چکیده
پژوهش حاضر از نوع درس پژوهی با عنوان « حل مسئله با روش راهبرد رسم شکل » در بین دانش آموزان تک پایه روستایی و عشایری و در یک مرحله اجرا گردید. درس پژوهی با مشارکت فعال اعضای گروه که مشتمل بر سه نفر بودند انجام گرفت و از آنجائی که حل مسئله یکی از چالش ها و دغدغه های همکاران گرامی و اولیا می باشد و روشی که در پایه ششم برای حل مسئله انتخاب گردید می توان طرح یا روشی جدید در نظام آموزشی کشورمان دانست درس پژوهی را با عنوان گفته شده شروع کردیم تدریس و طرح درس(سناریو) در دو مرحله تدوین ودر یک مرحله اجرا گردید و مورد نقد و تحلیل قرار گرفت. فرآیند درس پژوهی با هدف کلی «آموزش مهارت حل مسئله با رسم شکل» با همکاری اعضای گروه درس پژوه شروع و با تمهیداتی که در جریان تدریس (سناریو) و نقد و تحلیل تدریس و رفع ایرادات و تقویت نکات مثبت صورت گرفت به سرانجام رسید و در پایان تدریس دانش آموزان توانستند با رسم شکل
مسئله های مورد نظر را حل کنند و هدف کلی این درس پژوهی به سرانجام برسد.
گزارش درس پژوهی: چگونه می توان مسائل ریاضی را بدون استفاده از اعداد و با رسم شکل آموزش داد؟