لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:3
فهرست و توضیحات:
مقدمه
تجزیه و تحلیل
به گزارش خبرگزاری فارس، نشست ویژه خبری شنبه شب شبکه دوم سیما به بررسی علت سقوط هواپیمای سی130و نتایج به دست آمده گروه کارشناسی بررسی این حادثه اختصاص داشت.
در این نشست با تاکید بر مبهم بودن یک دقیقه و 30 ثانیه پایانی مکالمات خلبان با برج مراقبت تاکید شد که شواهد نشان میدهد خلبان در لحظات پایانی هیچ کنترلی بر هواپیما نداشته است.
همچنین بر اساس قانون ارتش چون افراد شرکت کننده در رزمایش در صورت فوت شهید محسوب میشوند، در این نشست تصریح شد که کمیسیون ویژهای در حال بررسی و تایید عنوان شهادت برای سرنشینان هواپیمای سی 130 است که حرکت آنها به محل رزمایش از بدو ورود به هواپیما، شرکت در رزمایش محسوب میشود.
در این نشست خبری امیر پورشاسب معاون بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت:اظهار نظر در باره انحراف و سقوط هواپیمای سی 130 به زمان و کارشناسی دقیق نیاز دارد.
پور شاسب با اشاره به این که در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دیگر تیمهای ویژه و سازمان یافتهای برای بررسی حوادث هوایی در نظر گرفته شده است،تصریح کرد: سانحه سقوط هواپیمای سی 130 به سبب حضور اصحاب رسانه از حساسیت ویژهای برخوردار است.
وی از بررسی جداگانه حادثه توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از حادثه تمام بقایای هواپیمای سی 130 جمع آوری و وضع فرودگاه در زمان وقوع حادثه بررسی شد و تحقیقات گستردهای هم درباره سلامت خلبان و کادر پروازی انجام گرفت.
معاون بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح با رد تاخیر 6 ساعته پرواز هواپیمای سی 130 افزود: قطعه کمک ناوبری پس از اعلام نقص خلبان تعویض میشود و هواپیما پس از تعویض قطعه به سبب آلودگی هوا و دید کم در مجموع 5 ساعت تاخیر داشته است.
امیر پورشاسب در این نشست ویژه خبری تفاوت بین 5 ساعت تاخیر با 6 ساعت را بیان نکرد.
وی تصمیم خلبان گوهری را برای بازگشت به مهرآباد بر اساس نظرات خلبانها و کارشناسان پرواز تصمیم صحیحی دانست و گفت:ارتباط هواپیمای نظامی با برج مراقبت سازمان هواپیمایی کشوری طبیعی است و سازمان هواپیمایی کشوری با گروه بازرسی درباره انحراف هواپیما همکاری میکنند.
مقاله حادثه سقوط هواپیمای سی 130