1-1-مقدمه
دولت الکترونیک استفاده سهل و آسان از فناوری اطلاعات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم به شهروندان بدون هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی می باشد. دولت الکترونیک ظرفیتهای بالایی برای ایجاد ارتباطات الکترونیک بین دولت و شهروندان، دولت با بخش خصوصی و اجزای مختلف درون دولت دارد. هر حکومتی با توجه به شرایط خاص خود می تواند در هنگام تدوین استراتژی دولت الکترونیک مورد نظر خود، قلمرو نفوذ و گسترش این پدیده را تعریف کند. (آریانپور1385، ص972.)
امروزه عوامل مختلفی دست در دست یکدیگر دادهاند تا دولتها را وادار به تجربه شکل جدید و در واقع اجتناب ناپذیری از اداره جامعه، سازگار با تحولات نوین جهانی در عرصۀ تکنولوژی و فناوری اطلاعات بکنند. در واقع دولت الکترونیک یک افق هدایتگرانۀ قدرتمند در جهت تحولی است که دولت ها و ادارات عمومی طی دهه های آینده دستخوش آن خواهند شد.
این مسئله از چهار جنبه قابل تأمل است: دیدگاه شهروندان، دیدگاه فرآیندی (سازماندهی مجدد)، دیدگاه مشارکتی، و دیدگاه دانش و آگاهی. به نظر می رسد دولت الکترونیک ملاحظات درونی و بیرونی را با به عنوان یک رویکرد مقدس باهم ترکیب می کند. (آریانپور1385، ص972.)
المان های سیاستی و قوانین بخش عمومی، با بکارگیری دیدگاه های مشارکتی و دانش محور می تواند در جهت کنترل و هدایت مهندسی مجدد در بخش عمومی و تحقق دولت الکترونیک به طور مطلوبی مورد استفاده قرار گیرد. امروزه زندگی الکترونیکی دردولت الکترونیک، متأثر از سرعت قابل توجه عناصر این پدیده، چون ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمتر از یک دهه، با بکارگیری راهبردهای مؤثر توانسته است دگرگونی های قابل توجهی را در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و . . . موجب گردد. (محسنی، 1376، ص276.)
فهرست مطالب
فصل دوم از آغاز اتوماسیون اداری تا دولت الکترونیک
2-1- آغاز اتوماسیون اداری تا دولت الکترونیک... 11
2-2-اهداف و مزایای دولت الکترونیکی.. 12
2-3-خدمات دولت الکترونیکی.. 15
2-4-مدل سازمان ملل برای استقرار دولت الکترونیکی.. 16
2-5-بخشهای دولت الکترونیکی.. 18
2-6-شرایط تحقق دولت الکترونیکی.. 18
2-7-مردم سالاری الکترونیکی.. 19
2-8-آسیبشناسی دولت الکترونیک... 21
فصل سوم استراتژی استقرار دولت الکترونیک
3-1-استراتژی استقرار دولت الکترونیک... 24
3-1-1-تعریف فرآیند و مراحل استقرار دولت الکترونیک... 25
3-2-دولت الکترونیک و امکانسنجی استقرار آن در ایران. 26
3-3-دولت الکترونیک و روند آن در ایران. 30
3-4-بررسی پدیده دولت الکترونیکی در دو کشور ایران و هند 32
3-4-1-وضعیت دولت الکترونیکی در هند. 33
3-4-2-وضعیت دولت الکترونیکی در ایران. 34
3-5-نظریه "کارو" برای تحقق دولت الکترونیک... 35
3-6-مراحل اجرای دولت الکترونیک... 36
3-7-ابزارهای دولت الکترونیک... 37
3-8-خصوصیات یک پرتال دولتی.. 39
3-9-قابلیت استفاده و راحتی کاربران. 40
3-10-دفتر روابط دولت با ملت.. 41
3-11-تأمین سرمایۀ دفتر (الکترونیک) 43
3-12-کانال های ارتباطی در دولت الکترونیک... 43
3-12-1-افزایش کارایی عملیات دولتی؛ 44
3-13-دولت الکترونیک و ویژگیهای آن. 45
3-13-1-حقوق شهروندان در دولت الکترونیک... 45
3-13-4-رفاه اجتماعی و امنیت اجتماعات در دولت الکترونیک... 47
3-14-امنیت در دولت الکترونیک... 49
3-15-دولت الکترونیک گامی مؤثر در جهت یکپارچهسازی مدیریت شهری 58
3-16-موفقیتهای دولت ژاپن در زمینه دولت الکترونیک... 59
3-17-تجربه دولت الکترونیک در ایران. 62
3-18-قوانین جدید کسب و کار الکترونیکى.. 65
3-19- انزواى اجتماعى در فضای مجازی.. 66
3-20- اثرات سازمان های الکترونیکی بر کارکنان. 67
این فایل word به صورت کامل(فهرست منابع ، مقذمه ،نتیجه گیری ،منابع) و در 80 صفحه می باشد.
دانلود پروژه نقش و جایگاه دولت الکترونیک در قرن 20