یکی از روش های آنالیز و طراحی سازه ها این است که مقدار بار به عنوان پارامتر نامعین و تصادفی در نظر گرفته شود، نظیر مواقعی که زلزله یا وزش باد و یا موج دریا به عنوان منبع ایجاد این بار می باشند. در این حالت تئوری ارتعاشات تصادفی میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. در این تحقیق یک روش اصلاح شده برای طراحی میراگر خطی تحریک شده توسط ارتعاش تصادفی ارائه و مورد بررسی قرار میگیرد. ابتدا معادلات تحلیلی برای موج اتفاقی استخراج شده و با مشخص شدن تغییرات جا به جایی و یا شتاب پاسخ ها با در نظر گرفتن کارایی مورد نیاز در برابر شکست به بررسی روش بهینه سازی چند هدفه برای طراحی جاذب ارتعاشی برای کنترل ارتعاشات سازه های غیرهارمونیک تحریک شده یک سازه می پردازد. این کار با استفاده از الگوریتم بهینه سازی گروه ذرات انجام شده است. فرآیند طراحی بر مبنای بهینه سازی چندمنظوره، روشی مقرون به صرفه است و موجب کاهش زمان تحلیل و طراحی می گردد. این روش بخصوص برای سازه های با درجات آزادی بالاتر به خوبی کارایی خود را نشان می دهد.
سال انتشار: 1394
تعداد صفحات: 8
فرمت فایل: pdf
طراحی بهینه میراگر ارتعاشات تصادفی با استفاده از الگوریتم انبوه ذرات