بررسی رابطه سبک های یادگیری بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی
چکیده
این پژوهش به دنبال بررسی رابطه سبک های یادگیری بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی میباشد. روش انجام تحقیق، پیمایشی و ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه ای سبک های یادگیری کلب شامل 12 سؤال میباشد. جامعهی آماری تحقیق، پژوهش کلیه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهر قاین 800 نفر در سال93-92 مشغول به تحصیل می باشند. حجم نمونه در این پژوهش براساس نوع پژوهش و همچنین فرمول کوکران 260 نفر انتخاب که از بین آنها 155 نفر دختر و 145 نفر پسر بصورت تصادفی برگزیده شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار آماری SPSS استفاده شده و نتایج در قالب آمار توصیفی و استنباطی ارائه گردیده است. نتایج تحقیق حاکی از آنست که بین سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی رابطه معنی داری وجود دارد. در پایان راهکارها و پیشنهاداتی برای انجام پژوهشهای آینده در زمینه موضوع تحقیق ارائه گردیده است.
کلمات کلیدی: پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان، سبک های یادگیری.
پایان نامه کارشناسی رشته ی علوم تربیتی گرایش پیش دبستانی و دبستانی