فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت بررسی سبک اسنادو عزت نفس در دانشجویان

اختصاصی از فی فوو دانلود پاورپوینت بررسی سبک اسنادو عزت نفس در دانشجویان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت بررسی سبک اسنادو عزت نفس در دانشجویان


دانلود پاورپوینت بررسی سبک اسنادو عزت نفس در دانشجویان

این محصول در قالب پاورپوینت و قابل ویرایش در 25 اسلاید می باشد.

اسلاید 2

چکیده

این پژوهش از نوع پژوهش های همبستگی و پس رویدادی (علّی) است که به منظور بررسی رابطه سبک اسنادی و عزت نفس در دانشجویان صورت گرفته است. بدین منظور نمونه ای به حجم 50 نفر به صورت تصادفی طبقه ای از بین دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد نیشابور انتخاب شدند. سبک اسنادی آزمودنی ها به وسیله پرسش نامه سبک اسنادی راتر و عزت نفس آن ها به وسیله پرسش نامه عزت نفس کوپر اسمیت مورد بررسی قرار گرفت. نتایج پرسش نامه ها با استفاده از شیوه های آمار توصیفی و استنباطی (آزمونF ، t استودنت و r) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج پژوهش بیان گر این بود که بین سبک اسنادی دانشجویان و عزت نفس آن ها رابطه معنی داری وجود ندارد. هم چنین، بین سبک اسنادی و ویژگی های دموگرافیک آزمودنی ها (مانند سن، جنس، رشته تحصیلی، پایه تحصیلی و ترتیب تولد) تفاوت معناداری مشاهده نشد. نتایچ پژوهش هم چنین بیان گر این بود که بین عزت نفس دختران و پسران تفاوت معناداری وجود ندارد. به طور کلی، می توان نتیجه گیری نمود که عزت نفس آزمودنی ها پایه ها و دلایل دیگری دارد که مکان کنترل (درونی و بیرونی) تأثیر چندانی بر آن ندارد.

اسلاید 3

مقدمه

 بدون شک در زندگی خود با افرادی مواجه شده‌اید که همواره گناه شکست خود را به گردن دیگران یا عوامل مختلف بیرونی می‌اندازند و به جای این‌که آن شکست را حاصل اعمال خود بدانند یا خود را مسؤول آن شکست بدانند، تلاش می‌کنند تا توجیه قابل قبولی برای شکست خود فراهم کرده و بدین‌وسیله از ایجاد تصویری منفی از خود در ذهن دیگران اجتناب نمایند (گرینبرگ، 1968).در دهه‌ی 1970، شاخه‌ی روان‌شناسی اجتماعی به شدت تحت سلطه و نفوذ نظریه‌پردازان و پژوهشگران اِسناد قرار داشت. نظریه‌ی اِسناد با نظریه‌ی "ناهماهنگی شناختی"که یکی از نظریه‌های شایان اهمیت در روان‌شناسی اجتماعی شمرده می‌شد، پا به میدان رقابت گذاشت. نظریه‌ی اِسناد به عنوان نظریه‌ای که با مطالعه‌ی ادراک شخص، ادراک رویداد، تغییر نگرش، کسب خودآگاهی، مداخله‌های درمانی و بسیاری چیزهای دیگر مرتبط است، مطرح شد. (براندن، به نقل از هاشمی، 1371). در مجموع نظریه‌ی اِسناد از مباحث جدید در حوزه رویکرد روان ‌شناختی و انگیزش است و افرادی چون هایدر، وینر، راتردر شکل‌گیری آن نقش مؤثری داشته‌اند، اما آنها در مورد تحلیل موضوع اِسناد اتفاق نظر نداشته و آن را از زوایای مختلف و به صورت‌های متفاوتی تبیین کرده‌اند.

اسلاید 4

اما مطالعات اخیر بر کاربرد اسناد در زمینه‌های گسترده‌تری (مانند پیشرفت تحصیلی، عملکرد شغلی، بازدهی در محیط کار، رضایت شغلی، موقعیت‌های ورزشی، انحرافات و بزهکاری، الکلیسم و اعتیاد، طلاق و نظایر آنها) تمرکز پیدا کرده است. (کریمی، 1375 ؛ کدیور، 1379).افراد در تبیین علّی از رویدادهای زندگی همسان عمل نمی‌کنند. زیرا برخی از آنها به اقتضای سبک تبیین خوش‌بینانه حاکم بر رفتار خویش حوادث مثبت را به عوامل درونی نسبت می‌دهند، در حالی‌که حوادث منفی را به عوامل بیرونی مربوط می‌سازند. اما برخی دیگر به اقتضای سبک بدبینانه حاکم بر رفتار خویش حوادث مثبت را به عوامل بیرونی نسبت می‌دهند، در حالی‌که حوادث منفی را به عوامل درونی مربوط می‌کنند ( به نقل از توزنده جانی، 1384).کوپر اسمیت(1967)در تحقیق خود به این نتیجه رسید که افراد برخوردار از عزت‌نفس بالا، افرادی هستند که با احساس اعتماد به نفس و بهره‌گیری از استعداد و خلاقیت خود به ابراز وجود می‌پردازند و به آسانی تحت تأثیر عوامل محیطی قرار نمی‌گیرند. عزت‌نفس بالا و مثبت به ما امکان می‌دهد تا با چالش‌های زندگی بهتر رو به رو شویم و از فرصت‌های مطلوب بیشتر بهره ببریم (براندن، ترجمه قرچه‌داغی، 1379).مطالعات انجام شده عمدتاً نشان می‌دهد که افراد پس از رویدادهای منفی و شکست بر مداخله علل خارجی تأکید می‌کنند، امّا پس از رویدادهای موفقیت‌آمیز بر اهمیت عوامل درونی تأکید بیشتری دارند.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت بررسی سبک اسنادو عزت نفس در دانشجویان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.