لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه10
فهرست مطالب
▪ تعریف پرسپکتیو: تکنیکهای آفرینشی حالتهای سهبعدی یکی از ابتدائیترین جاذبههای تصویرهای چشمانداز، تجسم عمق فضاست. برای ارائه حالت سهبعدی باید اجزاء صحنه را بهگونهای در کنار یکدیگر قرار دهید که دنیا متفاوت از آنچه که در دوربین دیده میشود، ارائه شود. با اینکه چشمان ما منظرهها را بهصورت برجسته میبینند، حتی در حالت حرکت هم سر خود را آنقدر تکان میدهیم تا بهترین منظره با بهترین عمق را ببینیم، یک دوربین ثابت کنتراستها و تضادها را بهخوبی نمایش میدهد، اما منظره مورد نظر با حالتی ثابت و ایستا نشان داده میشود. برای رفع چنین مشکلی باید روی نقاط راهنمائیکننده در چشمانداز تأکید کرده تا عمیق فضائی ایجاد شود.
▪ اندازه نقاط راهنما: اندازه متناسب با بخشهای گوناگونی یک چشمانداز، یکی از آشکارترین نقاط راهنمائیکننده عمق صحنه به حساب میآید. سوژههائی که در جلوی تصویر واقع میشوند بزرگتر از سوژههای عقب تصویر هستند. بدین ترتیب شما با یکی از مهمترین نقاط راهنمائیکننده آشنا شدید. پس نتیجه میگیریم سوژههائی که تقریباً هماندازه هستند یا دستکم بهنظر بیننده هماندازه میآیند، باید با توجه به مکان قرار گرفتنشان در تصویر کوچک یا بزرگ نشان داده شوند. این نکته در مورد درختها، بوتهها، گلهای وحشی و حیواناتی که از یک گونه هستند هم صدق میکند. اگر دوربین در جای مناسبی نصب شده باشد چنین نکاتی بهصورت خودکار روی یک سطح اریب و در فاصلههای معین رعایت میشود(مثل یک منحنی).
تحقیق در مورد پرسپکتیو