اقدام پژوهی : چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم
فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:37
فهرست مطالب
هفت گام اساسی تا انشا نویسی. 15
فعالیتی برای افزیش درک مطلب دانش آموزان دوم ابتدایی. 15
2 ) مشکل اسا سی و مهم انشا. 19
گام ششم:انشای گروهی یاانشای مشارکتی. 22
گردآوری اطلاعات ( شواهد 1). 26
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 28
آموزش آیین نگارش به دانش آموزان. 29
تبدیل کلاس به کارگاه نوشتن. 29
گردآوری اطلاعات ( شواهد 2 ). 30
3- ارزش یابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار. 30
چکیده
نوشتن و انشا نعمت عظیمی است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. خداوند تبارک و تعالی دو نعمت اساسی خواندن و نوشتن را در سوره مبارکه علق، بیان فرموده است. از این نکته می توان استفاده کرد که برای خوب نوشتن باید بتوان خوب خواند و خوانده ها را خوب فهمید تا بتوان نوشت.
در پایان این پژوهش نتایج زیر بدست آمد :
- دانش اموزان به درس انشا علاقه مند شدند.
- اکثر فراگیران در درس انشا فعال شدند.
- کلاس ها برای معلمان دیگر خسته کننده و ملال آورنبود.
- در میان دانش اموزان و معلمان بیشتر شد.
- این شکل کار زمینه های رشد اجتماعی فراگیران را نیز فراهم می سازد
- انسان های متفکر و خلاق و نقاد را به بار می آورد.
- عادت به مطالعه و بررسی و تحقیق را را نیز فراهم می سازد.
- گنجینه لغات فراگیران افزایش می یابد.
- افزون بر نگارش ، مهارت سخن گفتن بسیاری از آنها بهبود خواهد یافت.
- خلاقیت فراگیران را افزایش یافت.
اقدام پژوهی چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم