فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره مناطق جغرافیایی ترکیه

اختصاصی از فی فوو تحقیق درباره مناطق جغرافیایی ترکیه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره مناطق جغرافیایی ترکیه


تحقیق درباره مناطق جغرافیایی ترکیه

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:43

فهرست و توضیحات:

مناطق جغرافیایی ترکیه:

منطقه دریای سیاه (کارادنیز

موقعیت اراضی منطقه

رودخانه ها و دریاچه ها

 

آب و هوا و پوشش گیاهی:

زراعت:

دامداری:

غنایم زیرزمینی:

صنایع:

توریسم و جهانگردی:

جمعیت و اسکان:

بخش های منطقه:

بخش دریای سیاه شرقی:

-بخش دریای سیاه میانی:

بخش غربی منطقه دریای سیاه

منطقه مرمره:

منطقه مرمره، حکم پلی بین شبه جزیره بالکان و آناطولی را دارد. اروپا و آسیا در این منطقه بهم متصل می گردند. این منطقه با مساحت 67 هزارکیلومتر مکعب خود، 5/8 درصد از مساحت کل ترکیه را تشکیل می دهد. نام خود را از دریایی که کاملاً در خاکش محصور مانده و از طریق تنگه ها به دریای سیاه و دریای اژه وصل می شود، می گیرد. جزایر بزجا آدا و گوکچه آدا که در سواحل اژه قرار گرفته اند نیز در محدوده منطقه  مرمره جای دارند.

منطقه مرمره از شرق با مناطق دریای سیاه و آناطولی میانی، از جنوب با اژه، از شمال غربی با یونان و بلغارستان همسایه است. حدود منطقه مرمره نیز، مانند دیگر مناطق ترکیه، در هر نقطه مطابق با حدود استانی نمی باشد. استان های ادیرنه، کرکلارالی، تکیرداغ، استانبول، کوجاالی و یالووا کاملاً در محدوده این منطقه قرار می گیرند. از سوی دیگر بخش های از استان های ساکاریا، بیله جیک، بورسا، بالیک اسیر و چاناک قلعه در محدوده مناطق اژه و دریای سیاه قرار می گیرند.

مردم این منطقه از طریق صنایع، تجارت توریسم و کشاورزی امرار معاش می کنند. مرمره از جهت صنایع مهمترین منطقه ترکیه است. توسعه یافتن ترین نواحی منطقه محور استانبول، بورسا و ازمیت است. استانبول که از قرون اولیه مرکز تجاری مهمی بوده و در مسیر راه های مواصلاتی بین قاره ها واقع است، یک برتری در سطح کشور به منطقه می بخشد. البته در نواحی دیگر منطقه نیز فعالیت های گسترده صنایع به چشم می خورد. از محصولات صنعتی تولید شده در منطقه می توان از مواد غذایی آماده شده، انواع بافتنی، لباس آماده، سیمان، کاغذ و محصولات پتروشیمی، لوازم برقی آشپزخانه و حمام، کشتی و قایق های تفریحی نام برد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره مناطق جغرافیایی ترکیه

تحقیق درباره موقعیت باغ نیاوران

اختصاصی از فی فوو تحقیق درباره موقعیت باغ نیاوران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره موقعیت باغ نیاوران


تحقیق درباره موقعیت باغ  نیاوران

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:8

فهرست و توضیحات:

موقعیت باغ

نیاوران

تاریخچه باغ نیاوران

معرفی باغ (مجموعه فرهنگی- تاریخی) نیاوران

آب روان موقعیت باغ نیاوران

تهران در کوهپایه‌های جنوب کوههای البرز مرکزی قرار گرفته و شمالی‌ترین فرونشست ایران مرکزی به حساب می‌آید. تهران در موقعیت جغرافیایی 33-51 الی 04-51 طول شرقی و 35-35 عرض شمالی واقع گردیده‌است. دشت تهران دشتی است با شیب تند از شنال به جنوب که به وسیله بلندیها و فرونشست‌های شرقی- غربی به بخشهای گوناگونی از شمال به جنوب تقسیم می‌شود.
مجموعه فرهنگی- تاریخی نیاوران عرصه‌ای مشجر و محصور به شکل چند وجهی غیر منتظمی به وسعت 122350 متر مربع یا حدودا 2/12 هکتار می‌باشد که سه کاخ (صاحبقرانیه)، (احمدشاهی) و (نیاوران) همراه با تعداد متنابهی از بناها و فضاهای خدماتی، رفاهی را در میان دارد.
از حیث موقعیت مکانی و سابقه استقرار، مجموعه را باید محدوده‌ای از توابع روستای قدیمی نیاوران محسوب نمود.روستای مذکور اگرچه همزمان با شکل‌کیری کاخ ییلاقی صاحبقرانیه در مقیاسی محدود رو به آبادانی گذاشت اما همچنان حتی در دوره حکومت پهلوی اول واجد ساختارهای روستایی بود.
مجموعه کاخ- باغهای نیاوران، بر فراز تپه‌ای احداث گردیده که نسبت به محدوده‌های جنوبی، شرقی و غربی خود از موقعیت ممتازی برخوردار بوده و به پیرامون خویش اشراف مناسبی دارد. اختلاف ارتفاع مرتفع‌ترین نقطه واقع در شمال، با پست‌ترین مکان مجموعه واقع در جنوب آن برابر با 6/36 متر است که بدین ترتیب شیب حداکثری معادل 5/10 درصد را نشان می‌دهد، اما برپایه محاسبات انجام شده شیب متوسط این محدوده را با توجه به اطلاعات بدست آمده معادل 7 درصد از جانب شمال به سمت جنوب باید تلقی نمود. اختلاف ارتفاع مجموعه ورودی اصلی واقع در شمال‌غرب محوطه تا منتهی‌الیه شرقی آن معادل 5 متر است که شیب متوسطی برابر 5/1 درصد از سمت غرب به سمت شرق سایت را شامل می‌گردد.
هم اینک منطقه نیاوران که هنوز بخشهایی از چهره اولیه خود را حفظ نموده‌است همراه با محدوده پیرامونی و مشخصا مجموعه فرهنگی- تاریخی نیاوران، در محدوده ناحیه 4 از منطقه 1 شهرداری قرار دارد.
در حال حاضر در شبکه دسترسی‌های شهری، محوطه یادشده در جناح غربی میدان شهید باهنر (میدان نیاوران) قرار دارد، تمامی ضلع جنوبی آن با پارک نیاوران همجوار است و خیابان پاسداران در منتهی‌الیه شمالی خود به حد ورودی جنوب غربی سایت ختم می‌گردد. ضلع شمالی باغ را ادامه خیابان شهید باهنر موسوم به خیابان کاشانک با گردشی پیرامون شمال غربی مجموعه به سمت روستاهای جمال آباد، کاشانک و دار آباد درمی‌نوردد.
جناح شمال شرقی مجموعه با یک دسترسی فرعی منشعب از خیابان فوق الذکر موسوم به خیابان نصیرآبادی و ضلع شرقی آن با خیابانی به نام حیدری‌راد یا خیابان مهمانسرا همجوار می‌گردد. مجموعه یادشده تنها در بخش جنوب شرقی خود در نواری محدود با صاحبقرانیه همسایه بوده و به عبارتی دیگر تنها در این محدوده با بافت مسکونی شهری بلافصل همجواری دارد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره موقعیت باغ نیاوران

مقاله طراحی بهینه سیستم ترکیبی موتور اتو و موتور استرلینگ به منظور تولید همزمان بیشینه توان وبرودت در خودرو

اختصاصی از فی فوو مقاله طراحی بهینه سیستم ترکیبی موتور اتو و موتور استرلینگ به منظور تولید همزمان بیشینه توان وبرودت در خودرو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله طراحی بهینه سیستم ترکیبی موتور اتو و موتور استرلینگ به منظور تولید همزمان بیشینه توان وبرودت در خودرو


مقاله طراحی بهینه سیستم ترکیبی موتور اتو و موتور استرلینگ به منظور تولید همزمان بیشینه توان وبرودت در خودرو

سال انتشار: 1394

محل انتشار: سومین کنگره یسراسری فناوری های نوین ایران با هدف دستیابی به توسعه ی پایدار

تعداد صفحات: 9

 

موتور استرلینگ

 

چکیده مقاله:

یک سیستم ترکیبی ازموتور اتو و موتور ا سترلینگ به عنوان موتوری برون سوز و باقابلیت های فنی بالا به منظور طراحی سیستم تولید همزمان توان وبرودت برای استفاده دروسایل نقلیه مورد مطالعه قرارگرفته است و بهینه سازی چندهدفه برای بیشینه کردن همزمان توان و برودت تولیدی صورت گرفته است نتایج حاکی ازکاهش سوخت مصرفی و میزان الاینده های تولیدی به میزان قابل توجه 28/5و27/1درصد دارد

کلیدواژه‌ها:

موتوراسترلینگ ، موتوراتو ، بهینه سازی چندهدفه ، تولید همزمان توان وبرودت ، خودرو

 

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

ایزدی آملی, نصرت الله؛ حسین صیادی و علی سوهانی، ۱۳۹۴، طراحی بهینه سیستم ترکیبی موتور اتو و موتور استرلینگ به منظور تولید همزمان بیشینه توان وبرودت در خودرو، سومین کنگره سراسری فناوریهای نوین ایران با هدف دستیابی به توسعه پایدار، تهران، موسسه آموزش عالی مهر اروند، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار، 

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (ایزدی آملی, نصرت الله؛ حسین صیادی و علی سوهانی، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (ایزدی آملی؛ صیادی و سوهانی، ۱۳۹۴)


دانلود با لینک مستقیم


مقاله طراحی بهینه سیستم ترکیبی موتور اتو و موتور استرلینگ به منظور تولید همزمان بیشینه توان وبرودت در خودرو

تحقیق درباره مطالعات جغرافیایی استان یزد

اختصاصی از فی فوو تحقیق درباره مطالعات جغرافیایی استان یزد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره مطالعات جغرافیایی استان یزد


تحقیق درباره مطالعات جغرافیایی استان یزد

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:14

فهرست و توضیحات:

مطالعات جغرافیایی استان یزد

بررسی اقلیم یزد

شناخت عناصر اقلیمی:

اولویت بندی عناصر اقلیمی یزد:

جهت های های مختلف نور

احکام مناسب بر عنصر تابش

باد:

احکام مناسب عنصر باد:

بادهایی که در پاییز می وزند از سرعت چندانی برخوردار نیستند و جهات عمده ی این بادها شمال شرق  و جنوب شرق و جنوب می باشد ولی در زمستان بادهای تند جنوب غرب بیشتر از سایر جهات قابل توجه هستند، بادهای تند بیشتر از اردیبهشت ماه شروع شده و تا اواخر مردادماه ادامه می یابد. علت وزش بادها در منطقه ی یزد را می توان اختلاف درجه حرارت زیاد بین مناطق پست و ارتفاع دانست چنان که در فصول گرم سال نواحی پست زودتر گرم شده و مرکز هم فشار را به وجود می آورد و مناطق مرتفع دیرتر گرم شده و مرکز پرفشار را تشکیل می دهد که در نتیجه اختلاف دمای دو منطقه موجب اختلاف فشار آن ها شده و سبب جریان هوا که همان باد باشد می وشد و هر چه اختلاف فشار این دو منطقه بیشتر باشد سرعت وشدت بادها به همان اندازه زیاد تر خواهد بود.

در منطقه ی یزد باید میزان تهویه در روز را به حداقل ممکن رساند. تا حدی که بتوان  از آلودگی هوای داخلی جلوگیری کرد. البته راه حل هایی در معماری بومی و سنتی این مناطق مورد استفاده قرار گرفته، امکان استفاده از تهویه ی طبیعی با شرایط فوق را فراهم می سازد. از آن جا که در این مناطق، هنگام عصر و شب می توان پنرجه ها را کاملاً باز کرد و بدین طریق میزان آلودگی هوای داخل را کاهش داد. میزان تهویه ی مورد نیاز در روز حتی ممکن است از میزان تهویه در مناطق سرد نیز کمتر باشد. در این مناطق هنگام عصر و شب که هوای خارج معمولاً خنک تر از هوای داخل ساختمان است، با ایجاد کوران در داخل ساختمان می توان از تأثیر گرمای سطوح داخلی دیوارها – که گرمای سطوح خارجی به آن ها انتقال یافته و کاملاً گرم شده اند در هوای داخلی و در نتیجه گرم شدن هوای داخل ساختمان جلوگیری کرد. در این مناطق چون هوا هنگام عصر و شب تقریباً خنک است. سرعتی در حدود یک متر بر ثانیه (2000 فوت در درقیقه) برای جریان هوا در داخل کافی است.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره مطالعات جغرافیایی استان یزد

تحقیق درباره محیط زیست

اختصاصی از فی فوو تحقیق درباره محیط زیست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره محیط زیست


تحقیق درباره محیط زیست

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:173

فهرست و توضیحات:

پیشگفتار:

 

مقدمه

تاریخچه :

چکیده :

در بخش اول حضور در بیمارستان :

در بخش دوم حضور و کارآموزی در آزمایشگاه محیط زیست ( آب و فاضلاب )

  در بخش سوم حضور در دانشگاه

کارهای فوق برنامه :

آزمایشگاه

مقدمه

ایمنی در آزمایشگاه :

آزمایشهای فیزیکی و شیمیایی

پی اچPH   

روش کار :

قلیائیت کل فاضلاب و لجن

اصول کلی :

معرف های شیمیایی لازم :

  • اسید سولفوریک » 1 نرمال

جامدات کل» مواد فرار و مو.اد ثابت در لجن :

لجن فعال

قابلیت ته نشینی :

حجم لجن ته نشین شده از یک سوسپانسیون بیولوژیکی به منظور کنترل روزانه تصفیه خانه لجن فعال مفیداست.تنوع در درجه حرارت،روشهای نمونه برداری وجمع آوری ،

قطر ستون  ته نشینی و فاصله زمانی بین تمونه برداری و آغاز آزمایش به طور قابل ملاحظه ای نتایج آزمایش را تحت تاثیر خویش قرار می دهند، در هر زمانی که آزمایش انجام می گیرد . باید شیوه و وسایل مشابهی به کار گرفته شوند .

وسایل کار :

  • دوستون ته نشینی باحداقل حجم 1000 میلی لیترکه بادرجات 10 میلی لیترمدرج شده باشند .
  • یک مزور 100 میلی لیتری یا بزرگتر یا ته نشین سنج Mallory ( که ممکن است به عنوان یک ستون ته نشینی به کار برود . )

روش کار :

آزمایش قابلیت ته نشینی لجن فعال باید به سرعت بعد از اخذ نمونه انجام گیرد . نمونه مایع مخلوط باید از پساب انتهای تانکهای هوادهی اخذ شوند . در حالی که نمونه لجن برگشتی باید در بعضی نقاط بین تانک ته نشینی نهایی و نقطه اختلاط لجن با پساب اولیه گرفته شود . قابلیت ته نشینی مایع مخلوط و لجن برگشتی را با این روش تعیین کنید که 1000 میلی لیتر از نمونه های خوب مخلوط شده از هر کدام به منظور ته نشینی به استوانه های مدرج 1000 میلی لیتری یا ته نشین سنج انتقال دهید . مراقب باشید تا در طول انتقال نمونه به استوانه ، شکستن فلاکها به حداقل خودش برسد . بعد از 30 دقیقه حجم اشغال شده به وسیله لجن را با دقت 5 میلی لیتر یادداشت نمائید . معمولا اندازه گیری میزان ته نشینی با یادداشت کردن حجم اشغال شده به وسیله لجن در فواصل مختلف زمانی ، برای مثال در زمانهای،30 5،10،20، دقیقه مفید است معمولا قرائت حجم لجن ته نشینی در پایان 30 دقیقه برای کنترل تصفیه خانه به کار می رود . اگرچه آزمایش قابلیت ته نشینی بر روی لجن برگشتی » در هیچ یک از محاسبات لجن فعال مورد استفاده قرارنمی گیرد ، نتیجه آن در تعیین این نکته که آیا لجن خیلی زیاد یا خیلی کمی از تانک ته نشینی نهایی برگشت داده می شود مفید است .

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره محیط زیست