فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی مقایسه خواص نخ نیمه فاستونی ریسیده شده با بالن کاملاً شکسته و نیمه شکسته رینگ

اختصاصی از فی فوو پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی مقایسه خواص نخ نیمه فاستونی ریسیده شده با بالن کاملاً شکسته و نیمه شکسته رینگ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی مقایسه خواص نخ نیمه فاستونی ریسیده شده با بالن کاملاً شکسته و نیمه شکسته رینگ


پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی مقایسه خواص نخ نیمه فاستونی ریسیده شده با بالن کاملاً شکسته و نیمه شکسته رینگ

این محصول در قالب  پی دی اف و 115 صفحه می باشد.

 

این پایان نامه جهت ارائه در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی نساجی-تکنولوژی طراحی و تدوین گردیده است . و شامل کلیه مباحث مورد نیاز پایان نامه ارشد این رشته می باشد.نمونه های مشابه این عنوان با قیمت های بسیار بالایی در اینترنت به فروش می رسد.گروه تخصصی ما این پایان نامه را با قیمت ناچیزی جهت استفاده دانشجویان عزیز در رابطه با منبع اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهند. حق مالکیت معنوی این اثر مربوط به نگارنده است. و فقط جهت استفاده ازمنابع اطلاعاتی و بالابردن سطح علمی شما در این سایت ارائه گردیده است.

 


چکیده:

سیستم ریسندگی رینگ یک روش برتر نسبت به دیگر روشهای ریسندگی برای تولید نخ از الیاف استیپل میباشد. الیاف در منطقه شکل گیری نخ این سیستم (مثلث ریسندگی) تحت کشش ناشی از بالن ریسندگی قرار میگیرند که برخواص نخ تاثیر میگذارد.

در این تحقیق اثر استفاده از بالن کاملا شکسته بجای بالن نیمه شکسته روی خصوصیات نخ نیمه فاستونی مورد مطالعه قرار گرفت. جهت تهیه نخ نمره 10/5 متریک با الیاف 100% اکریلیک از ماشین ریسندگی رینگ نیمه فاستونی هوژه با تاج دوک میل کج استاندارد و تاج دوک بالن کاملا شکسته نصب شده روی همان ماشین، استفاده شد. نخها از لحاظ استحکام، سایش، پرز، تاب، نایکنواختی و عیوب با دستگاه های آزمایش شرلی (SDL) و استار (STAR) مورد آزمایش قرار گرفتند.

طبق نتایج آزمایش،حداقل تغییرات استحکام، ازدیاد طول و کار تا حد پارگی نخ بترتیب 26%، 17/4% و 49% افزایش نشان داد. همینطور مقاومت سایشی و پرز نخ نیز بترتیب حداقل 17% و 4/7% افزایش یافت. همچنین تاب نخ های اندازه گیری شده با روش باز کردن تاب و تاباندن مجدد، تفاوت معناداری نشان نداد.

فصل اول

مقدمه و تحقیقات انجام شده

1-1- مقدمه

امروزه سیستم های متنوعی برای تولید نخ وجود دارد که یکی ازمهمترین آنها سیستم ریسندگی رینگ میباشد. ماشین رینگ درسال 1828 میلادی توسط یک صنعتگر آمریکایی به نام جان تروپ اختراع گردید.

دوسال بعد درسال 1830 هموطن او به نام جنک شیطانکی به این ماشین افزودکه توانایی دوران بر روی رینگ را داشت، از آن زمان تا امروز تغییرات قابل توجهی در این ماشین داده شده، اما اصول کلی و اساسی این سیستم به صورت اولیه خود باقی مانده است.

امروزه غیر از سیستم ریسندگی رینگ،سیستمهای جدید ریسندگی تولید نخ به بازار آمده اندکه نسبت به ریسندگی رینگ دارای سرعت تولید بالاتر وقیمت تمام شده محصول کمتری می باشد، ولی سیستم ریسندگی رینگ به علت دارا بودن برخی از ویژگی هایی که مختص نخ این ماشین است، هنوز در بازار رقابت می کند.

ماشین ریسندگی رینگ تاکنون به عنوان یک ماشین ریسندگی فراگیر و کارآمد مطرح بوده و مزایای چشمگیری نسبت به سایر سیستم های ریسندگی دارد که از آن جمله:

1- توانمندی کافی جهت ریسندگی و تبدیل اکثر الیاف به نخ با نمرات مختلف

2- بهینه بودن نخ این سیستم از لحاظ ساختمان و استحکام

3- سهولت کار با ماشین

4- توانایی تولید نخ ازمخلوط الیاف با نسبت های مختلف الیاف گوناگون.

علیرغم ویژگی های کمی و کیفی تولید سیستم های جدید ریسندگی، انتخاب و استفاده از سیستم ریسندگی رینگ صرفأ به علت برترهای کیفی نخ آن است. باتوجه به پیشرفتهای سیستم های جدید ریسندگی، شرط برتری و حفظ موقعیت سیستم ریسندگی رینگ در آینده افزایش اتوماسیون آن، میزان تولید، راندمان و در نهایت کاهش هزینه ها و قیمت تمام شده محصول این ماشین می باشد.

ریسندگی الیاف غیر یکسره به دو بخش ریسندگی الیاف کوتاه (پنبه ای) وریسندگی الیاف بلند (پشم) تقسیم شده است، که ریسندگی فاستونی، پشمی و نیمه فاستونی، سه زیر مجموعه از ریسندگی الیاف بلند می باشد.

در سیستم فاستونی از الیاف مرغوب و با ظرافت بالا استفاده می شود و نخ آن نیز ظریف و لطیف می باشد. معمولأ در این سیستم نخ هایی با نمرات ظریفتر از 20Nm ریسیده شده و از آن پارچه های مرغوب جهت پوشاک تهیه می شود.

نخهای تولید شده درسیستم پشمی ضخیم هستند و معمولأ در پتوبافی و… مصرف می شود.

این نخها با نمرات ضخیم تر از 5Nm تولید شده و معمولأ از استحکام پایینی برخوردار بوده و از الیاف بلند پشم تهیه می شود،در این میان این دو سیستم (فاستونی و پشمی)، سیستم نیمه فاستونی، نخه ایی تولید می شود که دارای ساختار و ظرافت متفاوت با نخ های فاستونی و پشمی می باشد و ساختار آن در محدوده بین نخهای فاستونی و پشمی است و از لحاظ استحکام کمتر از نخهای فاستونی می باشد. این سیستم از نیمه اول قرن بیستم توسعه پیدا کرده و اساسأ برای تهیه نخ از الیاف مصنوعی و مخلوط آنها با پشم طراحی شده است.

ماشین آلاتی که دراین سیستم استفاده می شود شباهت زیادی به ماشینهای سیستم فاستونی دارد. تفاوت عمده ای که بین این دو سیستم دیده می شود، حذف ماشین نشانه در سیستم نیمه فاستونی است.

معمولأ الیاف پشم نسبتأ ضخیم و الیاف مصنوعی با ظرافت (dtex 9 – 16/5) که دارای طولی بین (150 – 75) میلی متر هستند در این سیستم دیده می شوند. البته همراه الیاف یاد شده استفاده از الیاف کوتاهتر از 30 میلیمتر و به مقدار حداکثر 15% نیز توصیه می شود و مصارف نخ آن بیشتر در صنعت فرش و تریکو است.

رساله حاضر گامی در راستای بهبود خواص نخ درسیستم نیمه فاستونی رینگ می باشد.

 


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی مقایسه خواص نخ نیمه فاستونی ریسیده شده با بالن کاملاً شکسته و نیمه شکسته رینگ
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.