فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد رویکردهای برنامه درسی برای آموزش نخبگان با تأکید بر کشور ایران

اختصاصی از فی فوو تحقیق در مورد رویکردهای برنامه درسی برای آموزش نخبگان با تأکید بر کشور ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد رویکردهای برنامه درسی برای آموزش نخبگان با تأکید بر کشور ایران


تحقیق در مورد رویکردهای برنامه درسی برای آموزش نخبگان با تأکید بر کشور ایران

  نوع فایل : Word

  تعداد صفحات : 34 صفحه

 

 

چکیده :

نظام آموزشی ایران رویکردی جدی به نخبه‌پروری دارد.نظام‌های آموزشی نخبه‌پرور با شناسایی دانش‌آموزان بالقوه باهوش، بااستعداد و توانمند، و فراهم کردن امکانات مناسب، سعی دارند تواناییها و استعدادهای بالقوه آنها را شکوفا کنند. در این میان، برنامه درسی از ابزار و ارکان اصلی و زمینه‌ساز برای تحقق رویکرد نخبه‌پروری در نظام‌های آموزشی نخبه‌پرور ‌است.از طرفی نخبگان را می توان در دو طیف تجزیه‌گرا و ترکیب‌گرا دسته‌بندی نمود. نخبگان تجزیه‌گرا توان و استعدادشان در یک زمینه مشخص علمی و نظری، به صورت محض متمرکز شده و نخبگان ترکیب‌گرا توانائی بروز عملیاتی نخبگی خود را در شرایط بی‌ثبات، متغیّر، و دشوار، در حوزه‌های چند‌زمینه‌ای و بین رشته‌ای، دارند. در مقاله حاضر، زمینه‌های مناسب برای فعالیت نخبگان تجزیه‌گرا و ترکیب‌گرا با تأکید بر نیاز کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس مشخصه‌ها و نیازمندیهای برنامه درسی مناسب برای پرورش نخبگان تجزیه‌گرا و ترکیب‌گرا در دو طیف برنامه درسی تجزیه‌گرا و برنامه درسی ترکیب‌گرا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

 

 

فهرست :

رویکردهای برنامه درسی

رویکرد تجزیه گرا

رویکرد ترکیب گرا

نخبه و نخبه پروی

رویکرد نخبه‌پروری در نظام آموزشی ایران و جهان

چرا نخبگان ایرانی مهاجرت ‌می‌کنند

برنامه درسی و نقش آن در تربیت نخبگان

رویکردهای برنامه ‌درسی تجزیه‌گرا و برنامه درسی ترکیب‌گرا در آموزش نخبگان

تمایزهای محیط کار و فعالیتهای تخصصی در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته

تمایز درمهارت و دانش نخبگان

نتیجه گیری

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد رویکردهای برنامه درسی برای آموزش نخبگان با تأکید بر کشور ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.