فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله خواص گاز مایع و امکان استفاده آن در موتور های درون سوز

اختصاصی از فی فوو دانلود مقاله خواص گاز مایع و امکان استفاده آن در موتور های درون سوز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله خواص گاز مایع و امکان استفاده آن در موتور های درون سوز


دانلود مقاله خواص گاز مایع و امکان استفاده آن در موتور های درون سوز

 

مشخصات این فایل
عنوان: خواص گاز مایع و امکان استفاده آن در موتور های درون سوز
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 95

این مقاله درمورد خواص گاز مایع و امکان استفاده آن در موتور های درون سوز می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله خواص گاز مایع و امکان استفاده آن در موتور های درون سوز

- انتخاب صحیح مخلوط سوخت :
باید دانست که 23 درصد حجم هوا را اکسیژن تشکیل می‌دهد، که در سوختن تاثیر دارد و 77 درصد بقیه شامل نیتروژن و سایر گازها است که در عمل احتراق تاثیری ندارد. البته نیتروژن در حرارت‌های بالا تا حدودی می‌سوزد و ایجاد اکسید‌های ازت کرده، که در آلودگی محیط زیست تاثیر بسزایی دارند.
بطورکلی یک مخلوط سوخت وهوا به نسبت 1 : 15 با در نظر گرفتن وزن صحیح آنها یک احتراق . کامل و طبیعی دارد. در صورتیکه مخلوط از نظر سوخت  قوی تر باشد آنرا غنی و اگر هوا بیشتر باشد آنرا  رقیق می‌گویند که مخلوط سوخت‌های غنی را می‌توان از ایجاد  دوده در اگزوز، کاهش یا ضعف قدرت و بالاخره گرم کردن موتور تشخیص  داد. همینطور  برای شناسائی مخلوط رقیق می‌توان  از ایجاد شدن Back f iring در مدخل  ورودی گاز و کاربراتور که مهمترین عامل شناسائی این پدیده است، و همچنین  دیر روشن شدن موتور ، ضعیف شدن قدرت موتورو بالاخره گرم کردن به این موضوع پی برد.
با توجه به منحنی شماره (1-1) که  در مورد بنزین است و از تغییر تنظیم کاربراتور بوجود آمده‌اند نشان می‌رسد که ماکزیمم راندمان ، زمانی خواهد بود که نسبت میزان  هوا به سوخت 1 : 16 باشد  و ماکزیمم قدرت هنگامی صورت می‌گیرد که این میزان 1 : 12 می‌باشد. بنابراین تنظیم صحیح جایی ......(ادامه دارد)

مزیت استفاده از LNG  بجای CNG به عنوان سوخت .
LNG در مقایسه با گاز طبیعی فشرده  شده (CNG ) دارای مزیت‌هایی است . عدد اکتان بالاتر، یکنواختی، ثبات ، کیفیت و سرعت سوخت گیری بالاتر ( حدود 10 الی40 گالن در هر دقیقه ) از مزیت‌های آن به حساب می‌آید. LNG ازلحاظ چگالی حجمی انرژی وسایر خصوصیات، مشابه گازوئیل است و در خودروهای سنگین می‌توان ازآن بعنوان سوخت استفاده نمود. این نوع خودرو‌ها برعکس خودروهای سواری با محدودیت فضا  جهت ذخیره سازیLNG مواجه نیستند. از سوی دیگر  به سبب توقف‌های طولانی در خودروهای سواری ، سوختLNG مناسب این نوع خودرو‌ها نیست زیرا به مرور زمان تبخیر  می‌شود. البته باید داشت که هم سرعت تبخیر و هم میزان تبخیر ،بستگی مستقیم به مقدار و سرعت  نشتیLNG دارد. ابعاد و نوع محیطی که در آن LNG تبخیر می‌شودو نیز شرایط  جوی ومیزان فشار LNG  بر سرعت و میزان تبخیر تا حدی تاثیر گذار است. مقادیر کم LNG که از خودرو نشت می‌کند به محض تماس با سطح زمین بخار می‌شود .
-در دمای منفی 160 درجه فارنهایت، بخار LNG در هوا شناور می‌شود و به سرعت در فضای محیط ، منتشر می‌شود. هرگونه نشتی عمده که باعث ایجاد  بخار متراکمی از LNG شود بر اثر حرارت زمین به سرعت در فضا منتشر می‌شود که در این بین باد نیز درانتشار بخار حاصل از تبخیر LNG موثر است.
-برای خودروهایی که عمر مفید آنها حدود 3 سال است و یا مصرف سالیانه آنها تقریبا 1200 گالن می‌باشد (خودروهای سواری و سبک ) ، سوخت CNG مناسب تر است. البته باید توجه داشت که این امر باعث نمی‌شود تا از اهمیتLNG کاسته شود. بدین ترتیب که CNG مورد را می‌توان از تبخیر  LNG و با هزینه‌ای بسیار پایین به دست آورد . بنابراین خودروهایی با سوخت LNG همچنین خودروهایی که سوخت CNG مصرف می‌کنند می‌توانند از یک جایگاه توزیع سوخت برای سوخت  گیری استفاده کنند.
LNG به عنوان سوخت دارای ویژگی‌های متعددی است که عبارتند از:
1-چگالی بالا: از آنجایی که LNG بصورت مایع می‌باشد ، مایع مقدار زیادی از این سوخت  را در فضای کوچکی  ذخیره نمود. در خودروها عوامل چون حداقل وزن ، سوخت، و بیشترین مسافت پیموده شده در هر گالن  از مزیت‌های یک سوخت به حساب می‌آیند و در انتخاب نوع  سوخت از......(ادامه دارد)

ویژگی سوخت
بنزین و گازوئیل ترکیب پیچیده‌ای  هستند از هیدروکربن‌ها که در بر گیرنده مواد آروماتیک ، بنزین  سنگین ، اولفین و پارافین‌ها هستند . بنزین معمولاً شامل هیدروکربن‌های 5-12 کربنی است، در حالی که هیدروکربن‌های موجود در گازوئیل 12-18 کربن است  و در یک نتیجه احتراق ناقص ، مخلوطی از ترکیبات که به صورت ناقص اکسید شده‌اند  و نیز دوده  حاصل می‌شود.
گاز طبیعی و LPG هر دو برای موتورهای پیستونی بسیار مناسب و دارای درجه بالایی  از مقاومت در برابر انفجار  هستند . سوخت‌های گازی به آسانی  مخلوط همگنی از سوخت و هوا را تشکیل می‌دهند. این امر و ساده بودن  مولکولهای سوخت باعث احتراق بدون دوده می‌شود که خود یک مزیت به حساب می‌آید.  و همچنین  متان مولکول یک کربنی است و پروپان از 3 اتم کربن تشکیل شده است . اگر بنا به دلایلی در موتور گاز سوز احتراق ناقص  انجام  گیرد. هیدروکربن‌های سوخته نشده‌ای که در دود اگزوز یافت می‌شود عمدتا  متان خواهد بود که گاز  غیر سمی است در هر دو حالت گاز یا مایع ، سوخت‌های گازی بسادگی در درون سیلندر با هوای یک مخلوط همگن را تشکیل می‌دهند.
این امر به هنگام استارت زدن  در هوای سرد یک مزیت تلقی می‌شود، زیرا دیگر نیازی به مکمل‌های سوخت نیست  در سوخت‌های مایع، مقدار سوخت تبخیر شده برای تشکیل  ترکیب قابل احتراق حائز اهمیت است نه میزان سوخت تزریق شده . در موتورهای بنزینی، تزریق سوخت اضافه ، به میزان 5-10 برابر ، برای استارت زدن  مطمئن ضروری است. منحنی 3-1 مزیت سوخت گازی نسبت به بنزین ......(ادامه دارد)

بررسی کلی  معایب و مزایای
گازسوز کردن موتورهای بنزینی و نتیجه گیری
آنچه از این تحقیق بدست آمده این است که گاز سوز نمودن موتورهای  احتراق داخلی مزایای و همچنین معایب می‌باشند که بسته به نوع  ما می‌توانیم یکی را بر دیگری ترجیح بدهیم و لیکن نتیجه‌ای که از این تحقیق بدست آمده لازم است به صورت موردی بیان شود که در هنگام گازسوز کردن موتورهای احتراق داخلی  این موارد را اطلاع داشته باشیم
6-1- مزایا و معایب گازسوز کردن
1-دربسیاری  از موارد ، گاز طبیعی می‌تواند باعث  کاهش گازهای فعال شیمیایی و سمی شود از آنجاییکه تعداد خودرو ‌ها ونیز مصرف  عمومی انرژی در کشورهای در حال توسعه به سرعت  در حال افزایش است و از آنجاییکه گاز، سوختی  پاکیزه است ، این  سوخت می‌تواند برای خودروهایی که فاقد سیستم پیچیده تصفیه دوداگزوز  هستند سوختی مناسب تلقی شود.
2-از آنجاییکه متان از درجه انفجار بالایی برخودار است ، گاز طبیعی برای موتورهای پیستونی ، سوختی  مناسب محسوب می‌شود. سوخت‌های گازی به آسانی با هوا ترکیب شده مخلوط همگنی  را بوجود  می‌آورند. این ویژگی و نیز سادگی مولکولهای این نوع  از سوخت‌ها باعث شده است که گاز طبیعی از لحاظ احتراق کامل و عاری از دوده بر سایر سوخت‌ها برتری یابد .
3-علاوه بر گاز‌های سمی ، جنبه‌های دیگری چون مصرف  عمومی انرژی و گلخانه‌ای نیز بسیار مهم می‌باشند . قراردادهای بین المللی نظیر پروتکل کیوتوبه منظورمتوقف کردن  افزایش گازهای گلخانه‌ای به امضا رسیده اند. می‌توان  با تبدیل  سوخت خودروها به گاز میزان قابل توجهی  ازدی اکسید کربن تولید شده توسط این گونه خودروها کاست و به موازات پیشرفت فناور در زمینه موتورخودروهای سنگین ما شاهد کاهش آلودگی در این بخش نیز  خواهیم برد.
در موتورهای ساده تر   نیز،تبدیل سوخت از بنزین به گاز طبیعی  باعث کاهش نسبی و مطلق تولید گازهای گلخانه‌ای می‌شود
 4-گاز متان را می‌توان  از تاسیسات بازیافت  زباله به دست آورد وبدین ترتیب  قادر خواهیم بود که خودروهای با سوخت گاز طبیعی را با سوختهای  تجدید پذیر  نیز  به خدمت درآوریم .
5-عملکرد موتوری  که با سوخت گازطبیعی کار کند تا حد زیادی بستگی  به پیچیدگی موتور و این مسئله  دارد که آیا  موتور از ابتدا برای  سوخت گاز طبیعی طراحی شده است یا خیر . به هنگام گاز  سوز کردن خودرو‌های سبک ، به دلیل کاهش غلظت ترکیب سوخت  افت  قدرتی معادل10 در ......(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله خواص گاز مایع و امکان استفاده آن در موتور های درون سوز

مقدمه :
چکیده :
فصل اول : سوخت و انواع آن
عوامل قابل اهمیت در انواع سوخت :
انواع سوخت موتورهای  درون  سوز :
انتخاب صحیح مخلوط سوخت :
سوخت  گاز مایع  و استفاده از آن در موتور(1)
1-6- معرفی گازهای طبیعی مورد استفاده در موتورهای بنزینی
-6-3- چگونگی ذخیره آن  
-7- تعریف (
CNG )
-9- مزیت استفاده از LNG  بجای CNG به عنوان سوخت .
-10- عوامل عدم پذیرش LNG به عنوان سوخت خودروها
فصل دوم : موتورهای گاز مایع  سوز
-1-1- سیستم‌های نسل اول:
2-1-2- سیستم تبدیل نسل دوم :
2-1-3- سیستم ‌های تبدیل نسل سوم
-2- موتورهای مخصوص سوخت گازی :
2-2-1- موتورهای گاز سوز مجهز به سیستم جرقه به سه دسته تقسیم می‌شوند
2-2-3- معایب سیستم استوگیومتری عبارتند از:
2-3- سیستم سوخت رسانی
2-3-2- سیستم سوخت رسان نسل دوم:
فصل سوم : موتورهای مورد استفاده درسوخت‌های گازی
و ویژگی آنها و عوامل  موثر در کارکرد این موتورها.
3-1- صنعت تبدیل :
3-2- سیکل موتورهای دیزلی و otto
3-2-2- سیکل دیزل :
3-3- بازده حرارتی  موتور:
3-4- نسبت هوا به سوخت
3-5-1-تاثیرات روی بازده موتور
-5-2-تاثیرات روی خروجی :
3-6- ویژگی سوخت
3-7-1- حرارت احتراق در واحد حجم
3-7-2- ضریب Wobbe
فصل چهارم : آلودگی خودروها
4-1- آلاینده‌های موتورها :
4-3- برنامه وسایل نقلیه با آلودگی کم CARB
4-4- آلاینده‌های موتورهای احتراق داخلی
4-5-1- سیستم احتراق
4-5-2- فن آوری استفاده از کاتالیزور
4-6- سیستم‌های عیب یاب  قابل  نصب بر روی  خودرو( OBD)
-7- آلاینده‌های کنترل  شده
4-7-1- نوع اول از خودروها:
4-7-3- خودروهای نوع سوم :
4-8- انتشار گازهای آلاینده در دماها ی مختلف موتور
-9- استاندارد آلودگی
-9-1- استاندارد‌هایی که در آمریکا به اجرا  در آمده‌اند شامل :
4-9-2- قوانین  مربوط به آلاینده‌ها در اروپا
فصل پنجم : بررسی اثرات گازسوز کردن یک سری موتور‌های خاص از نظر  عملکرد  موتور  و آلایندگی آن و مقایسه  با حالت  بنزین سوز آنها
- 1- نمونه موتور 4 سیلندر  تزریق مستقیم  
-1-1- آلودگی
5-1-2- تست عملکرد موتور
5-2- نمونه ماشینg523
-2-1- تست آلودگی :
-2-2- تست عملکرد موتور :
-3- هوندا سیویک 6/1
-4-2- تست عملکرد موتور
5-5- بررسی عملکرد و کیفیت کیت‌های گازسوز تولیدی در کشور
5-5-1- موتور پیکان 1600
5-5-2- موتور پژو 405
فصل ششم : بررسی کلی  معایب و مزایای
گازسوز کردن موتورهای بنزینی و نتیجه گیری
6-1- مزایا و معایب گازسوز کردن

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله خواص گاز مایع و امکان استفاده آن در موتور های درون سوز
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.