اصول مشترک در تمامی تعاریفی که در خصوص بازاریابی ارائه گردیده و خواهد گردید را می توان به این صورت عنوان بندی نمود:
- عرضه و تقاضا میان دو نفر یا دو گروه صورت می پذیرد.
- فرآیند مبادله میان دو نفر یا دو گروه شکل می پذیرد.
- مبادله در صورتی محقق می گردد که هر دو طرف ذینفع باشند.
- از طرفین مبادله نیاز ( صورتی از نیاز یا خواسته ای) آشکار یا پنهان مرتفع میگردد.
- بازاریابی بر اساس تولید محصول یا شکل گیری خدمت معنی می یابد.
- بازاریابی با وجود مشتری معنی می یابد.
برای دانلود کل پاورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:
دانلود پاورپوینت کارگاه بازاریابی - 217 اسلاید