فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کارآموزی شرکت توزیع برق استان فارس

اختصاصی از فی فوو گزارش کارآموزی شرکت توزیع برق استان فارس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارآموزی شرکت توزیع برق استان فارس


گزارش کارآموزی شرکت توزیع برق استان فارس

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه46

بخشی از فهرست مطالب

      عنوان                                              صفحه     فصل اول : آشنایی با مکان کارآموزی       1

 

          1-1-تاریخچه شرکت                                                      2

 

          2-1 - نمودار سازمانی و تشکیلات                                                 

 

          3-1- خدمات  شرکت                                                      7

 

     فصل دوم : ارزیابی رشته در شرکت       9

 

          2-1- موقعیت رشته کامپیوتر درشرکت توزیع برق فارس       10

 

      عنوان                                                 صفحه  2-2- مدیریت و پشتیبانی سخت افزاری رایانه ای                       12

 

2-3- مدیریت و پشتیبانی نرم افزارهای رایانه ای                       14

 

2-4- استفاده از فن آوری ارتباطی و اطلاعاتی و توسعه شبکه های  کامپیوتری ( LAN  و WAN ) به منظور نقل و انتقال اطلاعات باسرعت و سهولت بیشتر                                                                 16

 

2-5- وجود سیستم های اطلاعاتی مکانیزه و میزان پوشش فرآیندهای مربوطه توسط سیستم                                                         17 

 

 

 

    فصل سوم : آزمون آموخته ها           18

 

 

 

          3-1- ارائه نرم افزار                                                 19

 

 

 

فهرست نمودار ها

 

  عنوان                                                  صفحه

 

1-1  نمودار اصلی سازمان                                         3      

 

1-2  نمودار معاونت پشتیبانی                                      4        1-3  نمودار معاونت بهره برداری                              4       

 

1-4  نمودار معاونت طرح و برنامه                                           1-5  نمودار کارشناس مسئول کامپیوتر و آمار و گزارشات             1-6  نمودار دفتر خدمات مشترکین و درآمد                     

 

 

 

 

 

فهرست جداول

 

1-1- تاریخچه شرکت :

 

شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در تاریخ 27/12/70 در تهران به ثبت رسیده و مرکز اصلی آن در تاریخ  17/7/71  از تهران به شیراز انتقال یافته و در اداره ثبت شرکت ها  به ثبت رسیده است و بر اساس مجوز های ذیربط از تاریخ 1/1/72 بصورت رسمی شروع به کار نموده است.                                                                  

 

شرکت توزیع از اوایل سال 82 مصمم به استقرار سیستم کیفیت ایزو 9001 گردید و با تلاش همکاران موفق شد در اسفند سال 83 با ممیزی شرکت ار – و –ئوف موفق به اخذ گواهینامه 2000 : ISO 9001  گردد.

 

فرایند های اصلی تعریف شده در سیستم مدیریت کیفیت عبارتند از :

 

فرایند برنامه ریزی فنی و آموزشی ، فرایند طراحی ، فرایند نظارت و اجرا ، فرایند بهره برداری ، فرایند ایمنی ، فرایند دیسپاچینگ ، فرایند خرید ، فرایند انیار ، فرایند مالی ، فرایند حقوقی ، فرایند اداری ، فرایند روابط عمومی.

 

شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در راستای پاسخگوئی به نیازهای فعلی و آینده مشتریان و بهبود مداوم تمام فرایندها و رسیدن به مدیریت کیفیت جامع (TQM) از نیمه دوم سال 83 مطالعه روی مدل سرآمدی آغاز و با توجه به سیاست های ارزیابی وزارت نیرو بر مبنای مدل  EFQM با انتخاب مشاور از اواخر سال 83 شروع به بستر سازی جهت  خودارزیابی بر اساس مدل EFQM نموده است .در این راستا سمینار ها و آموزش های مختلفی برای سطوح مختلف سازمان برگزار شده است .

 

در شرکت توزیع نیروی برق استان فارس دفتر بهره وری و تضمین کیفیت شرکت زیر نظر معاونت طرح و برنامه (مدیر تعالی سازمان) مسئول آماده سازی شرکت جهت ارزیابی بر اساس مدل EFQM می باشذ که با برنامه ریزیهای انجام شده سالانه بطور مستمر خودارزیابی بر اساس مدل انجام خواهد شد.                                         

 

 

 

1-2- نمودار سازمانی و تشکیلات :

 


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارآموزی شرکت توزیع برق استان فارس

مقاله در باره فرصت های پیش رو بعد از توافق

دانلود تحقیق کامل درمورد از قرون تولید دستی تا عصر تولید ناب

اختصاصی از فی فوو دانلود تحقیق کامل درمورد از قرون تولید دستی تا عصر تولید ناب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق کامل درمورد از قرون تولید دستی تا عصر تولید ناب


دانلود تحقیق کامل درمورد از قرون تولید دستی تا عصر تولید ناب

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 17
فهرست و توضیحات:

از قرون تولید دستی تا عصر تولید ناب

از تولید دستی بیشتر بدانیم

از مشخصه‌های تولید انبوه چه می‌دانیم ؟

خاستگاه تولید ناب کجاست ؟

تولید ناب و برتریهای آن بر تولید انبوه

عرضه ناب در عمل :

سازماندهی ناب در سطح کارخانه

نتیجه‌گیری :

 

از قرون تولید دستی تا عصر تولید ناب

دو انقلاب در ابتدا و انتهای قرن بیستم رخ داد ؛ انقلاب آغازین همانا ظهور تولید انبوه و پایان عصر تولید دستی بود و انقلاب پایانی ظهور تولید ناب و خاتمه یافتن عصر تولید انبوه است . اکنون جهان در آستانه عصری جدید به سر می‌برد ، عصری که در آن دگرگونی شیوه‌های تولید محصولات و ساخته‌های بشر چهره زندگی او را یکسره دگرگون خواهد کرد . پس از جنگ جهانی اول هنری فورد و آلفرد اسلون (مدیر جنرال موتورز) تولیدات صنعتی جهان را از قرون تولید دستی که شرکتهای اروپایی رواج داده بودند ، بدرآوردند و به عصر تولید انبوه کشاندند ؛ با ترویج این شیوه تولید در تمام صنایع ، ایالات متحده رهبر جدید شیوه‌های تولیدی گردید و صنعت خودروسازی ، موتور و قلب تپنده اقتصاد این کشور شد . در همین راستا ، پیتر دراکر در سال 1946 لقب صنعت صنعتها را به صنعت خودروسازی اطلاق کرد . همچنین تولید ناب در سالهای پایانی جنگ جهانی دوم توسط تای‌چی‌اوهنو درشرکت خودروسازی تویوتا در ژاپن مطرح گردید . مبحث تولید ناب در سال 1990 توسط جیمز ووماک و همکارانش از دانشگاه MIT در قالب یک کار تحقیقاتی با عنوان ماشینی که جهان را تغییر داد منتشر گردید . او و همکارانش ، تولید ناب را به عنوان ترکیبی از مدل تولید سنتی فورد و مدل کنترل اجتماعی در محیط تولید ژاپنی می‌شناسند ؛ بنابراین بحث تولید ناب و نیز سایر شیوه‌های تولیدی با صنعت خودروسازی گره خورده است و برای توصیف شیوه تولید ناب نیاز به بررسی سه شیوه تولیدی بالاست تا با مقایسه آنها تفاوت و امتیازاتشان معلوم گردد . در گامهای آتی به تشریح ، ازین سه متد تولیدی سخن خواهیم گفت ...

از تولید دستی بیشتر بدانیم

یک تولیدگر دستی از کارگران بسیار ماهر و ابزارهای ساده اما انعطاف‌پذیر استفاده می‌نماید تا دقیقا آنچه را بسازد که مشتری می‌خواهد ؛ یعنی یک واحد در یک زمان . برخی مشخصه‌های تولید دستی عبارتند از :

1- وجود نیروی کاری ماهر .                     2- وجود سازماندهی بسیار غیرمتمرکز . 

3- به کارگیری ابزارآلات ماشینی چندکاره .   4- حجم بسیار پایین تولید .           

از ضعفهای تولید دستی این است که قیمت محصول بالا بوده و در صورت افزایش حجم تولید ، قیمت پایین نمی‌آید . (امروزه در مورد ماهواره‌ها و سفینه‌های فضایی که برجسته‌ترین تولیدات دستی هستند همین مشکل به چشم می‌خورد) . از مشکلات دیگر تولیدکنندگان دستی این است که معمولا فاقد آن سرمایه مالی و انسانی کافی هستند که به دنبال نوآوریها و پیشرفتهای اساسی باشند چرا که پیشرفت واقعی در دانش فنی مستلزم تحقیق و پژوهش سازمان یافته است . اما با این حال محصولات دستی و سفارشی همچنان بازار خود را حفظ کرده‌اند چراکه برخی از مشتریان نیازها و سلیقه‌های خاصی دارند که فقط این شیوه تولیدی پاسخگوی نیازهای آنهاست . اما در دهه 1990 برای شرکتهای تولیدکننده دستی ، تهدید دیگری از جانب شرکتهای تولیدکننده ناب ، به ویژه شرکتهای ژاپنی آغاز شده است و آن تهدید اینست که تولیدگران ناب در تعقیب آن بخشی از بازار هستند که تاکنون در انحصار تولیدگران دستی بوده است . برای مثال ، شرکت هوندا با اتومبیلهای ورزشی (NS-x) با بدنه آلومینیومی خود حمله مستقیمی به بازار خودروهای ورزشی فراری کرده است . در گام آتی با تولید انبوه بیشتر آشنا خواهیم شد ...

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درمورد از قرون تولید دستی تا عصر تولید ناب

دانلود تحقیق برسی تاثیرنقش و جایگاه آموزش بر توانمندسازی کارکنان

اختصاصی از فی فوو دانلود تحقیق برسی تاثیرنقش و جایگاه آموزش بر توانمندسازی کارکنان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق برسی تاثیرنقش و جایگاه آموزش بر توانمندسازی کارکنان


دانلود تحقیق برسی تاثیرنقش و جایگاه آموزش بر توانمندسازی کارکنان

اکثر مدیران تصور می کنند که با مفهوم توانمندسازی آشنا هستند درحالی که فقط تعداد محدودی از آنان با مفهوم و کاربردش آشنایند. اگر از ۱۰۰ نفر درباره معنی توانمندسازی سوال کنید، شاید با ۱۰۰ پاسخ متفاوت مواجه شوید. بسیاری از سازمانها علاقه مندند فرایند توانمندسازی را اجرا کنند، زیرا معتقدند کارکنان توانمند می توانند در نیل به اهداف موثر باشند. (ساویچ ص ۱)

پروفسور ادواردز مدیر بیمارستان وترینری می گوید: من در سمینارهای مختلف فرایند توانمندسازی حضور داشته ام که سخنرانان کراراً می گفتند: میزان رضایتمندی شغلی کارکنان توانمند نسبت به سایر کارکنان بیشتر است ولی متاسفانه هیچ کدام یک راه حل عملی و اجرایی ارائه نکردند. بنابراین، لازم است تعاریفی از توانمندسازی عنوان کنم:

۱ ) توانمندسازی، واگذاری اختیارات رسمی و قدرت قانونی به کارکنان است؛

۲ ) توانمندسازی فرایند توسعه است، باعث افزایش توان کارکنان برای حل مشکل، ارتقای بینش سیاسی و اجتماعی کارکنان شده و آنان قادرند عوامل محیطی را شناسایی و تحت کنترل بگیرند؛

۳ ) توانمندسازی اعطای اختیار تصمیم گیری به کارکنان به منظور افزایش کارایی آنان و ایفای نقش مفید در سازمان است. (اتروز ۱۹۹۷)

۴ ) توانمندسازی فقط دادن قدرت به کارکنان نیست، بلکه موجب می شود کارکنان با فراگیری دانش، مهارت و انگیزه بتوانند عملکردشان را بهبود بخشند. توانمندسازی فرایندی ارزشی است که از مدیریت عالی سازمان تا پایین ترین رده امتداد می یابد. (ساویچ ص ۱)

۵ ) توانمندسازی محیطی را به وجود می آورد تاکارکنان بتوانند با اختیارات بیشتر کار کرده و در فرایند تغییر و بهبود تولید نقش داشته باشند، نیازشان به سرپرست مستقیم کاهش یافته و در تحقق اهداف سازمان مشارکت دارند.

۶)  توانمندسازی تبدیل نیروی کار جسمی به نیروی فکری است.

۷)  دو پژوهشگر به نامهای مارری و تورلاکسون (۱۹۹۶) می گویند: توانمندسازی یعنی قبل از آنکه به کارکنان بگویید چه کار کنند می توانند به خوبی وظایفشان را درک کنند. (ساوری، لوکز ص ۹۷)

۸ ) توانمندسازی فرایندی است که موجب رشد کارکنان می شود. کارکنان توانمند قادرند راه حلهای مناسب برای حل مشکلات پیدا کنند.

۹ )  توانمندسازی ازطریق چالشهای داخلی و خارجی سازمـــــان به دست می آید. (نکسون ۱۹۹۶). چالشهای خارجی شامل: افزایش شتاب تغییرات، محیط رقابتی، انتظارات جدید مشتریان و شرایط جدید بازار کار است. چالشهای داخلی بیشتر تاکید بر حفظ و نگهداری نیروی انسانی موجود، افزایش سطح انگیزش، رشد و شکوفایی استعداد و مهارتهای کارکنان دارد. (ارتزتاد ص ۳۲۵)

۱۰ ) توانمندسازی با اعمال فشار مدیران و دستورالعملها تحقق نمی یابد بلکه فرایندی است که لازمه اش پذیرش فرهنگ توانمندسازی و مشارکت کارکنان است. (ارتزتاد ص ۱۳۵) ( آقایار تدبیر ۱۳۵)

۱۱)  توانمندسازی فرایندی است که در آن شرایط برای توانمندی فراهم است. اطلاعات از جنبه های مختلف تجزیه وتحلیل، اهداف روشن، تصمیم گیریها دارای مرزبندی و فعالیت کارکنان از کارایی بالا برخوردار است. ملاک صلاحیت وشایستگی کارکنان برای ارتقا، بستگی به میزان مهارت و دانش و توانایی دارد. در تـــــوانمندسازی سبک رهبری مرشد سالاری بوده و با حمایت از کارکنان آنان را پذیرش ریسک تشویق می کنند.

۱۲ ) توانمندسازی یعنی واگذاری اختیارات رسمی، تفویض قدرت به کارکنان تا بتوانند در تحقق اهداف سازمان سهیم باشند.

۱۳ ) توانمندسازی، قدرت اتخاذ تصمیم گیری در چارچوب مرزهای مشخص است.

 

 

 

 

از نظر نیکلاس ساختار آموزشی سه مرحله ای برای توانمندسازی کارکنان وجود دارد که مرحله اول آن تحلیل تواناییهای حاضر کارکنان و کمک به آنان برای کارکردن با حداکثر استعداد است.

ـ مرحله دوم : به کارگیری تکنیک های آموزشی توسط مدیران برای به کارگیری کارکنان که فراتر از تواناییهای فعلی آنان است.

ـ مرحله سوم : دستیابی به تعهد کارکنان از راه به اشتراک گذاردن نظرها و ارزشها که با کامل شدن این مرحله ، توانمندسازی حاصل می شود.

آموزش یکی از پیچیده ترین وظایف در اداره امور هر سازمان و به ویژه در مدیریت نیروی انسانی است . پس از نظام جذب ، نظام بهسازی و به کارگیری مناسب منابع انسانی قرار دارد . در حقیقت آموزش از مهم ترین اقدامات و برنامه های هر سازمانی بوده و نظام آموزشی تکمیل کننده نظام استخدامی به شمار می رود باعث توانمندی نیروی انسانی موجود شده و موفقیت های آتی را تضمین می کند آموزش و بهسازی باعث بینش و بصیرت عمیق تر دانش و معرفت بالاترو توانایی و مهارت بیشتر انسان های شاغل در سازمان برای اجرای وظایف محول شده و در نتیجه موجب نیل به هدف های سازمانی با کار آیی و ثمربخشی بهتر و بیشتر است.

مایکل لوبوف در کتاب خود در ضرورت سرمایه گذاری در آموزش می نویسد :

برای رشد و پیشرفت کارکنان سرمایه گذاری کنید ، اگر برای مشاغل و مسئولیت های بالاتر آماده نشده باشند، ترفیع از داخل سازمان فاجعه آفرین است . سازمانی هایی که کارکنان وفادار دارند در تعلیم و تربیت و آموزش و پیشرفت مستمر آنان سرمایه گذاری می کنند .بدون تردید ، آموزش و رشد کارکنان گران قیمت است ، لکن اگر شما فکر می کنید که تعلیم و تربیت گران قیمت است ، هزینه نادانی را در نظر بگیرید ، دیر یا زود یک سازمان از طریق اشتباهات کارکنان از طریق پرداخت حقوق های بالاتر برای جذب کسانی که آموزش دیده اند یا از طریق صرف وقت برای کارکنانی که دارد، هزینه های اموزشی را می پردازدآخرین روش موجب شایستگی و وفاداری کارکنان می شود .

عوامل بهینه سازی نیروی انسان( توانمند سازی)

از دیدگاهی دیگر این عوامل عبارتنداز:

محیط رقابتی ای مهمترین عامل بهینه سازی نیروی انسانی در سازمانها است که سازمان در آن به فعالیت می پردازد.

سازمانهایی که ناگزیرند برای بقأ دریک محیط رقابتی فعالیت کنند سعی دربهینه سازی منابع گوناگونی که دراختیار دارند می نمایند و بهینه سازی نیروی انسانی به عنوان کلیدی ترین و اصلی ترین منبع کسب وکار از اهمیت زیادی برخوردار است.

پس اگر این امر بوقوع بپیوندد به تدریج توانمندسازی نیروی انسانی به یک باید تبدیل می شود.

آموزش و نظام آموزشی : عامل دیگری که بر توانمندسازی و تواناکرشدن نیروی انسانی تاثیر می گذارد، آموزش و نظام آموزشی است.

در نظام آموزشی موثر با ارتقأ سطح مهارتهای کاری و فردی موجب کارآمدی نیروی انسانی می شود

اگر نظام آموزشی کارآمد نباشد و متناسب با نیازهای زمان و کسب وکار ایجاد نشده باشد، عملاً تلاشهای سازمان برای توانمندسازی نیروی انسانی به نتایج قابل مقایسه با کشورهایی که شرایط مناسبتری دارند، نخواهد رسید.

شرایط محیطی و سیستم های انگیزشی : عامل دیگری است که بر توانمندسازی نیروی انسانی و روشهای آن اثر می گذارد .

دلایل عدم تمایل مدیران به توانمندسازی کارکنان:

با تاکید بر اینکه توانا سازی از مدیران آغاز می شود و به سوی کارکنان جریان می یابد، مطا لعات متعدد مدیریتی نشان داده است برخی از مدیران به ۳ دلیل تمایل ندارند کارکنانشان را توانا سازند:

۱) نگرشهای مدیران درباره زیردستان: مدیرانی که از تواناسازی کارکنان خودداری می کنند، اغلب بر این باورند که زیردستان آنان برای انجام دادن کار مورد نظر به اندازه کافی تبحر ندارند و علاقمند نیستند که مسئولیت بیشتری بر عهده بگیرند. برای آموزش دقت بسیار زیادی نیاز دارند یا نمی باید درگیر کارها یا مسئولیتهایی شوند که نوعاً مقام بالاتر انجام می دهد.

۲) فقدان امنیت شخصی: بعضی از مدیران این توهم را دارند که چنانچه دیگران را توانا سازند، شناخت و پاداشهای مرتبط با انجام دادن موفقیت آمیز کار را ممکن است از دست بدهند. آنان از تسهیم مهارت یا اسرار کار خود ، از بیم ازدست دادن قدرت یا مقام خویش بی میل هستند.

لذا باید همه جزئیات را درباره طرحهایی که به آنان واگذار شده است،بدانند.

این نوع مدیران ترجیح می دهند که خودشان روی وظایف کار کنند تا اینکه دیگران را درگیر سازند.

۳) نیاز به کنترل: مدیرانی که کارکنان خود را توانا نمی سازند، اغلب نیاز شدیدی به آن دارند که آنچه را در جریان است، در دست بگیرند و آن را هدایت و بر آن حکومت کنند.

اگرچه بعضی از نگرانیهای مدیران ممکن است تا حدی درست باشد، اما چنین ابهاماتی مدیران را از رسیدن به موفقیتهایی که با تواناسازی ماهرانه همراه است، باز می دارند. حتی اگر مدیران برای تواناسازی دیگران تمایل و اشتیاق نشان دهند، موفقیت همچنان مستلزم اجرای ماهرانه تواناسازی است. توانا سازی بدون مهارت، می تواند اثربخشی یک سازمان و کارکنان را بجای افزایش، کاهش دهد.

(بابایی و همکاران تدبیر ۱۲۹)

ارتباط تواناسازی کارکنان و آموزش:

یکی از مشکلات اساسی دستگاههای اجرایی، کمبود کارکنان ورزیده و دارای مهارت است. دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در آماده سازی افراد برای ورود به دستگاهها نقش زیادی ندارند. فارغ التحصیلان دانشگاهی با مجموعه ای از اطلاعات علمی هنوز قابلیت های لازم را برای فعالیت در دستگاههای اجرایی ندارند. بنابراین آموزش کارکنان دولت و توانمندسازی و افزایش مهارتهای شغلی کارکنان برای فعالیتهایی که مورد نظر است، شاید یکی از مهمترین راهکارهایی است که برای توانمندسازی نیروی انسانی در سازمان مورد نظر است. تدوین برنامه های آموزشی برای کارکنان و اجرای دوره های کوتاه مدت و بلند مدت که قابلیت های فکری و تخصصی کارکنان را افزایش دهد از عواملی است که نقش بسیار مهمی برای توانا سازی کارکنان دارد.

شامل 26 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق برسی تاثیرنقش و جایگاه آموزش بر توانمندسازی کارکنان

آموزش حمام بردن سگ (دکتر حمیدرضا صداقت فر)

اختصاصی از فی فوو آموزش حمام بردن سگ (دکتر حمیدرضا صداقت فر) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

آموزش حمام بردن سگ (دکتر حمیدرضا صداقت فر)


آموزش حمام بردن سگ (دکتر حمیدرضا صداقت فر)

 

 

 

 

 

 آموزش حمام بردن سگ (دکتر حمیدرضا صداقت فر)

دامپزشک سگ های گارد و عروسکی

 

شامل توضیحاتی در مورد :

حمام کردن سگ و اقدامات بهداشتی

روش حمام کردن

طرز برخورد با گره ها و توده های مو

مراقبت از سگ های مو بلند

ترفند هایی برای شستن سگ در خانه

آمادگی برای حمام

درجه حرارت آب

مقدمه :

پاسخ مشخصی درمورد این سوال که چندوقت یکبارباید یک سگ را حمام کرد وجود ندارد. سگی که کثیف است و بومی دهد نیازبه حمام دارد ولی کثیفی جزئی را می توان پس ازخشک شدن بوسیله برس زدن برطرف کرد. اکثرسگها به حمام بیشتری درفصل تابستان نیازدارند. برخی ازسگها نیازبه حمام ماهانه وبعضی بیشترازاین نیازدارند اما شستشوی بیش ازحد باعث کم شدن چربی های طبیعی سطح پوست شده وپوست حالت خشکی وخشنی بخود می گیرد وشفافیت ودرخشندگی موها کمترمی شود.همیشه قبل ازحمام کردن سگ آنرا بخوبی تیمارنمایید وگرنه باعث تشکیل توده ها وگره های بیشتری خواهید شد. هرگزازپاک کننده های قوی یا صابون های قلیایی قوی استفاده نکنید زیرا پوست سگها حساس است و ..................................شامل 11 صفحه فایل pdf

جهت مطالعه کامل مطلب آموزش حمام بردن سگ و اقدامات بهداشتی فایل را از پایین صفحه دانلود کنید.

 

جهت دانلود آموزش حمام بردن و اقدامات بهداشتی در سگ (دکتر صداقت فر دامپزشک سگهای گارد و عروسکی) در انتهای صفحه پس از وارد کردن ایمیل و شماره تماس گزینه پرداخت و دانلود را انتخاب کنید.

درصورت نداشتن ایمیل از vetbook10@gmail.com استفاده کنید.

پس از اتصال به درگاه امن بانکی شما تنها با پرداخت 1200 تومان قادر به دانلود فایل خواهید بود.

پس از پرداخت وجه شما قادر به دانلود خواهید شد. همچنین فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد.

 در صورت بروز هرگونه مشکل با بخش پشتیبانی در ارتباط باشید. 

 


دانلود با لینک مستقیم


آموزش حمام بردن سگ (دکتر حمیدرضا صداقت فر)