مبانی جامعه شناسی بروس کوئن با ترجمه های 1) محسن ثلاثی- انتشارات علمی و 2) دکتر توسلی و رضا فاضل- انتشارات سمت
خلاصه کتاب جامعه شناسی بروس کوئن
مبانی جامعه شناسی بروس کوئن با ترجمه های 1) محسن ثلاثی- انتشارات علمی و 2) دکتر توسلی و رضا فاضل- انتشارات سمت
فرمت فایل : power point (قابل ویرایش) تعداد اسلاید : 91 اسلاید
اهداف سمینار :
.شناسایی خطرات در فضای سایبری
.بررسی اخبار و آمارهای جرائم امنیتی در فضای سایبری
.بررسی راهکارهای ارتقاء امنیت
وضعیت فضای سایبری در دنیای امروز :
فایل : word
قابل ویرایش و آماده چاپ
تعداد صفحه :22
همواره یکی از دلایلی که ما نمی توانیم اطلاعات کاملاً مربوط و جامعی در مورد کودکان و دانش آموزان استثنایی بدست بیاوریم اینست که معمولاً وقتی با کودک استثنایی مواجه می شویم ذهن ما بخاطر انباشته شدن ، از غیر عادی بودن ذهنی یا جسمی کودک پیشداوری می کند و غالباً ویژگیهای خاصی که کودکان استثنایی دارند ( نابینایی – ناشنوایی – عقب ماندگی و … ) مشخصه اصلی آنها می شود . متاسفانه اکثر والدین از داشتن چنین فرزندانی احساس شرمندگی می کنند ودر قالب موارد سعی در مخفی کردن کودکشان در انظار عمومی دارند .
تعریف عقب ماندگی ذهنی :
عقب ماندگی ذهنی یا به اصطلاح دیگر نارسایی رشد قوای ذهنی موضوع تازه و جدیدی نیست بلکه در هر دوره و زمان افرادی در اجتماع وجود داشته اند که از نظر فعالیتهای ذهنی در حد طبیعی نبوده اند . اجتماع برای مصلحت ، تعجب یا سالم سازی ، بعضی از این افراد را تحمل می کرد عده ای را محبوس می ساخت و دسته ای را به مرگ محکوم می نمود. پنیل که به حق باید او را بنیانگذار روانپزشکی جدید نامید اولین کسی بود که به دلجویی بیماران پرداخت و برای آنان برنامه های تفریح و گردش در نظر گرفت .
فرمت فایل : power point (قابل ویرایش) تعداد اسلاید : 53 اسلاید
مقدمه :
فایل : word
قابل ویرایش و آماده چاپ
تعداد صفحه :12
عنـوان صفحه
چکیده ..................................... الف
تشکر و قدردانی............................. ب
مقدمه ..................................... 1
توصیف وضعیت موجود و طرح مسئله ............. 2
روش های گردآوری اطلاعات..................... 4
تجزیه و تحلیل داده ها ..................... 5
انتخاب راه جدید موقتی...................... 6
اجرای طرح جدید و نظارت..................... 7
گردآوری اطلاعات ( شواهد 2 ) ................ 9
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن 10
منابع و مآخذ .............................. 11
چکیده
در حدود سه ماه از سال تحصیلی 83 ـ 82 گذشته بود . در مدرسه أی که من مسئول آن بودم دانش آموزی از پایه چهارم مکرر به دفتر ارجاع داده می شد . هر بار این دانش آموز با کسی دعوا و مشاجره کرده بود و همکلاسی هایش را کتک زده بود و حتی لباس آنها را پاره کرده بود یکی دو بار با صحبتی که معاون مدرسه با ایشان داشتند با ضمانت به کلاس درس برگشت اما مشکل حل نشد و همچنان از او گله و شکایت می شد که بچه ها را می زند. با علاقه أی که به دانش آموزانم دارم احساس کردم که این رفتار پرخاشگرانه شقایق باید علتی داشته باشد. بهتر دیدم که خودم با او صحبت کنم و ببینم که چه چیزی او را آزار می دهد که به جبران آن این گونه با دوستانش برخورد می کند. از صحبتهای او متوجه شدم که برادر خرد سالی دارد که مورد علاقه شدید پدر و مادرش است و گویا این فرزند خود را فراموش کرده اند. در پی آن شدم که والدین شقایق را بخواهم و با آنها گفتگو و مشاوره نمایم. در طی جلساتی به آنها توصیه هایی کردم که چگونه با شقایق رفتار کنند تا احساس امنیت روانی کند. کمبودهای عاطفی او جبران شود تا بتواند دیگران را دوست داشته باشد مشاوره ها اثر بخش افتاد و شقایق ، دختری آرام شده و رفتارهای نابهنجار او کاهش چشمگیری داشته است. دیگر دوستانش از او گله و شکایت ندارند و با آنها ارتباط صمیمی و دوستانه ای پیدا کرده است .