فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه کارشناسی ارشد امکان سنجی فیلتراسیون آکوستیکی جهت جذب ذرات خروجی از اگزوز موتورهای دیزل

اختصاصی از فی فوو پایان نامه کارشناسی ارشد امکان سنجی فیلتراسیون آکوستیکی جهت جذب ذرات خروجی از اگزوز موتورهای دیزل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه کارشناسی ارشد امکان سنجی فیلتراسیون آکوستیکی جهت جذب ذرات خروجی از اگزوز موتورهای دیزل


پایان نامه کارشناسی ارشد امکان سنجی فیلتراسیون آکوستیکی جهت جذب ذرات خروجی از اگزوز موتورهای دیزل

 

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی خودرو

گرایش سیستم محرکه خودرو

امکان سنجی فیلتراسیون آکوستیکی جهت جذب ذرات خروجی از اگزوز موتورهای دیزل

فرمت فایل: word

تعداد صفحه:102

-فصل اول: مقدمه1
    2- فصل دوم: مروری بر ادبیات و اصول و مبانی نظری4
    2-1 مقدمه5
    2-2 سیستم جدا ساز ذرات معلق در گازها8
    2-2-1 صافی های کیسه ای8
    2-2-2 ته نشین کننده های ثقلی8
    2-2-3 شوینده ها9
    2-2-4 سیکلونها9
    2-2-5 نشست دهنده الکتروستاتیک9
    2-3 زمینه تاریخی10
    2-4 مکانیزمهای انباشت آکوستیک11
    2-4-1 فعل و انفعالات اورتوکینتیک11
    2-4-2 فعل و انفعالات هیدرودینامیک17
    2-4-3 واکنشهای آشفتگی آکوستیک20
    2-4-4 روان سازی آکوستیک19
    2-4-5 توده آکوستیک23
    2-5 مدلهای شبیه سازی فعلی24
    2-5-1 مدل وولک24
    2-5-2 مدل شو25
    2-5-3 مدل تیواری25
    2-6 مدل سانگ25
    3-فصل سوم: روشها و تجهیزات27
    3-1 مقدمه28
    3-2 روش شبیه سازی انباشت آکوستیک28
    3-2-1 فرضیات انجام شده در مدل سازی28
    3-2-2 الگورِیتم مدل سازی29
    3-3 سیستم آزمایشگاهی فیلتراسیون آکوستیکی30
    3-3-1 سیستم آزمایشگاهی اندازه گیری توزیع اندازه ذرات30
    3-3-2 آزمایشات مربوط به دستگاه نشت دهنده آکوستیکی33
    3-3-3 مواد مورد استفاده41
    3-4 کالیبراسیون وسایل آزمایشگاهی 43
    4- فصل چهارم: نتایج و تفسیر آنها45
    4-1 مقدمه46
    4-2 نتایج آزمایشگاهی47
     4-2-1 اندازه گیری توزیع اندازه و غلظت کلی ذرات
     خروجی از اگزوز موتورهای دیزلی46
     4-3 آزمایشات مربوط به دستگاه نشست دهنده آکوستیکی49
    4-3-1 آزمایش بدست آوردن فرکانس های بحرانی49
    4-3-2 رسم پروفیل فشار آکوستیکی در طول لوله52
    4-3-3 اعمال امواج آکوستیکی بر روی جریان ایروسل55
    4-3-3-1 اعمال امواج آکوستیکی برروی ذرات درحالت بدون دبی و ساکن55
    4-3-3-2 اعمال امواج بر روی جریان ایروسل62
    4-4 بررسی تأثیر عوامل موثر در بازده فیلترهای آکوستیکی
             در خروجی موتور های دیزل67
    4-4-1 بررسی تأثیر دبی عبوری از محفظه65
    4-4-2 بررسی اثر توان اعمالی امواج72
    4-4-3 بررسی تاثیر دما و فشار75
    4-4-4 تأثیرات فرکانس صدا77
    4-4-5 اثر اندازه ذرات77
    5- فصل پنجم79
    فهرست مراجع83
    ضمیمه 185
    ضمیمه 288
    ضمیمه 395
    
    
    فهرست نمودارها
    شکل 2-1- حجم انباشت آکوستیک12
    شکل 2-2- حجم واقعی انباشت آکوستیکی14
    شکل 2-3- مکانیزم های آشفتگی20
    شکل 2-4- شکل موج سرعت آکوستیک درشدت بالا22
    شکل 3-1- دستگاه برخورد دهنده چند مرحله ای31
    شکل 3-2- سیستم حذف ذرات بزرگ32
    شکل 3-3- دستگاه شمارنده ذرات33
    شکل 3-4- منبع امواج آکوستیکی34
    شکل 3-5- دستگاه منبع ایجاد سیگنال35
    شکل 3-6- دستگاه Amplifier36
    شکل 3-7- دستگاه فرکانس متر36
    شکل 3-8- بلندگو و horn37
    شکل 3-9- صفحه بازتاب کننده امواج و لوله فلزی برای خروج گازها38
    شکل 3-10- فشار سنج دیجیتالی38
    شکل 3-11- دستگاه تولید کننده ایروسل تک توزیعی39
    شکل 3-12- دستگاه مولد ایروسل چند توزیعی40
    شکل 3-13- دبی سنج41
    شکل 3-14- توزیع اندازه ذرات خروجی از دستگاه تولید کننده ایروسل43
    شکل 4-1- توزیع جرمی ذرات کوچکتر از 10 میکرون خروجی از اگزوز موتورهای دیزلی46
    شکل 4-2- درصد جرمی توزیع ذرات کوچکتر از 10 میکرون خروجی از اگزوز موتورهای دیزلی46
    شکل 4-3- توزیع فشار آکوستیکی در cm10 از بالای لوله49
    شکل 4-4- توزیع فشار آکوستیکی در cm17 از بالای لوله49
    شکل 4-5- توزیع فشار آکوستیکی در cm150 از بالای لوله50
    شکل 4-6- مقایسه نتایج نظری و آزمایشگاهی برای فرکانس 200 (Hz) بر اساس ماکزیمم فشار51
    شکل 4-7- مقایسه نتایج نظری و آزمایشگاهی برای فرکانس 650 (Hz) بر اساس مینیمم فشار51
    شکل 4-8- مقایسه نتایج نظری و آزمایشگاهی برای فرکانس 830 (Hz) بر اساس ماکزیمم فشار52
    شکل 4-9- setup استفاده شده در حالت بدون جریان54
    شکل 4-10- تست نشست آکوستیکی برای حالت بدون دبی و فرکانسHz 20056
    شکل 4-11- محل نقاطی که در آن ایروسل ها به دیواره چسبیده اند57
    شکل 4-12- تست نشست آکوستیکی برای حالت بدون دبی و فرکانسHz 650 58
    شکل 4-13- تست نشست آکوستیکی برای حالت بدون دبی و فرکانسHz 830 59
    شکل 4-14- setup استفاده شده برای اعمال امواج بر روی جریان (Q=250 L/h61
    شکل 4-15- تست نشست آکوستیکی برای حالت  Q=250 L/hourو فرکانسHz 830 62
    شکل 4-16- setup استفاده شده برای اعمال امواج بر روی جریان (Q=27.8 L/min)63
    شکل 4-17- تست نشست آکوستیکی برای حالت  Q=27.8 L/minو فرکانسHz 830 64
    شکل 4-18- setup استفاده شده برای استفاده از ذرات توزیع اندازه مختلف و استفاده از دستگاه شمارنده ذرات66
    شکل 4-19- تاثیر دبی جریان بر بازده فیلتراسیون68
    شکل 4-20- تاثیر زمان اعمال جریان بر اندازه ذرات در مدل سازی عددی69
    شکل 4-21- بررسی تاثیر زمان اعمال امواج در توزیع اندازه ذرات و مقایسه بین نتایج مدل سازی عددی و نتایج آزمایشگاهی در فرکانس 200 Hz در حالت لوله سر بسته70
    شکل 4-22- تاثیر توان الکتریکی امواج بر بازده فیلتراسیون72
    شکل 4-23- تاثیر دما در نرخ انباشت آکوستیکی74
    شکل 4-24- تاثیر فشار گاز در نرخ انباشت آکوستیکی75
    شکل 4-25- تاثیر اندازه ذرات در انباشت آکوستیکی76
    
    فهرست جداول
    جدول 4-1- فرکانس های بحرانی48
    جدول 4-2- توزیع فشار آکوستیکی در فرکانس های مختلف48
    جدول 4-3- بررسی اثر دبی در بازده فیلتراسیون67
    جدول 4-4- بررسی اثر توان صوتی در بازده فیلتراسیون7


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه کارشناسی ارشد امکان سنجی فیلتراسیون آکوستیکی جهت جذب ذرات خروجی از اگزوز موتورهای دیزل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.