دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی باکتری هاکامل و آماده با فرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 29
در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است
اهداف هدف کلی :
آشنایی فراگیران با باکتریهای موجود در محیط هدف های جزئی : محیط زندگی باکتری ها را بشناسند 0 اندازه و شکل های مختلف باکتری ها را بدانند 0 فایده های باکتری ها را بفهمند 0 باکتری های مضر را تشخیص دهند 0 نحوه تولید مثل باکتری ها را درک کنند هدف های رفتاری : باکتری ها را از لحاظ تعداد و محل زندگی ، توضیح دهند ( مهارتی ) اندازه و شکل باکتری ها را با رسم اشکال آنها شرح دهند ( مهارتی ) باکتری های مفید و مضر را با هم مقایسه کنند ( مهارتی ) چند نوع از فایده های باکتری ها را نام ببرند ( دانستنی ) نحوه تولید و مثل باکتری ها را نقاشی کنند 0 نکات کلیدی : باکتری ها ، اندازه باکتری ها ، شکل باکتری ها ، فایده باکتری ها ، تولید و مثل باکتری ها ، زیان های باکتری ها مواد و وسایل مورد نیاز : میکروسکوپ – تصاویر و اشکال مختلف باکتری ها – انگور – سرکه – گچ – تخته سیاه فضا و مدل کلاس : کلاس معمولی درس روش ها و راهبرد های انتخابی تدریس : برنامه ای – خطی راهبرد ایجاد انگیزه : معلم : با چسباندن تصاویری از انواع باکتری ها روی تابلوی کلاس توجه دانش آموزان را به آنها جلب می کند 0 ارزشیابی تشخیصی : 1 - جلبک ها چه نوع از جاندارانی می باشند ؟ 2 - غیر از جلبک ها چه نوع دیگری از جانداران ساده را می شناسید نام ببرید ؟ 3 - کدام گروه از جانداران ساده اگر نباشند تقریب همه جانوران ساکن آب از بین می روند ؟ 4 - کدام یک از جانداران زیر تک سلولی است ؟ الف) انسان ب) باکتری ج) درخت د ) ماهی مراحل تدریس : مرحله اول : استخراج اهداف معلم با توجه به اهداف درس قاب ها یا کارت های آموزشی را تنظیم می کند 0 مرحله دوم :تعیین نوع آموزش برنامه ای روش برنامه ای خطی انتخاب می کند مرحله سوم :ساخت قاب ها یا گام ها معلم مراحل اجرای روش را بر اساس هدف های درس تنظیم می کند مرحله چهارم :اجرای گام ها به وسیله دانش آموزان قبل از انجام کاردانش آموزان ،معلم با راهنمایی کار آنها را تعیین می کند 0 این مجموعه 10 سوال ، که در 20 کارت تهیه شده است مراحل این روش باید به دنبال هم باشد هنگام نیاز به کتاب درسی هم مراجعه گردد(صفحه های 80-79-78 )
آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو )
زمان بندی نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :
دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی باکتری ها