مشخصات این فایل
عنوان: طراحی گرافیک
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 15
این مقاله در مورد طراحی گرافیک می باشد .
تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله طراحی گرافیک
پوستر چیست؟
پوستر کلمه ای است انگلیسی که معادل فارسی آن را می توان «اعلان» نام نهاد.گرچه اعلان کلمه ایست عربی اما به دلیل سخت گره خوردن زبان عربی و فارسی می توان اعلان را مانوس تر و خودی تر تلقی کرد. معادل صد درصد فارسی این کلمه «آگهی» است که به دلیل استفاده در موارد گوناگون مثل آگهی روزنامه ها از ترحیم گرفته تا ازدواج و آگهی ......(ادامه دارد)
هنر پوستر
پوستر به عنوان نوعی طراح گرافیکی به مقوله نمایش و تبلیغ تعلق دارد که در آن ضروریست تصویر و کلمات به شکل مختصر، مرتبط با یک مفهوم واحد و به یاد ماندنی باشند. درخیابان های شهرهای در حال گسترش اواخر سده نوزدهم، پوسترها باز نمودی از زندگی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بودند و تلاش داشتند تا خرید را به خریدار کالا و مخاطبین را به برنامه های تفریحی فرا خوانند.
جلوه پر آب و رنگ پوسترهایی که در ان هنگام با ابداع روش چاپ سنگی امکان پذیر شده بود توجه عابرین را به خود جلب می کرد. تصاویر این آگهی ها، که در آن مضمونی دقیق با یک ......(ادامه دارد)
سرآغاز طراحی در اروپا
پوسترهای نمایشگاه های انشعابیون نوعی زبان گرافیکی را با تنوعات غنی بیان پدید آورد که در آن تصویر، تزئینات و متن در هم ادغام می شد و جلوه چاپنقش های ژاپنی، طرح های بردسلی و مباحث نظری والتر کرین تصویرگر انگلیسی به نام «خط و فرم» را با هم ترکیب می کرد. درهمان سال پوستر آلفرد رولر برای چهاردهمین نمایگشاه انشعابیون این شیوه وینی را به نمایش می گذارد. تصویر پوستر به طور اغراق آمیز فرم پردازی شده است عناصری چون لباس، بال ها و موها مانند آثار موشا تزئین شده اند. خطوط سینوسی، که تاکیدی بر خطوط ......(ادامه دارد)
جنگ و تبلیغات
پوسترهایی که در کشورهای در حال جنگ فرانسه، بریتانیای کبیر، ایتالیا، اطریش، مجار، آلمان، روسیه و بعداً ایالات متحده تهیه می شود، خود به روشنی بازتاب دهنده ویژگی و مراحل پیشرفت طراحی گرافیک در هر کشور است. علاوه بر چهره های برجسته طراحی المانی برنارد، اردت، گیپکینز، طراحان دیگری نیز به آنها پیوستند که از ان میان لوئیس اوپنهایم ......(ادامه دارد)
پوسترهای 1914 تا 1918 نقطه عطفی را آشکار می ساخت. تصاویر ترسیمی و نقاشی موقعیت ممتاز خود را به عنوان روش رایج تصویر سازی در گرافیک های چاپی از دست داد. عکاسی سیاه و سفید حال به آسانی به صورت مکانیکی تکثیر می شد. ظهور فلاش های حبابی، امولسیون های حساس تر فیلم و لنزها به مدد عکاسی آمدند تا همچون ابزاری برای ثبت وقایع و تحولات ارتقاء یابد. نور پردازی استودیو و روتوش به تصویر عکاسی جذابیت، گیرایی و جلوه ای می داد که با تصاویر سینمایی قابل قیاس بود.
دانلود مقاله طراحی گرافیک