فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله اسکواش

اختصاصی از فی فوو دانلود مقاله اسکواش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

اسکواش را می توان در هر سطحی بازی کرد لیکن ارایه یک باز ی خوب کار مشکلی است. بازی دو بازیکن با دو درک نسبتا" هماهنگ و مناسب از بازیهایی که با راکت انجام می شود می تواند به عنوان یکی از رشته های ورزشی پر تحرک در سطح کشور مطرح گردد. ورزش اسکواش بر دو نوع است: اسکواش راکت و اسکواش تنیس
- اسکواش راکت: نوعی باز ی است که در یک زمین چهار دیواری بازی می شود و هر بازیکن به طور متناوب توپ کوچکی را با راکت به دیوار مقابل می زند و بازیکن طرف دیگر باید آن را به دیوار مزبور بر گرداند.
این ضربه ها با سرعت و زاویه زده می شود که بازیکن حریف نتواند توپ را به دیوار مقابل برگرداند، بازی با زدن سرویس آغاز می گردد و پس از برخورد به دیوار با زاویه مشخص و حساب شده ای وارد زمین سرویس می گردد.
مسابقه شامل سه یا پنج گیم و هر گیم دارای 9 امتیاز می باشد.
- اسکواش تنیس: این بازی نظیر اسکواش راکت است در همان زمین نیز بازی می شود با این تفاوت که فقط سرویس زننده می تواند امتیاز کسب کند و به جای اینکه در جایگاه سرویس قرار گیرد در زمین سرویس می ایستد و توپ را با ضربه حساب شده ای می زند تا در جلو خط سرویس آن طرف زمین فرود آید توپ هنگام برخورد به دیوار با سرعت بر می گردد.
معمولا سالن اسکواش از 4 الی 8 زمین بازی تشکیل می شود که هر زمین ابعاد 4/6 ×75/9 متر و با ارتفاع 7/5 متر پیش بینی می گردد.
موقعیت زمین ابعاد (متر) مساحت (متر مربع) حریمها (متر) مساحت حریم (متر مربع ) مساحت کل (متر مربع )
طول عرض ارتفاع طولی عرضی برای یک واحد
ملی و بین المللی 75/9 4/6 7/5 4/62 - - - 4/62
استانی و منطقه ای 75/9 6/4 4/5 4/62 - - - 4/62
محله ای و تفریحی 75/9 4/6 4/5 4/62 - - - 4/62
در بازیهای المپیک و بین المللی از دیوارهای شیشه ای نشکن برای دور زمین استفاده می شود که در این صورت حد اقل یک متر حریم در خارج دیوار ها منظور می گردد و ابعاد به 2/7 ×2/9 × 5/12 متر خواهد رسید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در سالنهای اسکواش، بسته به نیازهای منطقه ای ممکن است در پشت سر بازیکنان و با استفاده از شیشه های ضخیم سالنی با ظرفیت 50 الی 100 نفر با هزینه مختصر ایجاد نمود. در سالنهای ویژه که برای انجام مسابقات بین المللی در نظر گرفته می شود ممکن است با پیش بینی دیوارهای شیشه ای بیشتر امکانات تماشا را افزایش داد.

 

تاریخچه اسکواش ایران و جهان
اسکواش در معنای لغوی یه معنی له کردن و تحت فشار قرار دادن است و در اصل صدای برخورد توپ با راکت و اصابت آن و برگشت توپ صدای اسکواش را به گوش می رساند.

 

از سال 1874 میلادی این بازی در انگلستان جنبه رسمی پیدا نمود که کم کم به شکل امروزی درآمد و در ابتدا با 7 عضو تاسیس گردید که عبارت بودند از مصر، انگلستان، استرالیا، آفریقای جنوبی، پاکستان، هند و زلاندنو.

 

این رشته در ایران در سال 1345 در شهرهای آبادان، اهواز، مسجد سلیمان و تهران و در باشگاههای بانک ملی، شرکت نفت و بانک سپه شروع به کار کرد و در سال 1373 فدراسیون ایران با ریاست آقای غلامحسین فرزامی تاسیس گردید و در سال 1994 میلادی به عضویت فدراسیون آسیائی درآمد و در حال حاضر با ریاست آقای حمید قاسمی و 12 استان فعال با اهدافی چون همگانی کردن این رشته(تشکیل کمیته اسکواش باز) به سوی جایگاه واقعی خود در نزد علاقمندان خود حرکت می نماید. لازم به ذکر است مسابقاتی چون المپیاد مدارس اسکواش، جام ماه مبارک رمضان، قهرمانی کشوری بزرگسالان، جام بین المللی دهه مبارک فجر، لیگ استانها و ..... هر ساله برگزار می گردد.

 


اطلاعات عمومی

 

اسکواش را می توان در هر سطحی بازی کرد لیکن ارایه یک باز ی خوب کار مشکلی است. بازی دو بازیکن با دو درک نسبتا" هماهنگ و مناسب از بازیهایی که با راکت انجام می شود می تواند به عنوان یکی از رشته های ورزشی پر تحرک در سطح کشور مطرح گردد. ورزش اسکواش بر دو نوع است: اسکواش راکت و اسکواش تنیس

 

- اسکواش راکت: نوعی باز ی است که در یک زمین چهار دیواری بازی می شود و هر بازیکن به طور متناوب توپ کوچکی را با راکت به دیوار مقابل می زند و بازیکن طرف دیگر باید آن را به دیوار مزبور بر گرداند.

 

این ضربه ها با سرعت و زاویه زده می شود که بازیکن حریف نتواند توپ را به دیوار مقابل برگرداند، بازی با زدن سرویس آغاز می گردد و پس از برخورد به دیوار با زاویه مشخص و حساب شده ای وارد زمین سرویس می گردد.

 

مسابقه شامل سه یا پنج گیم و هر گیم دارای 9 امتیاز می باشد.

 

- اسکواش تنیس: این بازی نظیر اسکواش راکت است در همان زمین نیز بازی می شود با این تفاوت که فقط سرویس زننده می تواند امتیاز کسب کند و به جای اینکه در جایگاه سرویس قرار گیرد در زمین سرویس می ایستد و توپ را با ضربه حساب شده ای می زند تا در جلو خط سرویس آن طرف زمین فرود آید توپ هنگام برخورد به دیوار با سرعت بر می گردد.

 

معمولا سالن اسکواش از 4 الی 8 زمین بازی تشکیل می شود که هر زمین ابعاد 4/6 ×75/9 متر و با ارتفاع 7/5 متر پیش بینی می گردد.

 

در بازیهای المپیک و بین المللی از دیوارهای شیشه ای نشکن برای دور زمین استفاده می شود که در این صورت حد اقل یک متر حریم در خارج دیوار ها منظور می گردد و ابعاد به 2/7 ×2/9 × 5/12 متر خواهد رسید

 

در سالنهای اسکواش، بسته به نیازهای منطقه ای ممکن است در پشت سر بازیکنان و با استفاده از شیشه های ضخیم سالنی با ظرفیت 50 الی 100 نفر با هزینه مختصر ایجاد نمود. در سالنهای ویژه که برای انجام مسابقات بین المللی در نظر گرفته می شود ممکن است با پیش بینی دیوارهای شیشه ای بیشتر امکانات تماشا را افزایش داد.

 

 

 

بازاریابی دراسکواش

 

هر فدراسیون ورزش ملی ،مسئول اصلی در امرپیشبرد یک رشته ورزشی وحصول اهداف ملی ،سازمانی وفدراسیونی به کمک آن رشته ورزشی است.درجات توفیق فدراسیون های مختلف ،به عوامل متعددی وابسته است .آگاهی از وظائف مدیر،امروزه از ضروریات مدیریت هر سازمان هوشمندوفدراسیون ورزشی است.غفلت در هر یک از وظائف هدفگذاری، برنامه ریزی،به کارگیری نیروی انسانی، سازماندهی،رهبری ونظارت ،یعنی دوری از علم و واقعیت ،والبته هر یک از این وظائف با پیشرفت علوم انسانی دستخوش تحولات جدیدی می شوند.
یکی از ضروریات هر فدراسیون ورزشی در انجام وظائف واجرای برنامه ها ودستیابی به اهداف ،وجود منابع مالی متناسب است.این مهم بازاریابی را بعنوان یکی از روش های مهم درتامین منابع مالی،شاخص نموده است.بحث درآمدزائی ولزوم خودکفائی مالی برخی از فدراسیون های ورزشی مثل فدراسیون اسکواش، ازسوی سازمان تربیت بدنی ایران اهمیت بازاریابی ورزشی را بیش از پیش برجسته کرده است.
یکی از شاخه های نسبتا نورسته علم اقتصاد،رشته بازرگانی است که خود دارای شاخه های ظریف تری است که بازاریابی ،یکی از آنهاست.دربازاریابی ،ابتدا چگونگی استعدادوقابلیت جذب بازار وقدرت پذیرش آن برآورد می شود ،سپس کالاها وخدمات محاسبه شده فراهم می گردد،پس از آن نحوه فروش وانتخاب فروشنده ودرجه بندی آن مد نظر قرار می گیرد(1).
هرچندبازاریابی ورزشی ، زیرمجموعه ای از علم بازار یابی است، اما پیچیدگی ها وویژگی های خاص خودرا دارد.والبته کاربرد بازاریابی عمومی ورزش در فدراسیون اسکواش هم با ملاحظات اختصاصی روبه روست که تلاش مقاله با بررسی منابع ،تحقیقات ومقالات ،دست یابی به راه کارهای اجرائی نوین بازاریابی در اسکواش وایجاد بستر مناسب برای مطالعات تحقیقی وتکمیلی، دراین حوزه است. درابتدا مقتضی است از زحمات خانم پارسی پوربعنوان کارشناس بازرگانی در امر شناسائی وترجمه فنی برخی منابع ،تشکر وقدردانی نمایم.


بازاریابی ورزشی:
بازاریابی ورزشی در برگیرنده تمام فعالیت هائی است که برای ارضای نیازها وخواسته های فرایند مبادله ،طراحی شده اند.علم بازاریابی ورزشی ،همانند خود بازاریابی از علوم دیگری چون علم اقتصاد،جامعه شناسی،روان شناسی،ارتباطات وحقوق مدد می جوید(9).
باید بین بازار یابی ورزشی وبازار یابی از طریق ورزش تمایز قائل شد.بازار یابی ورزشی ،هنگامی روی می دهد که سازمانی ورزشی درصدد ترویج محصولات وخدماتتش باشد،مثل یک باشگاه که برای فروش بلیط مسابقه مربوط به تیمش در روزنامه آگهی می دهد. اما بازار یابی از طریق ورزش ،زمانی است که سازمانی غیر ورزشی ،درصدد بهره گیری از ورزش ،بعنوان ابزار فروش محصولاتش باشد،مثل یک شرکت تولید کننده نوشابه که نام تجاری محصولاتش را طی یک رویداد ورزشی تبلیغ می کند(9).
ورزش بعنوان صنعت امروزه مفهومی آشنا در کشورهای پیشرفته صنعتی بشمار می رود.رابرت میرز(Robert Meers)مدیر شرکت ریباک(Reebok)می گوید: ما چندین سال است به این باور رسیده ایم که امروزه بازار در اختیار انواع ورزش ها ،مد وموسیقی است.(10)
درآمریکا صنعت ورزش ،یازدهمین گروه صنعتی بزرگ را تشکیل می دهدومردم سالانه 213 تا 350 بیلیون دلار ،صرف خرید کالاها وخدمات ورزشی می کنند.رشد در صنعت ورزش با شاخص هائی چون ،تعدادشرکت کنندگان،پوشش رسانه ای ،میزان اشتغال ،بازارهای بین المللی و...اندازه گیری می شود(10)

 

 

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله   18 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اسکواش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.