فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق آماده درس تفسیر موضوعی قرآن کریم (آفرینش زن در قرآن کتاب مقدس و اسرائیلیات)

اختصاصی از فی فوو تحقیق آماده درس تفسیر موضوعی قرآن کریم (آفرینش زن در قرآن کتاب مقدس و اسرائیلیات) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موضوع :

تحقیق آماده درس تفسیر موضوعی قرآن کریم
آفرینش زن در قرآن کتاب مقدس و اسرائیلیات

فایل word قابل ویرایش

چگونگى رهیافت اسرائیلیات به منابع اسلامى

اینکه چه زمینه ها و عواملى باعث شده است که نقلها و داستانهاى اسرائیلى به قلمرو روایتها و تاریخ و تفسیر راه پیدا کند, موضوعى شایان تأمّل و تحقیق است و ما در اینجا به برخى از آن زمینه ها و عوامل اشاره خواهیم داشت:
1. هجرت گروه ها و قبایلى از بنى اسرائیل به سرزمین عربستان و سکونت آنان در بخشهایى از این سرزمین, به پیش از ظهور اسلام باز مى گردد و همین امر سبب شده بود تا برخى از باورها, داستانها و تعالیم آنها به صورت طبیعى در فرهنگ آن سرزمین که بیشتر فضاى شرک آلود داشت, تأثیر بگذارد.
2. برخى از یهودیان که به اسلام گرویده و در شمار (صحابه) در آمده بودند, پس از رحلت رسول خدا(ص) از حافظه پیشین خود, داستانهایى درباره پیامبران و مطالب دینى نقل مى کردند که مربوط به اسلام و معارف اسلامى نبود, ولى مستمعان آنها را به عنوان روایت استماع مى کردند, بى آن که بتوانند آنها را از معارف اسلامى بازشناسند.
3. اهتمام برخى از عناصر به جعل حدیث و تحریف مفاهیم و معارف اسلامى بر اساس انگیزه هاى جاه طلبانه, جاهلانه و یا تقرّب به قدرتها و سلاطین, واقعیتى انکارناپذیر است.
4. گرایش طبیعى مردم به داستان و داستان سرایى, و تشویق اصحاب سخن و روایت به نقل داستانها به جاى بیان مطالب عمیق علمى ومعرفتى نیز درخور توجه است!

....

تعداد صفحات : (11) صفحه

نوع فایل : word (قابل ویرایش )


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق آماده درس تفسیر موضوعی قرآن کریم (آفرینش زن در قرآن کتاب مقدس و اسرائیلیات)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.