فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق کامل درمورد سوخت پاش الکترونیکی

اختصاصی از فی فوو دانلود تحقیق کامل درمورد سوخت پاش الکترونیکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق کامل درمورد سوخت پاش الکترونیکی


دانلود تحقیق کامل درمورد سوخت پاش الکترونیکی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 24
فهرست و توضیحات:

تاریخچه سوخت پاش الکترونیکی

مقایسه سوخت پاش الکترونیکی و کاربراتور

تامین مخلوط سوخت هوا

انژکتور :

شرایط رانندگی و نسبت سوخت هوا

زمان استارت

کارکرد موتور در هوای سرد

هنگام شتابگیری

هنگام رانندگی با قدرت بالا ( تحت بار )

خصوصیات سوخت پاش الکترونیکی

  • توزیع یکسان سوخت در هر سیلندر
  • نسبت دقیق سوخت هوا در تمام دورهای موتور
  • پاسخ به موقع و متناسب با تغییرات زاویه دریچه گاز
  • تصحیح مخلوط سوخت هوا

الف- جبران در دمای پایین

ب- قطع سوخت به هنگام شتاب منفی

انواع EFI

1- D-EFI ( کنترل فشار منیفولد )

2- L-EFI ( کنترل هوای ورودی )

ساختار اصلی سوخت پاش الکترونیکی

کنترل تزریق مبنا ( نسبت نظری سوخت )

جریان هوا

جریان سوخت

اندازه گیری حجم هوای ورودی

کنترل حجم تزریق مبنا

تنظیم زمان ومدت پاشش

تصحیح میزان تزریق

اصلاح مقادیر

تجهیزات کمکی 

اجزای EFI

  • سیستم سوخت رسانی
  • سیستم ورود هوا
  • سیستم کنترل الکترونیک

 

تاریخچه سوخت پاش الکترونیکی

در اواخر 1950 شرکت کرایسلر تعدادی خودروی انژکتوری با سیستم الکترونیکی تولیدکرد و این طرح را « بندیکس الکتروژکتور » نامید . طرح کرایسلرگسترش زیادی نیافت تا ایتکه اختراعات تازهای در صنعت الکترونیک رخداد و ترانزیستورها و دیودها ، تحولی در مدارهای الکترونیک ایجاد کردند.

در 1968 شرکت فولکس واگن نمونه جالبی از این سیستم را که توسط شرکت بوش ساخته شده بود روی موتورهای خودنصب کرد .

از دهه 70 میلادی به این سو ، کارخانه های خودرو سازی شروع کردند به جایگزینی سیستم سوخت پاش انژکتوری به جای کاربراتوری . دلیل این کار تقاضای خریداران در جوامع گوناگون بود .خریدار خواستار توان بالا مصرف کمتر سوخت گشتاور بهتر ( در دورهای کم و درترافیک ) و کارکرد بی صداتر و نرم تر موتور است وجوامع با توجه به مسئله محیط زیست و آلودگی هوا خواستار خروج گازهایی با آلیندگی کمتر از اگزوز خودروها بودند . سیستمهای سوخت رسانی انژکتوری تقریباً تمامی این نیازها رابرآورده می سازد . بر اساس اختلاف در روش تعیین مقدار سوخت تزریقی، سیستم EFI به دو گروه عمده تقسیم می شود : در نوع اول که از مدارهای آنالوگ استفاده می کند ، حجم پاشش سوخت بر اساس شارژ و دشارژ خازن تعیین می شود . در نوع دوم که از ریز رایان استفاده می کنند میزان تزریق با توجه به اطلاعات ذخیره شده تعیین می شود . اساس هر دو مدار یکی است و تنها چند تفاوت در برخی موارد ( دقت و دامنه های کنترل ) بین آنها وجود دارد .

EFI چیست ؟

خودروها در دورهای مختلف یکی از دو سیستم زیر را برای تامین مخلوط مناسب هوا – سوخت برای سیلندر ها استفاده می کنند :

  • کاربراتور
  • سیستم سوخت پاش الکترونیکی ( EFI )

در هر دو سیستم ، حجم هوای ورودی که با توجه به زاویه دریچه گاز و دور موتور تغییر می کند اندازه گیری شده و هر دو سیستم نسبت صحیحی از سوخت – هوا رابرای سیلندر تهیه می کنند . در گذشته کابراتور به دلایل سادگی ساختار خود به طور گسترده در موتورهای بنزینی مورد استفاده قرار می گرفت . امروزه باتوجه به خواسته هایی نظیردوداگزوزتمیزتر ، مصرف سوخت کمتر و ... کاربراتور ها باید به تجهیزات  دیگری مجهز شوند که در نتیجه سیستم ساده قبلی تا حدودی پیچیده خواهد شد . به همین علت به جای کاربراتور از سیستم سوخت پاش الکترونیکی ( EFI ) استفاده شد که در حالات مختلف رانندگی ، نسبت صحیح هوا – سوخت را از طریق تزیق الکترونیکی سوخت کنترل می کند . امروزه سیستمهای انژکتوری دارای کنترل الکترونیکی بسیار توسعه یافته اند مدل های مختلف سیستم انژکتوری عبارتند از :

SPI(SINGLE POINT INJECTION)    :

در این سیستم سوخت توسط یک یا 2 انژکتور در محفظه دریچه گار ( throttle body ) پوشیده می شود .

MPI( Multi point injection )  :

در این سیستم برای هر سیلندر یک انژکتور به کار می رود .

GDI( Gasoline direct injection )  :

در این سیستم سوخت مستقیماً به داخل محفظه احتراق تزریق می شود .

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درمورد سوخت پاش الکترونیکی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.