فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 22 صفحه
چکیده:
هم اکنون چالشی عظیم برای ایجاد مدل های کسب و کار مبتنی بر استراتژی های الکترونیکی به وجود آمده است تا سازمان های پویا و با اینرسی کم تبدیل کند. دستیابی به چنین سازمان هایی، بدون بهره مندی از مدیریت دانایی امکان پذیر است. این مقاله ابتدا مروری بر ادبیات مدیریت دانایی و یادگیری سازمانی برای مقابله با تغییرات سریع محیطی انجام می دهد و نقش آنها را در مدل های کسب و کار سازمان مبیان می کند. سپس با بررسی و تشریح مشخصات مدل های کسب و کار سنتی و تلفیق آن با نیازمندی های سیستم های مدیریت دانایی، به تشریح خصوصیات مدل های کسب و کار مبتنی بر دانایی را ارائه می کند. اهمیت مدل پیشنهاد شده در تمرکز آن بر مکانیزم های یادگیری سازمانی است. کاربرد زبان مدلسازی یکپارچه (UML) در تعریف مدل پیشنهاد شده نیز توصیف می شود.
مقدمه:
یک مدل کسب و کار بیانگر روش انجام کسب و کاری است که یک شرکت به وسیله آ« می تواند خود را نگهداری کند و تولید درآمد کند. مدل های کسب و کار، ترجمان چگونگی تولید پول توسط شرکت به وسیله تعیین موقعیتش در زنجیره تامین است.
موج دوم تجارت الکترونیکی پس از همگانی شدن اینترنت در حال رشد است که در آ« مدل های کسب و کار جدید برای اجرا در محیط های دیجیتالی ایجاد شده اند.
این موج بیانگر فرصت های عظیمی است که در بسیاری از بخش های اقتصاد به دست آ»ده است و این مرهون مدل های جدید کسب و کار است. این مدل ها پیام تغییر در تجارت های اینترنتی را به همراه دارند و روش های جدیدی را که توسط سازمان ها برای کسب و کار اانتخاب شه است، تعیین می کنند و از این همین روست که مورد توجه سازمان ها واقع شده اند.
مقاله بررسی ارائه چارچوبی مفهومی از مدل های کسب و کار مبتنی بر دانایی