فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلودمقاله گزارش کار اموزی پارکینگ طبقاتی شهر کرج

اختصاصی از فی فوو دانلودمقاله گزارش کار اموزی پارکینگ طبقاتی شهر کرج دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 


* مقدمه :
درس کار آموزی دردانشگاه آزاد مقطع کارشناسی پیوسته رشته عمران بصورت دو واحد عملی ارائه می شود که هر دانشجو موظف به گذراندن این واحد درسی می باشد . اینجانب بعد از انتخاب این واحد درسی و استاد مورد علاقه خود جناب آقای دکتر پور محمد در اوایل مردادماه سال 1384 ، در یکی از بزرگترین پروژه های شهرستان کرج شروع به کار ( کار آموزی ) کردم .
پروژه مربوطه بنام پارکینگ طبقاتی شهر کرج به کارفرمایی شهرداری مرکز و پیمانکاری شرکت عمران سازان کلار و شرکت مشاور مهندسین آرمه آرا که شرح کامل نوع پروژه و سیستم سازه ای آن و ویژگیهای خاص این پروژه نسبت به دیگر پروژه ها در متن همین گزارش کار آورده شده است
من به مدت چهل وپنج روز بطور کامل از ساعت 8 صبح تا ساعت 5 بعد از ظهر دراین کارگاه حضور داشتم و با شرکت پیمانکار ( عمران سازان کالار ) همکاری می کردم و در طول این مدت نکته ها و تجربیات زیادی آموختم ، که ذکر خواهم کرد .
ضمناً در طول مدت کارآموزی از کلیه مراحل پیشرفت کار و عیوب کار عکس گرفته ام که در یک لوح فشرده ( سی دی ) ضمیمه این گزارش کار شده است .

 

 

 

* شرح گزارش :
الف ) مسخصات عمومی در مورد پروژه :
پروژه پارکینگ طبقاتی کرج در ضلع جنوبی چهار راه طالقانی واقع شده است که از سه طرف ( سه خیابان ) قابل دسترسی می باشد .
این پروژه در 13 طبقه طراحی شده است که 2 طبقه آن بصورت زیر زمین می باشد و طبقه سیزدهم به عنوان رستوران طراحی شده است و ما بقی طبقات کاربری پارکینگ عمومی را دارند .
ضلع شرقی این ساختمان از طبقه همکف تا طبقه ششم دارای جند واحد اداری می باشد و ضلع غربی آن ، ( بر خیابان طالقانی جنوبی ) دارای 6 باب مغازه تجاری می باشد .
ورودی ماشین رو ساختمان از ضلع جنوبی می باشد که دارای دو رمپ رفت و برگشت است . ساختمان فوق دارای یک راه پله و دو دستگاه آسانسور می باشد که روبروی هم واقع شده اند
هر طبقه دارای ظرفیت پارک کردن 30 ماشین سواری می باشد که برای دسترسی یک طبقه به طبقه بالایی یا پائینی در هر طبقه 3 رمپ طراحی شده است که اولین رمپ دارای طول 10 متر و شیب 5/15 در صد می باشد و رمپهای دوم و سوم به ترتیب دارای شیب های 5/5 و 5/7 در صد می باشد .

 

 

 

 

 

ب) مشخصات سازه ای
نوع سیستم سازه ای این ساختمان در هردو جهت سیستم قاب فضایی با مهار بندی جانبی بوسیله دیوار برشی می باشد . اسکلت این ساختمان از نوع بتنی است که کلیه اتصالات بصورت نیمه گیر دار می باشد .
سیستم سقف از نوع تیرچه های بتنی پیش ساخته می باشد که در روی آن دالی به ضخامت 7 سانتی متر بصورت درجا بتن ریزی می شود .
تیره های این ساختمان به صورت پیش ساخته می باشند که در روی سر ستونهایی که از قبل بتن ریزی شده اند و آماده بار گذاری می باشند قرار می گیرند .
در بعضی از چشمه ها که اطراف آسانسور و راه پله می باشد تیر و دال سقف بصورت در جا ریخته می شود و دیگر از تیرو تیرچه پیش ساخته استفاده نشده است .
ساختمان در هر دو جهت دارای دیوار برشی می باشد که در هر طبقه 5 نوع دیوار داریم . که در بعضی از آنها بدلیل اینکه تیرچه ها روی آنها سوار می شوند دارای ماهیچه هایی هستند تا سطح اتکای تیرچه ها که در هر صرف حداقل 10 سانتی متر می باشد تآمین شود .
سر ستونها در رمپها بصورت شیبدار می باشند تا تیرها بطور کامل روی آنها سوار شوند ، در ادامه هریک از اعضای ذکر شده بطور کامل شرح داده می شود :

 

 

 

1ــ ) ستونها :
دراین سازه از 5 تیپ ستون استفاده شده است که بزرگترین مقطع آن B23 دارای ابعاد 75*65 و آرماتور آجدار25 T 24 می باشد که خاموتهای آن از 10 T به فاصله 15 سانتی متر با قلابهای ْ135 و سنجاقی های آن از 10 T با قلاب ْ135 می باشد .
اورلپ آرماتورهای طولی ستونها بصورت فوق می باشد :
18 T دارای اورلپ 85 CM
22 T دارای اورلپ CM 145
25 T دارای اورلپ CM 165
بعد از اینکه میلگردهای ستون ( میلگردهای طولی _ خاموت _ سنجاقی _ اورلپ ها )
کنترل گردید اجازه قالب بندی داده می شود . البته قبل ازقالب بندی باید رامکا ستونها و هم Axe بودن آنها با هم کنترل گردد . بعد از بستن قالبها بوسیله ریسمان کش باردیگرهم ، Axe بودن ستونها با یکدیگر چک می گردد و بعد از آن دستور بتن ریزی داده می شود . بلا فاصله بعد از بتن ریزی باید بوسیله شاغول عمود بودن ستونها را چک کنیم و در صورت پیچیدن قالب یا آرماتورهای درون آن اقدام به اصلاح کردن آنها نماییم .
قالبها بعد ازگذشت مدت زمان مناسب طبق آبا بازمی شوند و بلافاصله باید سطح ستونها را بوسیله گونی خیس بپوشاند و تا زمان کامل عمل آمدن بتن همواره سطح آن را خیس نگه داشت.

 

 

 

2ــ ) سرستونها
بعد از گذشتن مدت زمان لازم طبق آبا می توان قالب سر ستونها را در روی ستونها نصب کرد بعد
از نصب قالب سرستونها باید هم تراز بودن سرستونها بوسیله شلنگ تراز یا دوربین نیوو کنترل گردد بعد از آن آرماتورهای سرستون بسته شده و بعد از کنترل آرماتورها اجازه بتن ریزی داده می شود . سپس بلافاصله بعد از بتن ریزی بار دیگر تراز بودن چهار طرف سرستونها چک می گردد و روی سطح آن را بوسیله گونی خیس می پوشانند و طبق آبا تا مدت زمان لازم پایه های اطمینان در زیر قالبها باقی می مانند .
ابعاد سرستونهای میانی 140*140cm و ابعاد سرستونهای کناری 140*90cm و ابعاد سرستونهای کنج 90*90cm می باشد .
در رمپها باید توجه گردد که باید سرستونها دارای شیب متناسب با رمپ مورد نظر باشند .
3ــ ) تیرها :
تیرها دو نوع می باشند . تیرهای میانی و تیرهای کناری ، که هردو بصورت پیش ساخته در خود کارگاه ساخته می شوند . تیرها دارای دو قسمت می باشند که قسمتی به صورت پیش ساخته در قالبهایی که از قبل تهیه شده است در محیط کارگاه ساخته می شود و قسمتی دیگر در هنگام بتن ریزی دال سقف بتن ریزی می شود.
در قسمت پیش ساخته میلگردهای کششی به همراه خاموتها و به اندازه 2 ارتفاع بتن ریزی
3

 

 

 

 

 

می شوند که از بتن فوق خاموتها به اندازه cm 10 بیرون می باشند تا هم میلگردهای فشاری از درون آنها رد شوند و هم اینکه یک گیرداری با بتن دال سقف که با هم و بصورت در جا ریخته می شوند ، ایجاد کند .

 

4ــ ) تیرچه ها :
تیرچه ها نیز بصورت پیش ساخته در قالبهایی که درکارگاه و بصورت سری و به تعداد 24 قالب در کنار هم ساخته می شدند و شکل آنها بصورت T شکل بود که عرض جان آنها cm 15 و ارتفاع جان cm 13 و عرض بال cm 80 به ضخامت cm 5 می باشد که 3 میلگرد 18 T در جان تیرچه ( میلگردهای کششی ) و به تعداد 8 میلگرد 10 T در بالای تیرچه داخل بال تیر بصورت طولی و میلگرد 10 T بصورت عرضی و به فاصله cm 20 از هم و خاموتهایی به ابعاد 20×10 به فاصله cm 20 از یکدیگر در جان تیرچه قرار داشت که هرکدام به اندازه cm 2 از تیرچه بیرون زده و حکم برش گیر و گیرداری با دال سقف را دارند .
در هر سری از تیرچه های پیش ساخته بعد از بتن ریزی باید بلافاصله سطح رویی تیرچه ها با گونی خیس پوشانده شود و تا زمانیکه از قالب بیرون بیاورند طبق زمان تعیین شده از طرف آبا باید بطور مرتب سطح آنها خیس نگهداشته شود یا بطور کامل عمل آید .
5ــ ) دال سقف :
همانطور که گفته شد برروی تیرچه ها دالی به ضخامت cm 7 بصورت درجا ریخته می شود که عیار سیمان آن Kg / m3 350 و با مقاومت مشخصه fc=250 Kg / cm 2 می باشد .
درروی تیرچه ها میلگردهای حرارتی بصورت متعامه در هر دو جهت از نوع 10 T با فاصله cm 15
بصورت پیوسته درکل سقف پخش شده و بعد از اینکه بطور کامل بوسیله سیم آرماتور بندی به هم بسته و محکم شدند .و بعد از اینکه کلیه اورلپهای تیرها و ستونها و دیوارهای برشی رعایت شدند و بعد از اینکه طولهای اتصال تیرها و تیرچه ها و میلگردهای حرارتی چک گردید اقدام به ریختن بتن بر روی تیرچه ها می کنیم که باید ضخامت آن در طول کل سطح cm 7 باشد .
6ــ ) دیوار برشی :
این سازه در دو جهت دارای دیوار برشی می باشد که 5 نوع و دارای ضخامتهای 25 ، 30 و 35 سانتی متر و میلگردهای اصلی و کمر کش می باشند ، که میلگردها اصلی شامل T12 ، T14، T18 و میلگردهای کمرکش شامل T10 ، T12 ، T14می باشند که همگی طبق نقشه اجرا شده و بوسیله سیم محکم به هم بسته می شوند . مهمترین نکته در مورد دیوارهای برشی رعایت اورلپ میلگردهای اصلی و شاغول کردن دیوار بعد از بتن ریزی واصلاح پیچش احتمالی قالب و مهار درست قالب بوسیله چکها ویا تکیه گاههای مناسب می باشد .
ج ) نصب تیرها و تیرچه های پیش ساخته :
بعد از آرماتور گذاری تیرها و تیرچه ها طبق لیست که بر اساس اولویت توسط مهندسین اجرایی تهیه شده است اقدام به بتن ریزی درون قالبها می کنیم بعد از اینکه بتن ها عمل آمدند بر روی تیر یا تیرچه نام و آدرس آن نوشته می شود تا هنگام نصب جابجا نشوند .

 

 

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله   24 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود با لینک مستقیم


دانلودمقاله گزارش کار اموزی پارکینگ طبقاتی شهر کرج
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.