فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کارآموزی ساختمان مسکونی با اسکلت بتنی سقف تیرچه و بلوک

اختصاصی از فی فوو گزارش کارآموزی ساختمان مسکونی با اسکلت بتنی سقف تیرچه و بلوک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارآموزی ساختمان مسکونی با اسکلت بتنی سقف تیرچه و بلوک


گزارش کارآموزی ساختمان مسکونی با اسکلت بتنی سقف تیرچه و بلوک

 

مشخصات این فایل
عنوان: ساختمان مسکونی با اسکلت بتنی سقف تیرچه و بلوک
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 30

این گزارش کارآموزی در مورد مقدمه ای بر بسته بندی می باشد .

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از گزارش کارآموزی ساختمان مسکونی با اسکلت بتنی سقف تیرچه و بلوک 

 خاک برداری:
قبل از شروع هر نوع عملیات ساختمانی باید زمین محل ساختمان بازدید شده و وضعیت و فاصله آن نسبت به خیابان ها و جاده های اطراف و همچنین چگونگی دسترسی به خیابان های اصلی مورد بازرسی قرار گیرد. بعد از بررسی های کافی و در صورت نبود مشکل اقدام به آغاز پروژه می نماییم. در این بررسی ها باید دقت شود تا ما مشکلی از لحاظ ورود و یا خروج ماشین آلات نداشته باشیم و ضمنا جای کافی برای مصالح پای کار فراهم کنیم. سپس نوبت به خاک برداری می رسد .......(ادامه دارد)

گود برداری
در این قسمت از عملیات اقدام به خاکبرداری محل نقشه می شود تا به خاک بکر رسید. انجام این عمل به آن علت است که همانطور که گفتیم زمین ، بار کلی ساختمان را تحمل می کند لذا باید پی ها بر روی یک سطح محکم و بدون رانش قرار بگیرد تا در آینده پس از اتمام پروژه و در نتیجه ی بارگذاری ، پی ها نشست بیش از حد نداشته باشند و یا اینکه نشستهای متفاوت داشته باشند. البته اگر زمین موجود ، بدون خاکبرداری ، بکر باشد ، باز هم باید اقدام به گودبرداری کرد. این عمل بدان .....(ادامه دارد)

قالب بندی
بعد از این مرحله نوبت به قالب بندی می رسد . قالب هایی که برای عملیات بتنی ساخته می شوند چوبی یا فلزی می باشند برای بعضی قسـمت ها مانند ستون ها ، از قالــب های فلزی استفاده می شود . البته می توان از تیغه آجری به جای قالب در اطراف پی بهره برد. قالب ها علاوه بر شکل دادن به بتن ، وزن آن را نیز تا زمان سخت شدن تحمل می نمایند . بدین لحاظ اگر در اجرای آن دقت کافی نشود ممکن است در موقع بتن ریزی واژگون شده و موجب خسارت شود . از این رو این قالب ها را بوسیله میخ و سیم آرماتور بندی به یکدیگر یا به آرماتور ها وصل می کنند و آن ها را در .....(ادامه دارد)

اجرای ستونها
بعد از بتن ریزی پی ، قفسه آرماتور های ستون را که از قبل مطابق با نقشه بافته و آماده شده است به آرماتور های ریشه متصل می نمایند این کار باید حداقل 3 الی 4 روز بعد از بتن ریزی پی انجام شود زیرا در غیر این صورت با توجه به اینکه بتن پی هنوز سخت نشده است در اثر لنگر آرماتور های ستون میلگرد های ریشه از جای خود تکان خورده و پی متلاشی می شود . بعد از بستن آرماتور های ستون برای تثبیت موقعیت هر ستون ، ابعاد آن را بوسیله تیرهای چوبی در پای ستون مشخص می نمایند باید توجه داشت که هیچوقت نباید برای تثبیت ابعاد ستون باریختن بتن در پای آن .....(ادامه دارد)

قالب بندی و شمع بندی تیرها:
تیرهای بتنی اغلب با مقطع مربع و یا مستطیل می باشد این تیرها معمولا از چهار آرماتور طولی و آرماتور های عرضی که به آن ها خاموت گفته می شود تشکیل می گردد تعداد و شماره آرماتور ها و همچنین فاصله خاموت ها از روی نقشه تعیین می شود . نقش خاموتها در تیر جذب نیروی برشی است  و به خاطر اینکه نیروی برشی در اطراف ستونها بیشتر است لذا در این محل ها فشردگی و در نتیجه تعداد خاموتها بیشتر می شود. اگر قرار دادن کلیه آرماتور ها در تیر ممکن نباشد می توان جان تیر را به صورت پاشنه دار اجرا نمود ولی نباید بیش از 3/1 سطح مقطع آرماتورکششی در پاشنه قرار ....(ادامه دارد)

آرماتور گذاری تیرها و نحوه اتصال آن ها به ستون ها:
بعد از ایجاد تکیه گاه های موقت تیرچه ها را روی تیر های اصلی قرار می دهند قبل از نصب تیرچه روی تیر های اصلی باید دقت نمود که ترک خوردگی و یا شکستگی در تیرچه موجود نباشد . کمر تیرچه را به فاصله های حداکثر تا 1.5 متر به وسیله تیرهای چوبی نگاه می دارند تا از شکم دادن آن جلو گیری به عمل آورند بهتر است تیر های چوبی را طوری قرار دهند تا وسط تیرچه ....(ادامه دارد)

فهرست مطالب گزارش کارآموزی ساختمان مسکونی با اسکلت بتنی سقف تیرچه و بلوک

1. خاک برداری:
4. پیاده کردن محل پی ها و شناژها و آرماتور گذاری
7. اجرای ستونها
8. اجرای تیرها و سقف ها
2. پیاده سازی نقشه
5. قالب بندی
3. گود برداری


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارآموزی ساختمان مسکونی با اسکلت بتنی سقف تیرچه و بلوک
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.