مشخصات این فایل
عنوان: شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت آموزشی
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 108
این مقاله در مورد شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت آموزشی می باشد .
بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت آموزشی
نیروهای پیوستگی و گسستگی سیستم
در هر سیستمی عناصری در جهت ایجاد پیوستگی فعالیت میکنند و عناصری نیز در راستای گسستگی آن، حرکت مینمایند که به ترتیب به آنان عناصر پیوند و تفرقه میگویند.
به چند نمونه ذیل، در انواع سیستمهای طبیعی، اجتماعی و توجه نمایید.
1- در سیستم بدن موجودات زنده، زائدات تولید شده بر اثر متابولیسم آن، که عموماً میتوانند در اثر ازدیاد، اثرات سوء داشته......(ادامه دارد)
سازمان غیر رسمی و کارکرد آن
سازمان غیر رسمی، عبارتست از یک سلسله ارتباطات عاطفی و با وجود منابع مشترک افراد در یک سازمان رسمی، که از نظر اعمال مدیریت واجد اهمیت بایستهای میباشد. در صورتیکه اهداف سازمانهای غیر رسمی موجود در یک سازمان در راستای اهداف تدوین شده آن میباشد، به عنوان نیروی محرک و راهگشا میتواند ......(ادامه دارد)
آشنایی با وسایل کمک آموزشی
برنامه ریزان و مربیان آموزشی جهت امر تدریس و حصول نتایج بهتر آموزش از مواد و وسایل آموزشی با عنوان سمعی و بصری کمک میگرفتند، ولی امروزه از اصطلاح تکنولوژی آموزشی با مفهوم مترقی و تکامل یافته آن یعنی از وسایل و تجهیزات آموزشی پیشرفته استفاده میکنند. زیرا نتایج تحقیقات نشان داده که حدود 75% یادگیری در یک انسان متعارف از طریق کاربرد حس بینائی صورت میگیرد. در صورتیکه این کمیت برای حس شنوائی ......(ادامه دارد)
شناسائی اصول تدوین اهداف کلی و جزئی دوره آموزشی
هدفهای آموزشی غالباً به صورت کلی ومبهم بیان میشود. یعنی هدفهای آموزشی در یک سازمان دقت و صراحت لازم را برای گروههای مختلف حاضر در سازمان آموزشی مانند مدیران – مربیان و کارکنان آموزشی ندارد، از این رو برنامه ریزان آموزشی همواره با مشکلات و دشواریهائی مواجه میشوند. یکی از این عوامل پراکنده بودن هدفهای کلی و جزئی و تفکیک صریح......(ادامه دارد)
بهداشت محیط کار
علم بهداشت، بویژه در محیطهای صنعتی و کارگاهی از ابعاد مختلف حفظ سلامت کارگران، استفاده بهینه از امکانات و منابع انسانی و مادی، افزایش راندمان کاری و سایر موارد مهم، واجد توجه میباشد.در واقع رعایت بهداشت فردی، بهسازی محیط کارگاه، رعایت نکات ایمنی کار با دستگاهها، حفظ پاکیزگی و بهداشت محیطی کارگاه و رعایت ......(ادامه دارد)
بیماریهای ناشی از عوامل روانی
این گروه از بیماریهای شغلی ناشی از عواملی چون روابط نامطلوب کارگر یا کارمند با همکارانش یا با رئیس و کارفرما، عدم رضایت از شغل و غیره میباشند، مانند: اختلال در تعادل عصبی و بروز بحرانهای عاطفی و روانی.
شناخت علت بیماری اولین و مهمترین مرحله در امر پیشگیری از بیماریهای ناشی از کار است و برای تشخیص بیماری میتوان با بررسی علائم کلینیکی و ارزشیابی هر گونه تغییر در سلامت کارگران، ضمن انجام معاینات دورهای ......(ادامه دارد)
بخشی از فهرست مطالب مقاله شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت آموزشی
فصل اول : توانایی تشخیص مفهوم مدیریت و اصول آن
اجزاء یا سیستمهای فرعی
تداخل سیستمها
نیروهای پیوستگی و گسستگی سیستم
آشنایی با مفهوم سازمان و انواع آن
اجزاء سازمان – نگرش سیستمی
سازمان رسمی و کارکرد آن
وجوه مشترک سازمانهای رسمی
سلسله مراتب و ارتباطات در سازمانهای رسمی
سازمان غیر رسمی و کارکرد آن
شناسایی مفهوم مدیریت و اصول آن
فراگرد مدیریت
آموزش غیررسمی
آموزش غیر رسمی سازمان نیافته
شناسایی سبک های مدیریتی
مدیریت علمی
سایر مفروضات اساسی مدیریت علمی
مدیریت کلاسیک
مدیریت کلاسیک جدید
مدیریت صرفاً هدف گرا
مدیریت میانه رو
مدیریت سایه نما
فصل دوم : توانایی تشخیص مفهوم مدیریت آموزشی و کارکردهای آن
شناسایی مفهوم آموزش و انواع آن
مهمترین شیوههای آموزشی
روش علمی و منطقی
انواع آموزش
آموزش رسمی
دانلود مقاله شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت آموزشی