فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ترجمه مقاله طرح های مقاوم سازی لرزه ای برای سازه های خرپایی

اختصاصی از فی فوو ترجمه مقاله طرح های مقاوم سازی لرزه ای برای سازه های خرپایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ترجمه مقاله طرح های مقاوم سازی لرزه ای برای سازه های خرپایی


ترجمه مقاله طرح های مقاوم سازی لرزه ای برای سازه های خرپایی

ترجمه مقاله ISI طرح های مقاوم سازی لرزه ای برای سازه های خرپایی در 36 صفحه ورد توسط مترجم تخصصی عمران ترجمه شده است. ترجمه از مقاله ISI سال 2015 می باشد که اصل مقاله نیز به همراه ترجمه ارائه شده است. دیگر نیازی به دانلود و ترجمه با صرف هزینه زیاد ندارید به راحتی فایل را دانلود کرده و در مقالات و پروژه های خود استفاده نمایید. 

طرح مقاوم سازی لرزه ای برای سازه های خرپایی متناوب 

چکیده

در این مطالعه عملکرد لرزه ای سازه ه ای شامل سیستم خرپای متناوب (STS) با و بدون قابهای ویرندیل مورد بررسی قرار گرفت. رابطه نیرو -تغییرمکان و نیز شکست لرزه ای نوع عمومی STSبا شکست لرزه ای سازه ه ای مقاوم سازی شده مقایسه گردید. این سازه ها با اعضای اضافی از قبیل ستون های داخلی، کابل های عمودی، بادبندهای انتهایی، و بادبندهای مهارشده در برابر کمانش (BRB)  مقاوم شده اند . نتایج تحلیل حاکی از آن است که عملکرد لرزه ای STS با پنل های ویرندیل را می توان تا حد زیادی با نصب ستون های داخلی افزایش داد. همچنین مشخص شد که استفاده از مهاربند انتهایی و کابل عمودی تا حدودی در افزایش مقاومت و انعطاف پذیری و کاهش دریفت های بین طبقات  و تغییرمکان های پسماند موثر است. نتایج مشابهی در سازه ی  STS بدون پنل ویرندیل که با مهاربندی انتهایی مقاوم سازی شده و یا با استفاده از چند اعضای قطری بجای BRB طراحی شده اند به دست آمد.

کلید واژه ها:

سیستمهای خرپای متناوب ، عملکرد لرزه ای، شکل پذیری، آنالیز تردشکنی، مقاومت مازاد

مقدمه

سیستم خرپای متناوب (STS)  متشکل از یک سری خرپای چند طبقه با عرض دهانه ای معادل  عرض کل بین دو ردیف ستون بیرونی می باشد که بصورت متناوب در ردیفهای ستون مجاور چیده شده اند. گفته می شود این سیستم برای استفاده در ساختمان های مسکونی از قبیل آپارتمان ها، آپارتمان، خوابگاه و هتل ها مناسب است[1]. از آنجا که ستون ها تنها در نمای خارجی ساختمان قرار می گیرند، میتوان نواحی باز و دهانه هایی با طول آزاد زیاد ایجاد کرد. ساختمان های مسکونی که در آنها از خرپای متناوب بگونه ای استفاده شده که در سطوح متناوب  قرار گرفته اند در مقایسه با پلان چیدمان مرسوم ساختمان های مسکونی بتن مسلح که در آنها با استفاده از دیوارهای برشی عمودی کوچک فضاهای متعددی ایجاد شده ، انعطاف پذیری مکانی همراه توام با توجیه اقتصادی و قابلیت ساخت بیشتری دارند. از آنجا که از خرپای متناوب چند طبقه به عنوان تیرهای طبقات و نیز برای پارتیشن بندی استفاده می شود، لذا ارتفاع طبقه را می توان به حداقل رسانده و صرفه جویی قابل توجهی در اقتصاد ساخت حاصل کرد. مزایای دیگر این طرح شامل به حداقل رساندن خیز و افزایش سختی سازه می باشد...

 

مشخصات مقاله اصلی

Seismic retrofit schemes for staggered truss structures

Jinkoo Kim a,⇑, Joonho Lee a, Beomchae Kim b

Engineering Structures 102 (2015) 93–107
Contents lists available at ScienceDirect


Engineering Structures
journal homepage: www.elsevier.com/locate/engstruct


دانلود با لینک مستقیم


ترجمه مقاله طرح های مقاوم سازی لرزه ای برای سازه های خرپایی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.