تعداد صفحه 25
فهرست مطالب
اقدامات لازم برای ترمیم و درمان نارسا نویسی : 5
فعالیتهایی برای تقویت عضلات کوچک و بزرگ دست : 6
فعالیتهایی برای تقویت هماهنگی چشم و دست : 7
کودکان با مشکلات در تشخیص و درک بینایی. 9
کودکان با مشکلات تشخیص و درک شنوایی. 9
تشخیص نارسا نویسی مستلزن توجه به مراحل زیر است: 12
گردآوری اطلاعات و شواهد ( )1. 14
اهداف درسی املا در دوره ی ابتدایی: 16
در یادگیری املا یک کلمه سه عامل مؤثر میباشد: 16
انتخاب راه حل جدید به صورت موقت.. 19
راه حل پیشنهادی ( رد یا قبول ) 19
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن. 22
چکیده
این پژوهش در مورد بهبود مشکل درس املا نویسی یکی از دانش آموزان پایه اول می باشد. با بررسی علل
و علائم ضعف املانویسی در دانش آموز متوجه شدم مشکل دانش آموز ناشی از حساسیت بیش فعالی و عدم
تمرکز حواس و دیر آموزی و بیدقتی او میباشد. راه کارهایی جهت بهبودی و درمان این مشکل ارائه کردم
که با اجرای این راه کارها تأثیر زیادی در بهبود املا دانش آموز مشاهده نمودم ومتوجه شدم که کارهای انجام
گرفته توانسته است تا حدود زیادی ازتکرار اشتباهات مکرر وی دراملا و سایر درسها جلو گیری داشته باشد
به طوری که : خود دانش آموز، خانواده، معلم و همکاران در مدرسه از بهبود مشکل املا نویسی دانش آموز ابراز
خرسندی نمودند .
در این زمینه جهت برخورد با مشکلات املا نویسی دانش آموزان پیشنهاداتی ارائه شده است.
این دانش آموز به لطف خداوند امسال مشکلاتش بسیار کم شده است، با دوستان و سایر همکلاسی هایش
ارتباط برقرار می کند . مفاهیم و مطالب درسی را بهتر می آموزد و می توانم بگویم یکی از موفق ترین عرصه
های کاری من در طول سنوات خدمتم همین کار و آموزش این دانش آموز بوده است
مقدمه
یکی از مهمترین مشکلاتی که دانش آموزان با آن مواجه هسند ضعف املاست. اولین گام برای برطرف کردن
هر ضعفی شناخت آن میباشد. چنانچه معلّم و مربی به موقع و دقیق مشکلات دانش آموز را تشخیص دهد
میتواند سریع راه حل مناسب و منطقی را برای حل مشکل انتخاب و در جهت بهبود وضعیت آموزشی
دانش آموزان اقدام نماید.
اقدام پژوهی:بررسی علل اشکالات در املانویسی دانش آموزان و راهکارهای درمان آن در قالب پژوهش