فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق زمان سنجی

اختصاصی از فی فوو تحقیق زمان سنجی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق زمان سنجی


تحقیق زمان سنجی

دانلود تحقیق زمان سنجی 20 ص با فرمت WORD 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب:

پیشگفتار. 2

مقدمه. 3

تعریف زمان سنجی.. 4

1- زمان برای کار. 4

2- زمان استاندارد: 5

3- نیروی انسانی مورد نیاز. 6

4- سازماندهی.. 6

5- نیروی انسانی مشغول به کار. 7

اهداف زمان سنجی.. 7

ارتباط زمان سنجی با بهره وری.. 9

ارتباط زمان سنجی با مدیریت تولید. 10

ارتباط کارسنجی و زمان سنجی با حسابداری.. 11

واحد برنامه ریزی: 12

واحد کنترل کیفیت: 12

مدیریت کارخانه: 12

ارزیابی زمان ایستگاه تنظیم فرمان و موتور. 13

ارزیابی زمان ایستگاه درب سازی.. 13

ارزیابی زمان ایستگاه تعمیرات سبک... 14

ارزیابی زمان ایستگاه تعمیرات سنگین.. 15

ارزیابی زمان ایستگاه برق تکمیلی.. 16

ارزیابی زمان ایستگاه شستشو (واتر تست). 17

ارزیابی زمان ایستگاه نهائی رنگ... 17

تاریخچه و فعالیت شرکت... 18

انواع تولید شرکت... 18

نحوه چگونگی تولید شیشه های سکوریت (نشکن). 19

 

 

پیشگفتار

 

          ضرورت استفاده از تکنیکهای مدیریتی و مهندسی در کارخانجات یکی از مسائل مبرم و حیاتی امروز صنایع کشور ما می باشد. همچنین حفظ سرمایه های کشور از یک سو و ارزبری بالای خرید محصولات و تجهیزات و خدمات مهندسی و مدیریتی از سوی دیگر استفاده عقلایی و برنامه ریزی شده از این تکنیکها را الزامی می دارد.

          ارزیابی کار و زمان خود یکی از تکنیکهای مهم و بسیار با اهمیت می باشد که کاربرد فراوانی در عرصه برنامه ریزی های مدیریتی تولید و ... را دارا می باشد. لذا آشنائی در این زمینه برای مدیران و کارشناسان و دانشجویان نقش اساسی ایفا می نمایند .

با توجه به مقدمه بالا و همچنین گسترش علاقه مدیران صنایع, استفاده از اینگونه تکنیکها, نیاز به پرداختن به این موضوع را احساس کرده و با توجه به کمبود چنین تحقیقی در آرشیو گروه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج, این موضوع را جهت انجام پروژه برگزیده ام.

در اینجا سعی کرده ام که این پروژه را با تعاریف زمان سنجی و اهداف زمان سنجی شروع کرده و بعد ارتباط زمان سنجی را با بهره وری و مدیریت تولید و حسابداری و واحد کنترل کیفیت و برنامه ریزی و مدیریت کارخانه بیان نموده و در پایان زمان سنجی خط مونتاژ سپند (با کرنومتر) و زمان سنجی به روش MOST  در تولید شیشه پراید آورده شده است.

 

مقدمه

صاحبان صنعت در پی یافتن راههایی بودند که بتوانند راندمان کاری را در سازمانهای خود بهبود بخشند و از عوامل تولید موجود حداکثر استفاده را بنمایند. کارکنان نیز در پی یافتن حقوق عادلانه در مقابل کار عادلانه بودند از این جهت یافتن استانداردهایی برای تعیین آنکه چه میزان کار باید در طول یک روز انجام پذیرد, اغلب سبب بوجود آمدن مشکلاتی در واحدهای تولیدی می گردید, زیرا این استانداردها بطور عمده ناشی از قضاوتهای مدیران بود. در اکثر موارد روش صحیح و ایمنی انجام کار نیز مشخص بوده. فردریک تیلور از پیشگامان مدیریت عملی با انجام آزمایش معروف خود در کارخانه فولاد سازی بتهلم اقدام به مطالعه کار و شناختن بهترین شیوه انجام کار نمود که این امر سبب افزایش راندمان کار می گردید.

اگر چه کارهای افرادی چون تیلور در ابتدای امر بخاطر تأکید بسیار بر مسئله افزایش تولید و عدم توجه به مسائل انسانی با مخالفت و مقاومتهای شدیدی مواجه شد ولی تلاش افرادی چون فرانک گیلبرت همراه با تغییرات و یافتن اهداف جدیدتری برای مطالعه کار که در برگیرنده نیازهای هر دو گروه صاحبان صنعت و کارکنان باشد مطالعه کار را بخصوص بعد از جنگ جهانی دوم از جایگاه خاصی برخوردار کرد.

امروزه مطالعه کار بر خلاف آغاز خود از جنبه های علمی بیشتری برخوردار می باشد و این مدیون مطالعات و کارهای افرادی چون گیلبرت, رالف بارنز می باشد.

مطالعه کار را میتوان در دو مبحث جداگانه یعنی حرکت سنجی و زمان سنجی مورد مطالعه قرارداد.

یکی از روشهایی که به کمک آن می توان به منافع بسیاری در اثر ارتقای عملکرد انسانی, افزایش تولید, ارزش افزوده, ارائه خدمات بهتر و کاهش هزینه ها دست یافت, زمان سنجی می باشد. لازم به ذکر است که از تکنیک های مختلفی برای تعیین استاندارد زمانی بر روی کلیه روشهای کاری و نیز محاسبه زمان لازم برای انجام روشها استفاده می گردد. از نظر تحلیلگران صنعتی, ایجاد استاندارد زمانی یکی از مهمترین عوامل ارتقای بهره وری و استفاده بهینه از جمیع امکانات و منابع موجود می باشد و بدون استفاده از داده های زمانی نمی توان کنترل صحیح را بر کلیه فعالیتها اعمال نمود.

پنجمین مرحله از مراحل مختلف مطالعه کار, تعیین زمان استاندارد فعالیتها است. تعیین زمان استاندارد یکی از اهداف سیستمهای مختلف زمان سنجی است که خود, بخشی از سیستم  اندازه گیری کار می باشد. اندازه گیری کار به صورت زیر تعریف می شود.

"کاربرد تکنیکهای مختلف بمنظور تعیین زمان لازم برای یک اپراتور واجد شرایط که کار مشخصی را در سطح کارائی معینی انجام می دهد."


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق زمان سنجی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.