لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:27
فهرست:
مقدمه
یادگیری چیست
عوامل مؤثر بر یادگیری
ناتوانی در یادگیری چی
فهرست ویژگیهای دانشآموزانی
علل و عوامل رواج ناتوانی در یا
تشخیص ناتوانی در یادگیری
رزشیابی
گروهی که ارزشیابی را بر عهده دارند.... 7
چطور میتوان کودک را مورد ارزیابی قرار داد
ارزیابی روانی
ارزیابی تحصیلی
شرح حال اجتماعی
برهان و استدلال والدین
دلایل و استدلالهای کودکان
مداخله یا عدم مداخله
فهرست سؤالات مربوط به دخالت والدین در آم
کودکان خود....
تفسیر و بررسی فهرست فوق
علل و عوامل ناتوانیهای یادگیری
مشکل یادگیری
معالجهی مشکلات مربوط به یادگیری
عزت نفس دانشآموز و نگرش نسبت به یادگیری
نتیجهگیری.
منابع.
ناتوانی در یادگیری
این روزها از این عبارت بسیار استفاده میشود به نظر میرسد، به هر مشکلی که کودک در مدرسه با آن مواجه میشود، برچسب « ناتوانی در یادگیری» میزنند. چرا کودکی که به او برچسب « مشکل ناتوانی در یادگیری» زده شده، یعضی از کارهای را به خوبی انجام میدهد اما از عهده دیگر کارها به سختی بر میآید؟
چرا مسئولان مدرسه تاکلاس سوم به وجود این مشکل پی نمیبرند؟
چطور والدین چنین کودکی متوجه نشانه های غیرعادی رشد و رفتار فرزندشان تا قبل از ورود به مدرسه نشدهاند؟ وقتی والدین از خود میپرسند: « آیا فرزند من در یادگیری ناتوان است»؟
سؤالهای مشابه بسیاری در ذهنشان شکل میگیردو متأسفانه نمیتوان پاسخهای مشخصی برای این پرسشها یافت.
با اطمینان میتوان یافت کودکانی که دچار این مشکل میشوند گروه بزرگی را تشخیص میدهند. به عنوان مثال بعضی از این کودکان خیلی زود شروع به حرف زدن میکنند اما بعضی دیگر خیلی دیر حرف زدن را یاد می گیرند. بعضی در ده ماهگی شروع به راه رفتن میکنند و بعضی دیگر تا دو سالگی قادر به راه رفتن نیستند.
تأخیر در این مراحل از رشد الزاماً دلیل وجود این مشکل نیست. بنابراین میتوان گفت که رشدطبیعیکودکهمدلیلبر رد مشکل ناتوانیدریادگیری نیست.ازاینرو ممکن است مشکل ناتوانی در یادگیری قبل از دبستان تشخیص داده نشود. با ورود کودکان به دبستان ، تشخیص این ناهنجاری آسانتر میشود. بعضی از کودکان دچار اختلالات روحی و رفتاری می شوند. به همین دلیل تشخیص زودهنگام این مشکل اهمیت بسیاری دارد و قطعاً زمانی که والدین و مسئولان مدرسه جهت شناسایی و درمان این مشکل با یکدیگر همکاری میکنند، نتیجه به مراتب بهتر خواهد بود. بسیاری از این دانشآموزان بعد از دبیرستان به دانشگاه راه پیدا میکنند و به حرفهای رو میآورند.
مقدمه برگرفته از کتاب : کلیدهای برخورد
تحقیق در مورد اختلالات و ناتوانی در یادگیری کودکان