فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی درس مسجد

اختصاصی از فی فوو دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی درس مسجد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی درس مسجد


 دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی درس مسجد

 دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی درس مسجد کامل و آماده با فرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 25

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

هدف کلی : 

آشنایی دانش اموزان با مفهوم زندگی اجتماعی و ریشه مبدا فرهنگ جامعه خود.  اهداف رفتاری:  1-    مسجد را به عنوان یکی دیگر از محل های اجتماع مردم نام ببرد.  2-    مساجد بزرگ و مهم سرزمین های اسلامی مانند ( مسجدالحرام، مسجد النبی و مسجد القصی و...) را نام ببرد.  3-    مراسمی را که در مسجد برگزار می گردد بازگو کند.  4-    چگونگی برگزاری نماز جماعت را در مسجد بازگو نماید.  5-    اهمیت اجتماعات مردمی را بیان نماید.  6-    نسبت به انجام فعالیتهای گروه احساس مسئولیت کند.  وسایل مورد نیاز : تصویر مسجد – کتاب- عکس  ایجاد انگیزه : تصویر برزگ مسجد الاقصی به جلوی کلاس نصب می کنیم و توجه شاگردان را به آن جلب می کنیم.  ارزشیابی ورودی:  1-    نماز جماعت در مسجد چگونه برگزار می شود.  2-    مردم در مسجد علاوه بر نماز خواندن چه کارهایی انجام می دهند؟  3-    یکی از محل های اجتماع مردم را نام ببرید.  ارائه درس:  مرحله اول : پیش خوانی  معلم پس از معرفی مطلب درسی از دانش آموزان می خواهد که یکبار از روی متن بخوانند و موضوعات و سرفصل های اصلی و مهم را مشخص کنند این باعث می شود دانش آموزان شکل کلی از مطلب به دست بیاورند و مطالب در ذهن آنها شکل بگیرد.  مرحله دوم: سوال کردن  مطالب اصلی کتاب به سوال تبدیل می شود و چند سوال در مورد محتوای نویسنده از طریق آنها اهداف بعدی مطالعه تشخیص و برای رسیدن به جواب سوالات تلاش و فعالیت کند.  سوالها:   1- نوشتن نام مساجد بزرگ اسلامی و نام کشورهایی که این مساجد در آنجا قرار دارند ( از جمله مسجد الاقصی )  2- کارهایی که در مساجد انجام می گیرد را فهرست کنند.  3- نام مساجد معروف و بزرگ شهر یا استان خود را بنویسند.  مرحله سوم:  خواندن  در مرحله خواندن دانش آموزان مطالب اصلی را بیشتر می خوانند و به دنبال رسیدن به هدف های خود هستند و مطالب اصلی را با دقت و سرعت کمتر می خوانند.  مرحله چهارم: تفکر  ضمن مطالعه ی دقیق و خواندن مطالب درباره اهداف و محتوای متناسب با آن به تفکر می پردازند تا حدودی عمیق تر به آنها توجه می کنند.  مرحله پنجم:  حفظ کردن  هنگامی که دانش آموزان در مرد مطالبی که می خوانند بخشی از مطالب در ذهن خود به خاطر می سپارند و مطالب مهم را حفظ می کنند.  مرحله ششم: مرور کردن  در این مرحله دانش آموزان می کوشند مطالب را به صورت کلی مرور کنند و به بازخوانی سوالها پاسخ و مطالب مهم بپردازند و در ذهن خود آنها را در یک چهارچوب مشخص شده قرار دهند.  جمع بندی مطالب: معلم بعد از اینکه دانش آموزان مطالب را به خوبی یاد گرفتند در مورد مسجد و اهمیت آن صحبت می کند.  ارزشیابی پایانی :  کنترل کارهای گروهی دانش آموزان و رتبه بندی کار آنها.  تکلیف تمرینی : به پرسشهای کتاب پاسخ داده ، خاطره ای از رفتن به خود به مسجد بنویسند.  تکلیف خلاقانه :    1-    یک شعر درباره نماز یا مسجد تهیه کنند و در کلاس بخوانند.  2-    بازدید از یک مسجد و گفتگو با امام جماعت و کارهایی که در آنجا صورت می گیرد.

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندی نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :


دانلود با لینک مستقیم


دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی درس مسجد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.