نقش دانش آموزان در مدیریت آموزشگاه با تاکید بر رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه
گرداوری شده در 36 صفحه با فرمت ورد قابل ویرایش
فهرست مطالب
چکیده......................................................... 1
مقدمه ............................................. ...2
بیوگرافی......................................................... 3
اهداف پژوهش................................................... 4
روش تجزیه وتحلیل داده ها ....................................... 6
بررسی پیشینه.................................................... 8
اهداف شورای دانش آموزان در دوره ............................ 12
رویکرد معاونیت مبتنی بر دبیرستان.............................. 14
پیشنهادها.................................................. 35
منابع........................................................... 36
چکیده
در هر اجتماع علمی سازمانهایی وجود دارند که برای تقویت آن اجتماع علمی نقشهای متعددی را ایفا میکنند. تربیت دانش آموزان که در آغاز ورود به اجتماع بزرگ انسانها هستند از حساسیت ویژه ای برخوردار است.
دراین دوره که بعنوان اساس دوره های بالاتر آموزشی است، دانش آموزان تجربیاتی کسب می کنند که درصورتیکه مرتبط با هم ودر ارتباط با مسایل شخصی واجتماعی باشد، برانگیزاننده، سودمند وموثر خواهد بود ویادگیری مادام العمررا به همراه خواهد داشت. یکی از فعالیت هایی که به اهداف این دوره یاری می رساند، فعالیت های گروهی است.
با عنایت به رویکردهای جدید آموزش وپرورش نظیر مدیریت مبتنی بر مشارکت ومناسبات انسانی، تمرکز زدایی ومدرسه محوری در نظام آموزش وپرورش، جلب مشارکت عملی وحضور فعال دانش آموزان در فرایند تصمیم سازی وتصمیم گیری وامور اجرایی دبیرستان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است
نقش دانش آموزان در مدیریت آموزشگاه با تاکید بر رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه