لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه36
فهرست مطالب
- مقدمه 6
2- نظریة رجحان مصرف کننده 7
3- مطلوبیت ورجحان 8
4- منحنی بی تفاوتی 8
5- نرخ نهایی جانشینی 8
6- تحلیل منحنی بی تفاوتی رفتار مصرف کننده 9
7- ترجیح و بی تفاوتی 9
بخش دوم نظریة جدید کردار مصرف کننده
1- خط بودجه 9
2-منحنی درآمد ـ مصرف 11
3-منحنی انگل 12
4-منحنی قیمت ـ مصرف 12
5-منحنی تقاضا
با توجه به اینکه نظریة اقتصادی اصول مهمی را برای عملیات تجاری دربر دارد و کاربرد آن در مسایل بازرگانی از اهمیت خاصی برخوردار است ابتدا مبنای نظری و تئوریک مربوط به تقاضا را از کتب مربوط به این زمینه را مطالعه نموده و ملاحظه کردیم که تابع تقاضا برای یک بنگاه ، تابعی است از متغیر های قیمت ، تبلیغات ، درآمد مصرف کننده ، ترجیحات و سلیقه مصرف و غیره.
و سپس با توجه به مبنای تئوریک نظری و اطلاعات اخذ شده در رابطه با واحد اقتصادی مورد مطالعه به مسایل و مشکلات عمده در امر تقاضا برای بنگاه پرداخته می شود.و سپس استراتژی لازم برای برنامه ریزی تولید ، توسعة محصول جدید، سرمایه گذاری و سایر شرایط که تصمیم گیرنده در بلند مدت دارد ، اشاره می نماییم.
تحقیق در مورد مطلوبیت و رجحان