
1 . استخوان بندی محوری : سر و صورت ، ستون فقرات و قفسه سینه
2 . استخوان بندی ضمیمه ای : اندام تحتانی ( پاها )، اندام فوقانی ( دستها )
برای دانلود کل پاپورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:
دانلود پاورپوینت آناتومی انسان - 37 اسلاید
1 . استخوان بندی محوری : سر و صورت ، ستون فقرات و قفسه سینه
2 . استخوان بندی ضمیمه ای : اندام تحتانی ( پاها )، اندام فوقانی ( دستها )
برای دانلود کل پاپورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:
ذرت یکی از مهمترین گیاهانی است که به عنوان غذای اصلی در بسیاری ازکشورهای آمریکای مرکزی وجنوبی،آفریقا و قسمتی ازآسیا کشف شده ویکی از مهم ترین گیاهان تأمین کننده انرژی وپروتئین بوده وتولیدات سالانه آن نزدیک به 500 میلیون تن می باشد .درایران نیزذرت به عنوان یک گیاه جدید درسال 1349 با تأسیس بخش تحقیقات ذرت وعلوفه درموسسه اصلاح وتهیه نهال وبذرهمراه با بررسیهای به نژادی وبه زراعی مورد توجه قرارگرفت . بطوری که درسال زراعی 81-80 سطح زیرکشت آن به مرز 218465 هکتاروتولید 45/1 میلیون تن رسید.کشت ذرت با توجه به تنوع آب وهوایی دربسیاری ازمناطق کشوربعد از برداشت غلات قابل گسترش است . در دنیا ودربین غلات ذرت بعد ازگندم وبرنج ازلحاظ اقتصادی وسطح زیرکشت مقام سوم را داراست. ولی ازنظرکل تولید مقام اول را به خود اختصاص داده واین درحالی است که به دلیل سازش پذیری با شرایط اقلیمی مختلف، روز به روز دردنیا درحال گسترش بوده. به طوری که امروزاز عمده ترین محصولات مناطق نیمه گرمسیر وگرمسیربه شمارمی آید[8] . ذرت گیاهی است (c4)که از پتانسیل بالا برای تبدیل انرژی خورشیدی برخورداراست .سهم ذرت درتغذیه انسان 25-20%ودرتغذیه دام وطیور75-70% ودیگرفراورده های جانبی 5% می باشد[24]،طبق آخرین آمارسطح زیرکشت ذرت درایران 000/300 هکتاراست که ازاین مقداردرحدود 000/50 هکتار(20%)به کشف ذرت سیلوی اختصاص دارد که استان تهران به 000/16 هکتارسطح زیرکشت ازنظرکاشت ذرت سیلوی دردرجه اول اهمیت قراردارد[31] .
تنوع شرایط آب و هوایی در مملکت ما موجب گشته تا در بعضی نواحی به علت وجود فصول نا مساعد و طولانی،استفاده از علوفه سبزوتازه محدود گردد.به طوری که جهت جبران این کمبودوذخیره علوفه،دامداری ها به دنبال روش هایی نظیر خشک نمودن،سیلو کردن و...بروند.دربین روشهای فوق ،استفاده از علوفه سیلو شده به دلیل کیفیت بالا ،تنوع ویتامین هاوارزش غذایی فوق العاده برروش خشک کردن،که سبب تلفات مواد غذایی بالاخص پروتئینی آن است،ارجحیت داشته و به همین دلیل در سالهای اخیر سطح زیر کشت ذرت علوفه ای با توجه به ارزش غذایی آن ،سازگاری با شرایط اقلیمی متفاوت و عملکرد بالای آن در واحد سطح افزایش چشمگیری داشته و امروز یکی از رقم های بالای جیره غذایی دام ها بالاخص گاوهای شیری را تشکیل می دهد[6].
واژه سیلو(silo)ازکلمه یونانی سیروس (siros)مشتق شده است که بعضی از گودال در زمین می باشد چندین هزارسال قبل کشاورزان علوفه را به صورت سیلو برای خود نگهداری می نمودند.بعدها مصریها با تکنیک سیلوکردن آشنا شدند وطبق نقاشی های رنگی مربوط به سیلوکردن توسط مصریها در1000 الی 1500 سال قبل ازمیلاد،مصریها اهمیت سیلوکردن درفضای بدون هوا را فهمیده بودند[31].سیلوی علوفه درسال 1860 درمجارستان شروع شد،سپس عمل سیلوکردن را کشاورزان آلمانی وفرانسوی آموختند وبکاربستند . آرکیست گرفورد (Argisste Gofford,1879)اولین کتاب خود را درسال 1877 تحت عنوان اصول اولیه سیلو نمودن ذرت منتشرنمود وی (پدرسیلوی مدرن)نامیده شد . دویک(duvich ,1980) گزارش نمود که هیبریدهای جدیدتردارای وزن علوفه بیشترو شاخص برداشت معنی دار می باشند . درآمریکا گری بیل وهمکاران (Graybillet.1991) دریافتند که درصورتیکه تراکم کشت ارقام سیلوئی از50000 بوته درهکتاربه 80000 بوته درهکتارافزایش حاصل نماید،تولید کل ماده خشک نیز افزایش حاصل خواهد کرد . واتیلوندا وهانتر(vattikonda and Hunter,1983 ) طی دوسال بررسی برروی دوسری ازهیبریدها (28 و60 هیبرید) درکانادا همبستگی نسبی محصول دانه ومحصول کل بوته را محاسبه نمودند دراین همبستگی به ترتیب r=0: 50 ,r =0 : 48 بود ودراین بررسی مشخص شد هیبریدی که دارای بیشترین محصول دانه بود علوفه بیشتری نیز تولید کرده است .
مقدمه 1
فصل اول : خصوصیات گیاه شناسی ذرت
1-1-شکل ظاهری یک بوته ذرت 7
1-2-خصوصیات بوتانیکی ذرت 8
1-2-1- ریشه 9
1-2-2- ساقه 10
1-2-3- برگ 11
1-2-4- دانه ذرت 12
1-3- طبقه بندی ذرت 13
1-4- رشد 14
1-5- اکولوژی ذرت 16
1-6- آب وهوا 18
1-7- آبیاری 19
1-8- کود 21
1-8-1- بررسی اثرات تنش آبی وکود پتاسیم بر عملکرد
ارقام ذرت علوفه ای 22
1-8-2- اثرات کاربرد پتاسیم وروی در زراعت ذرت علوفه ای 23
1-8-3- اثرات کود زیستی فسفاته بارور-2
بر عملکرد ذرت علوفه ای 24
1-8-4- اثر کود آبیاری بر مصرف کود و آب
بر ذرت علوفه ای 26
1-8-5- اثرات کاربرد باکتر یها ی محرک رشد(PGPR)
فصل دوم : بررسی منابع
2-1- خصوصیات فنو لوژیکی 30
2-1-1-کاشت تا سبز شدن 30
2-1-2-کاشت تا انتقال مریستم رویشی به زایشی 31
2-1-3-کاشت تا کاکل دهی 32
2-1-4-گرده افشانی و کاکل دهی 33
2-2-خصوصیات رشد رویشی 35
2-2-1-تعداد برگ 35
2-2-2-سطح برگ 38
2-2-3-ارتفاع بوته 39
2-2-4-گل آذین نر 41
2-2-5-زاویه برگ 41
2-2-6-ماده خشک 42
2-3-تاریخ کاشت 43
2-4-تراکم بوته 46
2-5- تناوب،آئیش و روشهای نوین زراعت ذرت 47
2-5-1- تناوب وآئیش 47
2-5-2- روشهای زراعی نوین 50
2-6- اهمیت اقتصادی 53
2-7- کارآیی مصرف انرژی در ذرت 54
فصل سوم : سیلو
3-1- کشت ذرت برای تهیه علوفه تازه وسیلو 56
3-2- راه و روش نگهداری علوفه 56
3-3- عملکرد وبهره برداری 57
3-4- انواع مواد سیلوئی 59
3-5- سیلو ذرت 59
3-6- فوائد سیلو کردن نباتات علو فه ای 60
3-7- روش پر کردن سیلو 61
3-8- گنجایش سیلو 62
3-9- استفاده از مواد افزودنی در سیلو 62
3-10-انواع ساختمان سیلو 64
3-10-1- سیلوهای روی زمین 64
3-10-2- سیلو های نیمه زیرزمینی 66
3-10-3- سیلوهای زیر زمینی 66
3-11- روش کلی سیلو کردن گیاهان علوفه ای 67
3-11-1- سیلوی گرم 67
3-11-2- سیلوی معمولی(سرد) 67
3-11-3- سیلو کردن با افزایش مواد 68
3-11-4- سیلو کردن علوفه با رطوبت کم 68
3-12- آماده نمودن سیلو 69
3-13- تکنولوژی سیلو کردن ذرت 70
3-13-1- سیلو کردن گیاه کامل ذرت 70
3-13-2- سیلو کردن بلال ذرت 71
3-13-3- سیلو کردن بقایای ذرت 73
3-13-4- سیلو کردن بقایای ذرت با افزودن آب و نمک 73
3-13-5- سیلو کردن بقایای ذرت مخلوط با آب ملاس دار 74
3-13-6-- سیلو کردن بقایای ذرت مخلوط با تفاله
کارخانه های الکل سازی یا تفاله آبدار چغندر 74
3-13-7-- سیلوکردن بقایای ذرت مخلوط با
علوفه های سبز یا سایرعلوفه های آبدار 74
3-13-8- سیلو کردن چوب بلال ذرت75
3-14- روش برداشت مواد سیلو شده 75
3-15- استفاده از سیلو در تغذیه دام 76
3-16- ارزیابی کیفیت مواد سیلو شده 76
3-17- مصرف علوفه سیلو شده در تغذیه دام 78
3-18- تذکرات و یادآوری ها 79
شامل 95 صفحه فایل word
برای دانلود کل پاپورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه36
فهرست مطالب
مقدمه
بیان مسئله
سؤالهای پژوهش
روش پــژوهش
جامعه و نمونه آماری
شیوه اجرا و مراحل انجام پژوهش
ابـزار اندازه گیـری
روایی و پایائی پرسـشنامه
تعلیم و تر بیت،بدون استفاده از زبان غیر ممکن است. زبان تنها وسیله مؤثر در فرآیند آموزش و پرورش است. بدون زبان ،ارتباطی بین افراد جامعه بر قرار نمی شود و بدون ارتباط ،آموزش و پرورش،صورت نمی پذیرد و بدون آموزش وپرورش ،انتقال میراث فرهنگی و تمدن بشر به نسل های بعد امکان پذیر نمی گردد .در برنامه های رسمی آموزشی نیز زبان آموزی جایگاه مهمی دارد و در نظام آموزشی ایران ،به صورت مشخص از طریق درس فارسی به امر زبان آموزی دانش آموزان پرداخته می شود.دانش آموزان از طریق زبان آموزی،علاوه بر ترکیب و جابجایی کلمات ،بر انبوه بی کرانی از مفاهیم و تصورات،اندیشه ها،احساس ها و تصاویر هنری ،منطق و فلسفه زبان احاطه می یابند.در پایه اول ابتدایی ،درس فارسی بخوانیم و بنویسیم از نظر آموزش مهارتهای زبانی و ایجاد انگیزه و علاقه به فراگیری سایر دروس ،برای نظام آموزشی جنبه محوری دارد (رضائی،1380،ص 32).طی سالهای اخیر،بر حسب ضرورت، تحولی اساسی در برنامه درس فارسی پایه اول به وجود آمده است ،که نتیجه آن تألیف کتب بخوانیم و بنویسیم می باشد و از سال تحصیلی 83-82 در پایه اول کلیه مدارس کشور تدریس گردید .با توجه به اهمیت موضوع و ویژگیهایی که این کتب باید دارا باشند،در این تحقیق سعی شد دیدگاه معلمان پایه اول شهرستان شهرضا نسبت به کتابهای بخوانیم و بنویسیم مورد بررسی قرار گیرد.
هشت ویژگی کتب بخوانیم و بنویسیم در این تحقیق بعنوان متغیر در نظر گرفته شدو دیدگاه معلمان نسبت به این ویژگیها مورد بررسی قرار گرفت. مؤلفه های مربوطه عبارتند از :توجه به مهارت های چهارگانه زبان آموزی،میزان استفاده از رویکردها، میزان استفاده از روشهای تدریس،تناسب روش های تدریس با توانایی معلمان و… توجه ساختار و محتوا به پرورش توانایی های ذهنی و،ارتباط منطقی ساختار و محتوا توجه به نکات زبانی و مفاهیم ،تناسب ارزشیابی پیشرفت تحصیلی با شرایط.جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه پژوهشگر ساخته استفاده شد ،که سؤالات آن از نوع بسته پاسخ می باشد.جامعه آماری پژوهش ،معلمان پایه اول ابتدایی شهرستان شهرضا در سال تحصیلی 83-82 می باشدکه تعداد آنها 114 نفر است. جهت جمع آوری داده های مربوط به پر سشنامه از کلیه معلمان استفاده گردید و پرسشنامه بین تمامی آنها توزیع گردید . به عبارت دیگر جامعه آماری و نمونه آماری یکسان می باشد. در این تحقیق ،از روش توصیفی از نوع تحقیق موردی و زمینه ای استفاده شد .اطلاعات و داده های حاصل از اجرای پرسشنامه با استفاده از روشهای آماری توصیفی (فراوانی ،درصد فراوانی،جداول ،نمودار ،میانگین ، انحراف معیار و ضریب همبستگی ماتریسی)مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج تحقیق تحقیق نشان داد میانگین نمرات تمامی سؤالات مربوط به ویژگی های مربوط به کتب جدید التألیف در مقایسه با نمره ملاک
بهازاء هر هکتار آبیاری تحتفشار، امکان اشتغال دائم ۷۸/۰ نفر فراهم میگردد، لذا با توجه به افزایش جمعیت جویای کار که با نگرشی جدید از زاویه اشتغالزائی به مقوله توسعه آبیاری تحتفشار میتواند ضرورت اجراء این روش بهعنوان عزمملی در دستور کار قرار گیرد که تا حدودی بتواند بحران بیکاری را جبران کرده و توجیه مناسبی برای الزام سرمایهگذاری دولتی در این بخش باشد.
با عنایت به برنامهریزیهای بهعمل آمده تا سال ۱۴۰۰، جمعیت کشور به ۱۲۰میلیون نفر خواهد رسید که نیاز غذائی این جمعیت حداقل ۱۲۰ میلیون تن در سال را شامل میشود و اگر بخواهیم با توجه به وضعیت فعلی استفاده ار آب، این حجم را تأمین کنیم، حداقل به ۱۶۵ میلیارد مترمکعب آب نیاز داریم که با توجه به پتانسیل آب قابل استحصال کشور که حداکثر ۱۳۰ میلیارد مکعب را شامل میشود، عملاً غیرقابل دسترس است.
با توجه به آمار ارائه شده، امکان بروز بحران و خطر شیوع فقر غذائی و وابستگی غذائی به کشورهای دیگر اجتناب ناپذیر خواهد بود، لذا تنها روش قابل حصول، بهرهبرداری بهینه از آب موجود است و با عنایت به اینکه بیش از ۹۰ درصد آب استحصال شده در بخش کشاورزی مصرف میشود، کاراترین روش، بالا بردن راندمان کارائی و کاربردی آب در این بخش میباشد؛ بنابراین بایستی زمینههای سرمایهگذاری را به سمتی سوق دهیم که از هر واحد آب، حداکثر محصول را تولید کنیم که این ممکن نیست، مگر اینکه در کنار فعالیتهای زراعی، راندمان آبیاری را از حد فعلی بهحد قابلقبول با استفاده از توسعه روشهای آبیاری تحتفشار ارتقاء بخشیم و این نیز نیازمند سرمایهگذاری است؛ لذا بایستی بخشی از این سرمایهگذاری را دولت متقل شود تا بتواند از این بحران فراگیر و زودهنگام، کشور را رهائی دهد، چون راهی بهجزء این، برای حصول امنیت غذائی و فرار از فقر غذائی و استقلال کشور امکانپذیر نیست.
شامل 22 صفحه فایل word