
فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات88
تعریف مفهومی:
آموزش پیشدبستانی به مجموعه آموزشهایی اطلاق میشود که دانشآموز قبل از ورود به مدرسه به طور رسمی (یعنی مقطع ابتدایی) دریافت میکند.
تعریف عملیاتی:
در این پژوهش، منظور از آموزش پیشدبستانی، مهد کودک و کودکستان میباشد.
تعریف مفهومی: مهارتهای روانی ـ حرکتی شامل ترکیبی از فعالیت جسمی و ذهنی هستند و به فعالیتهای روانی ـ حرکتی اشاره دارند. به عبارت دیگر فعالیتهای ذهنیای که بر فعالیتهای حرکتی تاثیر دارند و یا برعکس فعالیتهای حرکتی که بر فعالیت ذهنی تاثیر میگذارند در کنار یکدیگر فعالیت روانی ـ حرکتی را شامل میشوند (ربر، 1368، ص 594) و نیز میزان چیرگی افراد در این فعالیت، سطح مهارت روانی ـ حرکتی آنها را نشان میدهد.
تعریف عملیاتی: در این تحقیق منظور از مهارت روانی ـ حرکتی نمرهای است که فرد در آزمون رشد حرکتی ازرتسکی میگیرد.
تعریف مفهومی: سازگاری اجتماعی، فرایندی است که در آن فرد با فراگیری اصول و آداب پذیرفته شده در گروه یا اجتماع و همسو نمودن نیازها و خواستههای خود با گروهی که در آن زندگی میکند، توانایی جذب شدن در آن گروه را پیدا میکند (والیپور، 1372).
تعریف عملیاتی: در پژوهش حاضر منظور از سازگاری اجتماعی نمرهای است که فرد در مقیاس رفتار سازشی کودک که توسط احمدی (1369) تدوین شده است، میگیرد.
تعریف مفهومی: دوره دبستان، دورة تحصیلی است که در نظام آموزشی ایران، کودکان از سن 6 سالگی وارد دبستان می شوند.
تعریف عملیاتی: از بین دانش آموزان مقطع ابتدایی، در این تحقیق از دانش آموزان مقطع اول، دوم و سوم به عنوان گروه نمونه استفاده می شود.
تأثیر آموزش پیش دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی