یادگیری ما را نجات خواهد داد و این امر بواسطه مدیریت بر دانش سازمانی صورت خواهد گرفت. چیزی را که نمیتوان اندزهگیری کرد،نمیتوان مدیریت کرد.
سازمانها پول زیادی را در سالهای اخیر در زمینه مدیریت دانش صرف کردهاند. محاسبه این سرمایهگذاری آسان است، اما محاسبه بازگشت سرمایه آن به صورت کاملا دقیق و صحیح بسیار مشکل است.بنابراین در این مقاله سعی شده تا بررسی گردد که آیا سرمایهگذاریهای صورت گرفته،برای سازمان اثربخش بوده است یا خیر؟در صورتی که بخواهیم کل مدیریت دانش و اثربخشی را مورد سنجش قرار دهیم، در مرحله اول کاری بزرگ به نظر میرسد، بنابراین دامنه تحقیق را محدود نموده و فقط به بررسی بخشی از مدیریت دانش(فرایندهای خلق دانش)و تأثیر آن بر اثربخشی مدیریت دانش پرداخته شده است.
1-4) اهداف تحقیق:
هدف اصلی: بررسی نقش ابعاد مدیریت دانش در توانمند سازی کارکنان
اهداف فرعی:
- نقش فرهنگ مدیریت دانش در توانمند سازی کارکنان
- نقش امکانات مدیریت دانش موجود در توانمند سازی کارکنان
- نقش نگهداری دانش و اطلاعات سازمان در توانمند سازی کارکنان
- نقش انتقال دانش توسط کارکنان بر توانمند سازی کارکنان
- نقش مستند سازی اطلاعات سازمان بر توانمند سازی کارکنان
سازمانها پول زیادی را در سالهای اخیر در زمینه مدیریت دانش صرف کردهاند. محاسبه این سرمایهگذاری آسان است، اما محاسبه بازگشت سرمایه آن به صورت کاملا دقیق و صحیح بسیار مشکل است.بنابراین در این مقاله سعی شده تا بررسی گردد که آیا سرمایهگذاریهای صورت گرفته،برای سازمان اثربخش بوده است یا خیر؟در صورتی که بخواهیم کل مدیریت دانش و اثربخشی را مورد سنجش قرار دهیم، در مرحله اول کاری بزرگ به نظر میرسد، بنابراین دامنه تحقیق را محدود نموده و فقط به بررسی بخشی از مدیریت دانش(فرایندهای خلق دانش)و تأثیر آن بر اثربخشی مدیریت دانش پرداخته شده است.
1-4) اهداف تحقیق:
هدف اصلی: بررسی نقش ابعاد مدیریت دانش در توانمند سازی کارکنان
اهداف فرعی:
- نقش فرهنگ مدیریت دانش در توانمند سازی کارکنان
- نقش امکانات مدیریت دانش موجود در توانمند سازی کارکنان
- نقش نگهداری دانش و اطلاعات سازمان در توانمند سازی کارکنان
- نقش انتقال دانش توسط کارکنان بر توانمند سازی کارکنان
- نقش مستند سازی اطلاعات سازمان بر توانمند سازی کارکنان
پایان نامه در حوزه مدیریت دانش و توانا سازی کارکنان