لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه12
بخشی از فهرست مطالب
نحوه عملکرد خودروهای هیبرید
چرخ طیار
ایمنسازی دینامیکی چرخ طیار
ایمنسازی الکتریکی چرخ طیار
موتور و کنترلر آن
سیستم ترمز
سیستم انتقال قدرت
بررسی سیستم ذخیره انرژی، انتقال قدرت و ترمز خودروهای هیبرید
در این مقاله، عملکرد بخشهای مختلفی از خودروهای هیبرید، شامل موتور، کنترلر، انتقال قدرت و سیستم ترمز بررسی شده است. چرخ طیار که در واقع منبعی برای ذخیره انرژی است، مورد بررسی قرار گرفته و نقش آن در سیستم ترمز خودروهای هیبرید، بیان شده است. کنترلر موتور خودروی هیبرید و نقش آیرودینامیک در کاهش توان موتور نیز از دیگر مواردی است که به آنها پرداخته میشود.
مشکلات زیستمحیطی به وجود آمده در ابعاد کلان از یکسو و تنگناهای مربوط به سوختهای فسیلی از سوی دیگر، باعث شده است تا خودروهای هیبرید (ترکیب احتراقی و برقی) و نیز خودروهایی که با پیل سوختی کار میکنند، جایگزین خودروهای احتراقی شوند. از اینرو، امروزه علاوهبر سیستمهای قوای محرکه خودروهای درونسوز، دستهبندی جدیدی از سه سیستم دیگر شکل گرفته است که عبارتند از: خودروهای برقی1، خودروهای هیبرید برقی2 و خودروهای برقی پیل سوختی3.
خودروی هیبرید برقی، نوعی خودروی الکتریکی است که فاقد نقایص خودروهای الکتریکی معمولی است. مثلاً، خودروهای الکتریکی باید حتماً دارای باطریهای بزرگ باشند. ثانیاً بهطور مرتب با شبکه انتقال برق شارژ شوند و این کار زمینهساز پایین بودن کارایی آنهاست. در خودروهای هیبرید، میتوان از قدرت موتور احتراقی آنها به صورت قدرت مکانیکی یا ذخیره آن به صورت انرژی الکتریکی استفاده کرد، لذا قابلیت استفاده از سوختهای جایگزین را دارا بوده و صرفاً منحصر به استفاده از سوخت فسیلی نیستند. در HEVها4، از محفظههای احتراقی در واحدهای کمکی قدرت (APU)ا5 برای تولید انرژی الکتریکی با حداقل آلودگی استفاده میشود. HEVها از ذخیره کردن انرژی ترمزگیری استفاده کرده و به کاهش اتلاف انرژی به هنگام حرکت، کمک میکنند.
مقاله در مورد بررسی سیستم ذخیره انرژی، انتقال قدرت و ترمز خودروهای هیبرید