فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد احداث چمن

اختصاصی از فی فوو تحقیق در مورد احداث چمن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد احداث چمن


تحقیق در مورد احداث چمن

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه52

بخشی از فهرست مطالب

مقدمه

طبقه بندی خاکها

معرفی چمن

احداث چمن

1- انتخاب خاک

2- خاکبرداری

3- خاکریزی

6- شخم زدن

4- حذف گیاه

5- ایجاد عمق مناسب خاک

7- اصلاح خاک با کود دادن

الف) زمان کاشت

به سرما دارند.

ب) مقدار مصرف بذر در واحد سطح

تفاوت پوشش های چمن ورزشی و زینتی

الف : عوامل مربوط به انتخاب گونه

ج : عوامل مربوط به مدیریت داشت

ب : عوامل مربوط به بستر کشت

ب- تسطیح و احداث کانالهای زه کش:

استفاده از سوپر پلیمرهای جاذب آب در چمن کاری:

 

مقدمه

در سالهای دور خاک به عنوان بخش بی ارزش پوسته زمین به شمار می رفت تا اینکه در سال 1880 میلادی توسط دانشمندی روی به نام داکوچائف به عنوان بخش زنده و دارای ارزش مورد مطالعه قرار داد.

خاک مخلوط پیچیده ای از موادمعدنی، آلی و موجودات زنده است. خاک یکی از محصولات محیط است که دائماً در معرض تغییر و تحول قرار دارد. خاک همیشه و در همه حال توسعه می یابد حال یا به آهستگی در مناطق خشک و یا با سرعت بیشتر در مناطق مرطوب.

خاک با یک تکه سنگ خرد شده و یا یک لایه جرم کثیف متفاوت است. خصوصیت مهم خاک این است که زنده است و موجودات زنده را می پروراند که مثال بارز آن گیاهان هستند.

خاک را می توان پوسته ای از زمین نامید که بدون آن زمین خواهد مرد.

پوسته زمین (خاک) بوسیله باد، آب یا فعالیت های انسان فرسوده می شود و از دیگر سود توسط فرآیند هوازدگی سنگ ها یا بعبارت درست تر مواد مادری مجدداً احیا می شود.

خاک ها مرکب از سه فاز یا حالت جامد، مایع و گاز هستند مطالعه فیزیکی این سه فاز، فیزیک خاک نام دارد و مشتمل بر موارد زیر می باشد:

1- دانسیته و تخلخل 2- بافت 3- ساختمان 4- رنگ 5-نگهداری و حرکت آب در خاک

هر چند این خصوصیات خاک از مواد مادری آن به ارث می رسند ولی بعضی تلاشهای انسانی می توانند برخی از این خصوصیات را تغییر دهند بطوری که حاصلخیزی خاک تأمین شود تصور هر شخص از خاک براساس استفاده ای است که از آن می کند.

یک مهندس عمران خاک را بعنوان زیربنای ساختمان، جاده و بزرگراه می بیند. یک مهندس معدن، خاک را پوشش می بیند که باید آنرا بردارد تا به معادن و کانی های گرانبها دست پیدا کند.

یک طراح فضای سبز به خاک به عنوان منبعی برای ساخت باغ زیبا یا پارک می نگرد.

و بالاخره مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی به خاک به عنوان منبعی برای تولید محصولات کشاورزی و جنگل نگاه می کنند.

طبقه بندی خاکها

بطور کلی خاکها از فرسایش سنگها و در دراز مدت تشکیل شده در محل خود رسوب رده یا انتقال می یابند. خاکها دارای اندازه ذرات متفاوتی بوده و در یک تقسیم بندی بسیار کلی خاکها در طبیعت به صورت خاکهای رسی، سیلیتی، ماسه ای، شنی و قطعات سنگی تقسیم می شود.

خاکهای سطحی عموماً ترکیبی از خاکهای فوق و خاکهای نباتی می باشند. خاکها از لحاظ تراکم ساختمانی به شکل شل، نیمه متراکم و متراکم وجود دارند.

خاکها علاوه بر تفاوت در ریزدانه و درشت دانه بودن چسبندگی و قفل و بستهای متفاوتی می باشند.

خاکهای رسی اشباع عموماً دارای چسبندگی قابل توجهی بوده لیکن خاکهای سیلیتی و ماسه ای از چسبندگی کمتری برخوردارند.

خاکهای مناطق مختلف به دلیل خصوصیات مختلف دارای استحکام و مقاومتهای متفاوت هستند و همچنین در اثر بارهای وارده نشستهی متفاوتی از خود بروز می دهند.

بطور کلی وجود رطوبت در خاکها باعث کاهش پارامترهای مقاومتی می شود.

معرفی چمن

چمن یکی از بهترین نباتات زنبق بوده که به عنوان یک نبات پوششی، جهت پوشش سطح زمین و خاک و ایجاد فرش سبز در مکانهای مختلف و برای مصارف متفاوت از آن استفاده می شود.

استفاده از چمن به قبل از میلاد مسیح می رسد و کشت و کار چمن در ایران از چندین سال پیش به طور چشمگیر رونق داشته و دلیل این امر را وجود انواع متنوع چمن در ایران و مناطق وسیع کشت شده، و وجود انواع مختلف چمن برای شرایط مختلف آب و هوایی ایران می باشد.

چمن ها از خانوادة گرامینه هستند با رنگ سبز که در تمام پارک ها، میادین و بلوارها از این نبات استفاده می شود با توجه به محسنات این گیاه برای پوشش سطح خاک مخصوصاً در سطح های وسیع و یا برای داشتن پوشش سبز در مدت زمان کوتاه از این نبات استفاده می شود از چمن های طبیعی که در چمنزارها وجود دارد به عنوان یک نبات پوششی و یا پوشش گیاهی به منظور جلویگیری از تخریب و فرسایش خاک و همچنین به عنوان یک منبع غذایی برای دامها از آن استفاده می شود ولی در چمن کاری مصنوعی که بیشتر جنبة تزئین دارد، از این نبات برای ایجاد و گسترش سطوح سبز استفاده می شود بطور کلی اهمیت چمن به شرح زیر خلاصه می شود.

1- ایجاد پوشش سبز با کمترین هزینه در سطوح وسیع و در کوتاه مدت برای اهداف مختلف به وسیله چمن.

2- جلوگیری از فرسایش خاک به وسیلة چمن کاملاً امکان پذیر است زیرا این به علت دارا بودن سیستم ریشه ای مخصوص از فرسایش آبی و بادی خاک جلوگیری نموده و همچنین باعث کاهش تبخیر از سطح زمین می شوند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد احداث چمن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.