برای دانلود کل پاورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:
دانلود پاورپوینت مالکیت - 19 اسلاید
برای دانلود کل پاورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:
دانلود مقاله با موضوع تحلیل لرزه ای تونلها با المانهای نامحدود دینامیکی
نوع فایل : PDF
تعداد صفحات : 9
شرح محتوا
شواهد نشان داده است که در زلزله های شدید سازه های زیر زمینی آسیب پذیر میباشند . روشهای عددی تحلیل لرزه ای برای سازه های زیر زمینی انگشت شمار و دارای محدو دیتهای خاص خود میباشند . یکی از روشهای عددی جدید ومناسب برای تحلیل لرزه ای سازه های ژئوتکنیکی ومخصوصا تونلها روش کوپل المانهای محدود و نامحدود موسوم به FE-IFEمیباشد. این تکنیک همگام با توسعه کامپیوتر و روشهای عددی در حال پیشرفت بوده و کاربرد آن بویژ ه درمسائل تحلیل اندر کنش سازه –خاک و دامنه های بیکران در حال افزایش می باشد . در این مقاله با استفاده از تکنیک یاد شده از یک نرم افزار نسبتا کار آمد مدل فنر – دمپر برای مدلسازی بستر سازه تشکیل و سپس با استفاده از آن تحلیل لرزه ای یک تونل نمونه ارائه گردیده است . نتایج بدست آمده با روشهای معمول دیگر مقایسه گردیده و مشاهده شده است که نتایج مدل پیشنهادی معقولتر می باشند
تحلیل لرزه ای، تونل، المانهای محدود، المانهای نامحدود، ژئوتکنیک لرزه ای
دانلود مقاله تخمین افت انرژی روی سرریز پلکانی با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی
نوع فایل : PDF
تعداد صفحات : 9
شرح محتوا
تمهیدات گوناگونی جهت کاهش اثرات مخرب عبور جریان از روی سرریزها وجود دارد که یکی از این موارد،استفاده از سرریز پلکانی جهت کاهش انرژی جریان می باشد. از آنجایی که عوامل وشرایط گوناگونی در افت انرژی روی این نوع سرریز دخیل می باشند و هنوز چگونگی عملکرد آنها و تاثیراتی که روی عملکرد یکدیگر دارند مشخص نشده است،رابطه نظری مشخصی که با خطای قابل قبول بتواند رفتار هیدرولیکی سازه را توجیه کند ارائه نشده است. از طرفی،استفاده از روشهای آزمایشگاهی بسیار محدود و پرهزینه می باشد. شبکه های عصبی مصنوعی بخاطر قابلیت یادگیری وسازگاری با شرایط و داد هها م یتوانند یک راه حل مناسب جهت تخمین میزان افت انرژی روی سرریزهای پلکانی باشند.هدف این تحقیق ، تولید ، تربیت و آموزش یک شبکه عصبی بمنظور تخمین افت انرژی روی سرریز پلکانی بوده که اینکار با استفاده از داده های آماری موجود انجام گرفته است .دقت نتایج نشان می دهد که می توان از این روش برای طراحی هیدرولیکی اولیه این نوع سرریزها استفاده کرد
سرریز پلکانی، شبکه عصبی مصنوعی، تابع تحریک، انتشار معکوس.
دانلود مقاله تأثیر خواص پلاستیک لایه های روسازی راه در ضریب بار هم ارز
نوع فایل : PDF
تعداد صفحات : 9
شرح محتوا
بارگذاری روسازی راه از پیچیدگی خاصی برخوردار است. زیرا یک راه علاوه بر تکرار بار وارده در طول عمرش تحت اثر مقدار و نوع مختلف بار نیز قرار میگیرد. محورهای مختلف سبب رفتار متفاوت در یک روسازی مشابه میشوند. در طراحی روسازی راه تلاشهای زیادی برای یافتن رابطهای بین خرابی و صدمه وارده بر روسازی یا تنش و تغییر شکل بحرانی ایجاد شده در سیستم با مقدار بار وارده توسط محورهای با وزن و شکل مختلف انجام شده است، تا بتوان کل وسایل نقلیه را با یک محور با مشخصات و وزن معینی که به محور مبنای طرح معروف است جایگزین نمود. تبدیل یا جایگزینی، محورهای مختلف با محور مبنای طرح با استفاده از ظریب بار هم ارز انجام میشود. متداولترین روش برای جایگزینی قاعده توان چهار است که اثر تخریبی یک محور را متناسب با توان چهارم بار میداند که از مطالعات آشتو بدست آمده است. هدف اصلی از این مقاله تعیین بار هم ارز و عوامل تأثیر گذار بر آن در روسازی انعطافپذیر تحت اثر بار و محورهای مختلف با استفاده از آنالیز الاستو- پلاستیک میباشد. در این تحقیقات با استفاده از برنامههای Mechano-Lattice (متد الاستو-پلاستیک) و VESYS ( متد ویسکو – الاستیک ) و CIRCLY ( متد الاستیک )، تغییر شکل دائمی و شیار چند مقطع روسازی که تحت آزمایش صحرایی ALF نیز قرار گرفته محاسبه و مقادیر بدست آمده با رفتار روسازی حاصل از آزمایش ALF مقایسه و سپس ضریب بار هم ارز، برای حالتهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این مطالعات نشان داده است که ضریب معادل بسیار متغیر بوده و چه برای شیار یا برای تغییر شکل دائمی بستگی زیادی به نسبت خاصیت پلاستیسیته لایههای مجاور روسازی دارد. تحقیقات نشان داده است که قاعده توان چهار برای شرایط و انواع مختلف خرابیهای روسازی مناسب نیست لذا ضروری است که توان مربوطه برای مصالح مختلف و معیارهای مختلف خرابی روسازی راه جداگانه محاسبه گردد.
روسازی - شیار- تغییر شکل دائم – بار هم ارز – الاستو - پلاستیک