فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد خانه من

اختصاصی از فی فوو تحقیق در مورد خانه من دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد خانه من


تحقیق در مورد خانه من

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه39

فهرست مطالب

 

 

اخلاق خانواده

 

فاطمه کلمة الله

 

خدیجه (س) مادر فاطمه (س)

 

شدت علاقه پیامبر (ص) به فاطمه (س)

 

شناسنامه

 

اوصاف ظاهری

 

اخلاق زهرا

 

فضایل زهرا(س)

 

ازدواج با علی

 

فاطمه علیهاالسلام در جنگ

 

مقام والای مادر در قرآن

 

منابع

 

 

 

اخلاق خانواده

 

مطلوبیت زندگی اجتماعی و پیوند دادن زندگی فرد با فرد یا افراد دیگر، از آن رو است‏که نیازهای مادی و معنوی افراد در زندگی‏های دست جمعی (اجتماعی) بهتر تأمین می‏شود .در همین رابطه باید گفت اصیل‏ترین نیازهای آدمی در ظرف خانواده تأمین می‏گردد، زیرا در محیط خانواده است که نیاز تکوینی فرزند به پدر و مادر و نیاز مستقیم زن و شوهر به یکدیگر و نیازهای عاطفی اعضای خانواده به یکدیگر، پاسخ‏های خود را می‏گیرند.

 

رابطه فرزند با پدر و مادر

 

مهم‏ترین رابطه میان انسانی با انسان دیگر، رابطه فرزند با پدر و مادر است که اصل وجود فرزند وابسته به آنها است.آنچه پدر و مادر برای فرزند انجام می‏دهند، به هیچ وجه قابل جبران و مقابله نیست و از این رو نمی‏توان بر اساس قاعده قسط و عدل رفتار آنان را پاسخ داد.گویا به همین دلیل است که قرآن کریم معیار ارزش را در رابطه با پدر و مادر، احسان قرار داده است و در هیچ آیه‏ای نیامده که فرزند باید با پدر و مادر رفتاری عادلانه داشته باشد؛ زیرا در چنین موضوعی، عدل کارایی ندارد. قرآن کریم در آیات فراوانی فرزند را توصیه به احسان به پدر و مادر خویش می‏کند و تعبیرهای خاصی در این باره به کار می‏برد که حاکی از اهمیت فوق العاده مسأله است.در آیه 36 از سوره نساء پس از امر به عبادت خدا و شرک نورزیدن به الله، بی‏درنگ می‏فرماید: «و به پدر و مادر احسان کنید» . (1)

 

در آیه 23 از سوره اسراء تعبیر و قضی ربک الا تعبد الا ایاه و بالوالدین احسانا؛ «و پروردگار تو مقرر ساخت که جز او را مپرستید و به پدر و مادر خویش احسان کنید» .قضا در این جا به معنای تکلیف حتمی و مؤکد است.بالاترین تکلیف انسان عبادت خداوند است و پس از آن احسان به پدر و مادر قرار دارد.در آیه‏ای دیگر می‏فرماید: «ما به انسان سفارش کردیم که نسبت به پدر و مادر خویش به خوبی رفتار کند» .و از آن جا که این سفارش ممکن است موجب این توهم شود که فرزند باید به طور کامل تسلیم پدر و مادر باشد، می‏فرماید : «اما اگر آنان کوشش کردند تو را به کفر بکشانند دیگر اطاعت نکن» . (2) تقارن این دو مطلب بیانگر آن است که انسان چه اندازه باید در برابر پدر و مادر خویش خاضع و تسلیم باشد.نفس این‏استثنا حاکی از گستره لزوم اطاعت و سرسپاری و فروتنی در برابر والدین است.در سوره لقمان پس از بیان همین مطلب که «اگر تو را وادارند تا درباره چیزی که تو را به آن دانشی نیست به من شرک ورزی، از آنان فرمان مبر» سفارش می‏کند در عین حال که ایشان مشرک‏اند و تو را به شرک فرا می‏خوانند، باید در دنیا به خوبی با آنان معاشرت کنی و رفتارت نسبت به آنان نیکو باشد. (3) از دیگر تعابیر شگفت قرآن در این باره آن است که می‏فرماید: ان اشکر لی و لوالدیک؛ (4) «[به انسان سفارش کردیم‏] که شکرگزار من و پدر و مادرت باش» .در هیچ جای دیگر از قرآن این تعبیر وجود ندارد که خداوند شکرگزاری خود را مقارن با دیگری قرار داده باشد و این حاکی از اهمیت بسیار و سرشار احسان به پدر و مادر و رعایت حقوق ایشان است. در جایی دیگر، قرآن کریم سفارش می‏کند که در برخورد با پدر و مادر پیر و فرتوت خود، اظهار خستگی و ناشکیبایی نکنید و آن گونه نباشید که آنان احساس کنند شما از خدمت کردن به ایشان خسته شده‏اید: «اگر یکی از آن دو یا هر دو در کنار تو به سالخوردگی رسیدند به آنها اف مگو، به آنان پرخاش مکن

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد خانه من

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به خواندن نماز و انجام فرائض دینی جذب نمایم ؟

اختصاصی از فی فوو اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به خواندن نماز و انجام فرائض دینی جذب نمایم ؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به خواندن نماز و انجام فرائض دینی جذب نمایم ؟


 اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به خواندن نماز و انجام فرائض دینی جذب نمایم ؟

این فایل در قالب ورد و قابل ویرایش در 32 صفحه می باشد.

 

 

 

 

 

 




چکیده

پژوهش حاضر مربوط به دانش آموزان مدرسه راهنمایی ……………می باشد . در این پژوهش نشان دادم که چگونه با راهکارها و تجربیات دیگران و همکاری کادر مدرسه می توان هر اقدام مثبتی را در مدرسه به انجام رساند . یکی از این اقدامات مثبت برگزاری نماز جماعت در مدرسه با حضور حد اکثری دانش آموزان است . حضور دانش آموزان در نماز جماعت در ابتدای سال تحصیلی بسیار ناچیز بود اما با راهکارهایی که توسط اولیاء و همکاران در مدرسه اجرا کردیم توانستیم پس از 4 ماه حضور حد اکثری دانش آموزان را در نماز جماعت داشته باشیم .

فهرست مطالب

چکیده. 4

 

کلمات کلیدی :. 4

 

مقدمه. 5

 

بیان مسئله : 8

 

تعریف اصطلاحات : 10

 

نماز جماعت : 11

 

روشهای جمع آوری اطلاعات (شواهد 1 ). 12

 

اجرای بهترین راه حل و اقدام : 22

 

گرد آوری اطلاعات ( شواهد2 ). 24

 

ارزشیابی و نتیجه گیری : 26

 

اعتبار بخشی : 28

 

موانع و محدودیت ها : 29

 

پیشنهادات و راهکارها : 30

 

فهرست منابع. 32

 


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به خواندن نماز و انجام فرائض دینی جذب نمایم ؟

تحقیق در مورد آجر

اختصاصی از فی فوو تحقیق در مورد آجر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد آجر


تحقیق در مورد آجر

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:72

  

 فهرست مطالب

 

آجر

 

مقدمه:

 

آجرها و بلوکها:

 

مصارف آجر

 

 تولید آجر رسی

 

تهیه و آماده نمودن ماده اولیه

 

 تهیه گل و خشت

 

پختن آجر

 

آجر جوش

 

مشخصات فنی آجرهای رسی

آجر در ساختمان از زمانهای بسیار دور جا و مکانی داشته  و توانسته جای خود را در تاریخ پرکندو سرآمد مصالح ساختمانی باشد آجر در زمانی که در بابل اختراع شد و ساختن خشت و پختن آن معمول گشت. روزبروز در پهنه گیتی گسترش پیدا کرد و   می توان گفت بطور شعاعی کره زمین را دربرگرفت. خاک رس در اکثر نقاط زمین یافت می شود و این بهترین وسیله ای بود که اکثر مردم دنیا با آن شناخت پیدا کردند و پس از اینکه آن را به شکل خمیر گل درآوردند، در قالب به آن فرم دادند و در مقابل هوا و آفتاب خشک کردند و در کوره به آتش کشیدند و پختند و پس از اینکه جسم مقاومی شد از آن درخانه سازی و دیگر کارهای ساختمانی مورد بهره برداری قرار دادند. ساده ترین مصالح ساختمانی که از دیرزمان تا به امروز در دسترس فقیرترین و غنی ترین مردم دنیا قرار داشته همانا خشت و آجر می باشد.

 تاریخ آجرسازی را پنجهزار سال قبل از میلاد می دانند. مردمی که در کناره های رود نیل زندگی می کردند می دیدند که رودخانه در آرامش پس از طغیان و ته نشین شدن رسوبات که از نرمه های خاک رس مخلوط با آب که پس از تابیدن آفتاب بروی آن ترکهای متعددی خورده و به قطعات کوچک و بزرگ و به ضخامت تقریبی 4تا 5 سانتی متر مانند قالبهایی از گل بریده شده و آماده برای کارهائی مانند دیوارسازی در کناره های رود نیل بجا مانده این قطعات را مورد استفاده قرار دادند و به کمک یکدیگر آنها را به دیوار و خانه تبدیل کردند. از آنجا که همیشه در فکر نوآوری وپیشرفت بوده اند از پیدایش دنیا تا به امروز این صفت در وجود بشر رشد کرده و ذوق هنری که همیشه در وجود انسانها به تکاپو افتاده و خلاقیت درونی خود را آشکار کرده و آنهائیکه دست اندرکار بنا و بناسازی بوده اند  به این فکر افتادند که چطور می شود خشت ها را محکمتر ساخت. بنابراین گل رس را با مقداری پهن مخلوط کرده و پس از لگدکردن ورز دادند.  گل آماده شده را در قالب به شکل خشت درآوردند و بعدها برای اینکه گل در زمانیکه مقابل نور آفتاب آب خود را از دست می دهد ترک نخورده و محکمتر به هم بچسبد از کاه استفاده کردند کاه را پس از خیس کردن با خاکی که قراربود برای خشت مالی آماده شود مخلوط کردند و خاک رس و کاه را با آب در هم آمیختند و به شکل گل نیم کاه در قالب به خشت تبدیل نمودند و کاه مانند آرماتور در گل باقیمانده و مانع ترک خوردگی خشت گردید.( کاه را خیس می کردند که نرم شود و در موقع خشت مالی به دست آسیب نرساند.)  از روزی که خشت به آجر تبدیل شد و انسان آجر را شناخت و دانست یکی از عمده ترین مصالح ساختمانی است که بطور وفور باید از آن استفاده کرد، بر آن شدند که هر روز دامنه آجر را وسعت دهند و کاربرد آن که در همه جای ساختمان بود بکار گیرند.

 محققین بطور جمع بر این باورند که استادکاران بلامنازع در مشرق زمین بودند که ساختن آجر و استفاده از آن را مورد استفاده قرار دادند. انتخاب قالب و شکل گیری خشت و آجر از نظر محققین فن در اوائل کار مشکل بود یا بهتر بگوئیم هنری بود که باید روی آن فکر می شد با اینکه در مصر رسوبات ته نشین شده کناره های رود نیل را پس از خشک شدن روی هم قرار دادند و با آن دیوار ساختند ولی در شکل گیری قالب پس از مدتها و اینکه خشتها و آجرها چگونه روی هم قرار بگیرند که خراب نشوند و برای هم گیر شدن و نگهداری یکدیگر چه باید کرد تا دیوار استوار بماند. بهترین فرمی که انتخاب کردند آجرهای مکعبی شکل بود که باندازه های مختلفی در گوشه و کنار دنیا ساخته شد و دلیل آن هم این بود که نیم و نیم دو آجر روی هم قرار گیرد. این آجرها با ضخامتهای مختلفی همراه بود در ابتدا آجرها بزرگ و بسیار ضخیم و با طول عرضهای متفاوت، ولی کم کم به نازکی گرائید. مکعبها آجری شکل بعدها و به مرود ایام به قطعات کوچکتری تقسیم شد و بر هر قطعه ای نامی نهادند که این نامها سینه به سینه و زمان به زمان گذشت و درهر گوشه ای به زبان محلی آن گوشه متداول گشت و چون از سواد و سوادآموزی خبری نبود، در بعضی محلات با تحریفهایی همراه بود و همان تحریفها سینه به سینه به نسلهای بعدی انتقال پیدا کرد، پس از آنکه فرهنگ مردم هر کشوری به رشته تحریر درآمد این نامها بطور یکسان متداول گشت.

 ساختمان سازی در زمانهای قدیم هرچند بدوی و ابتدایی بود با پیشرفتی که خشت آجر داشت انسانها بر آن شدند که بیشتر فکر کنند و بهتر بسازند وطریقه بهتر ساختن و بهتر بکارگرفتن آجر و خشت را بیاموزند.

 در زمانیکه خشت پخته شده و تبدیل به آجر گشت و از مقاومت خوبی برخوردار شد و همه دست اندر کاران را به خود مشغول کرده بود معماران ایرانی از این صنعت بدور نبودند و در ایران شهر شوش که پایتخت ایلامیها بود و از آبادانی زیادی برخودار بوده آجرسازی رواج پیدا کرد و در کاوشهایی که در شهر شوش انجام گرفته و از آثار بدست آمده و بقایای تمدن ماقبل تاریخ را می رساند. از سفالهای پخته شده مصور رنگین که از طبقات زیرین خاکهای شهر شوش بدست آمده، اهمیت قدمت این ناحیه را می رساند و الواح گلی که در شهر شوش بدست آورده اند، مربوط به 1700 سال قبل از میلاد مسیح می باشد که این الواح شامل اسناد و قراردادهاست.

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد آجر

اینفورماتور شطرنج شماره ۱۲۸ : دوردست ها! Chess Informant 128

اختصاصی از فی فوو اینفورماتور شطرنج شماره ۱۲۸ : دوردست ها! Chess Informant 128 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اینفورماتور شطرنج شماره ۱۲۸ : دوردست ها! Chess Informant 128


اینفورماتور شطرنج  شماره ۱۲۸ : دوردست ها! Chess Informant 128

Chess Informant 128 Far Cry - DOWNLOAD VERSION

اینفورماتور شماره ۱۲۸ : دوردست ها!

همراه با سریال نامبر اورجینال

نسخه اورجینال نصبی 

محصول : Chess Informant

Chess Informant 128 Far Cry

اینفورماتور شماره ۱۲۸ : دوردست ها!
این شماره مجله اینفورماتور شطرنج شامل مقالات ذیل است:

۱- قهرمان امسال مسابقات اروپا استاد بزرگ ارنستو اینارکیف به بررسی اسلحه پنهان سرگی کاریاکین در مسابقات کاندیداهای مسکو می پردازد.
۲- استاد بزرگ ساروناس سولسکیس به بررسی دوبازی کلیدی ارنستو اینارکیف می پردازد که راه را برای قهرمانی او در مسابقات قهرمانی اروپا فراهم کرد. همچنین نوسینده به یک بازی تماشایی توسط مدافع عنوان قهرمانی ایوگنی ناجر می پردازد.
۳- استاد بزرگ مایکل آدامز به بررسی حرکتی که اخیرا در برابر روی لویز مد شده است می پردازد. دیدن تحلیل های او در این شاخه با هر دو رنگ تماشایی است.
۴- استاد بزرگ ماریسیو فلورس به بررسی ۸ بازی کامل در قوی ترین مسابقه قهرمانی تاریخ آمریکا می پردازد و پس از آن به بررسی «چالش بلیتز نهایی» با حضور کاسپارف می پردازد که قطعاخواننده را جذب خواهد کرد.
۵- استاد بزرگ سوریا گانگولی به تشریح بازیهایش که منجر به فتح اوپن بانگکوک شد می پردازد. شگفت انگیز این که او در حین بازی های خودش توانست به بازی های دیگر نیز بپردازد و خلاقانه ترین بازی ها را هم از این تورنمنت انتخاب کند.
۶- استاد بزرگ ایوان سوکولوف شما را همراه می کند با بهترین بازی های هجدهمین اوپن دبی، یکی از قوی ترین اوپن های جهان
۷- همراه با :
تفسیر مسابقات قهرمانی بانوان جهان
بازی هایی از مسابقات لیگ برتر روسیه
نوآوری های تئوریک استاد بزرگ روبلفسکی در لیگ برتر روسیه
آتش بر روی صفحه: سیسیلی شونینگن و یادی از بازیکن حمله ولیمیریویچ
و...
اسلحه خطرناک آخر بازی : زوگزوانگ توسط دکتر کارلستن مولر!
اینفورماتور شماره ۱۲۸ : دوردست ها! Chess Informant 128

 

Chess Informant 128 Far Cry

Chess Informant 128 Far Cry - DOWNLOAD VERSION

با حروف بزرگ سریال نامبر را تایپ کنید 

فروشگاه شطرنج

دانلود این شماره به همه شطرنجبازان(مبتدی تا حرفه ای) توصیه میشود


دانلود با لینک مستقیم


اینفورماتور شطرنج شماره ۱۲۸ : دوردست ها! Chess Informant 128

تحقیق تأثیر اقتصاد دانش محور بر بهره وری کل عوامل کشورهای منتخب عضو کنفرانس اسلامی

اختصاصی از فی فوو تحقیق تأثیر اقتصاد دانش محور بر بهره وری کل عوامل کشورهای منتخب عضو کنفرانس اسلامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق تأثیر اقتصاد دانش محور بر بهره وری کل عوامل کشورهای منتخب عضو کنفرانس اسلامی


تحقیق تأثیر اقتصاد دانش محور بر بهره وری کل عوامل کشورهای منتخب عضو کنفرانس اسلامی

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 31 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

مطالعه حاضر به بررسی تأثیر مؤلفه­های اقتصاد دانش بر رشد بهره­وری کل عوامل تولید کشورهای منتخب عضو سازمان کنفرانس اسلامی در دوره زمانی 1996- 2009 با استفاده از روش Panel data پرداخته است. نتایج حاصل از تخمین مدل مربوطه با استفاده از تکنیک GLS در کشورهای منتخب عضو کنفرانس اسلامی نشان می­دهد مؤلفه نسبت انباشت هزینه های آموزشی به تولید ناخالص داخلی در این کشورها تأثیر منفی بر رشد بهره­وری کل عوامل دارد که ناشی از تقاضا محور نبودن سرمایه انسانی است. همچنین نتایج بیانگر تأثیر مثبت ولی ناچیز نسبت انباشت تحقیق و توسعه داخلی به تولید ناخالص داخلی (به دلیل عرضه محور بودن فعالیت­های تحقیق وتوسعه داخلی) و نسبت انباشت تحقیق و توسعه خارجی به تولید ناخالص داخلی بر بهره وری کل عوامل کشورهای عضو کنفرانس اسلامی است. اما در مقابل تأثیر نسبت انباشت فناوری اطلاعات و ارتباطات به تولید ناخالص داخلی مثبت و معنادار است.

 

مقدمه

کشورها همواره در تلاش اند تا به رشد اقتصادی دست یابند و دستیابی به رشد اقتصادی از دو منبع، یعنی انباشت عوامل تولید و بهره‌وری کل عوامل، امکان­پذیر است. این امر زمانی میسر است که از عوامل تولید به صورت بهینه استفاده گردد که این خود به نوعی بهره‌وری کل عوامل تولید را نشان می‌دهد. از این رو رشد بهره­وری کل عوامل علاوه بر تأمین یکی از عوامل رشد اقتصادی، به واسطه ترکیب بهینه منابع تولیدی، سرمایه انسانی، فناوری اطلاعات وارتباطات، انرژی و سایر عوامل، به استفاده موثر از عوامل تولید منجر گردیده و در نهایت باعث تأمین رشد و توسعه پایدار در اقتصاد خواهد شد. از طرف دیگر توجه به دانش و مباحث اقتصاد دانش محور در دهه­های اخیر توجه تمامی اقتصادها را به پیشرفت‌های بزرگ فناورانه، همگرایی بیشتر بازارها، جهانی شدن و رقابت شدید همراه با تولید گسترده و استفاده هر چه بیشتر از دانش معطوف نموده است. زیرا تجربیات کشورهای پیشرفته نشان می‌دهد خلق، توزیع و کاربرد دانش در بهبود شرایط اقتصادی این کشورها کمک شایانی کرده است؛ لذا ماهیت اقتصاد دانش محور که گویای نقش مهم دانش و فناوری در جریان اقتصاد است، رسیدن به اهدافی همچون توسعه و رشد اقتصادی پایدار و افزایش رفاه است. از این رو است که ارتباط بین اقتصاد دانش محور و رشد بهره‌وری به عنوان عامل رشد بیش از پیش نمایان می‌شود.

اما به رغم تلاش‌هایی که در کشورهای درحال توسعه اسلامی صورت گرفته، این کشورها هنوز نتوانسته­اند در قالب برنامه توسعه­ای، فاصله­ی توسعه­ای خود را با جهان صنعتی کاهش دهد و این کشورها را علی­رغم برخورداری از پارامترهای بالقوه قدرت اقتصادی مثل جمعیت، وسعت، منابع و انرژی ارزان از تطبیق ساختاری و انعطاف­پذیری اقتصادی کمتری در برابر چالش‌های عمیق جهانی شدن، مواجه ساخته است؛ لذا با توجه به این شرایط، اقتصاد دانش محور به عنوان یک نیاز اساسی برای این کشورها بشمار می‌آید تا از طریق دانش و با ارتقاء سطح بهره‌وری در کشورهای عضو کنفرانس اسلامی راهی جهت پر کردن شکاف بین این کشورها و کشورهای توسعه یافته ایجاد نماید. در ادامة مقاله، پس از بررسی مبانی نظری و پیشینه تحقیق، مدل مربوط ارائه شده و با استفاده از تکنیک‌های متداول اقتصادسنجی اقدام به تخمین و تجزیه ‌و‌ تحلیل نتایج نموده و در نهایت به تفسیر نتایج، جمع‌بندی و ارائه توصیه‌های سیاستی پرداخته می‌شود.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق تأثیر اقتصاد دانش محور بر بهره وری کل عوامل کشورهای منتخب عضو کنفرانس اسلامی