فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره معرفی مدل سرآمدی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت

اختصاصی از فی فوو دانلود مقاله کامل درباره معرفی مدل سرآمدی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کامل درباره معرفی مدل سرآمدی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت


دانلود مقاله کامل درباره معرفی مدل سرآمدی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت

 

 

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :251

 

فهرست مطالب :

عنوان                                     صفحه   

مقدمه ............................... 1 

فصل اول: پیشینه تاریخی

تاریخچه مدلها ..................... 5

تکامل تدریجی مدلها ................ 9 

مزایای به کارگیری مدلها............ 12

مبانی جایزه ها..................... 14

مدل ادوارد دمینگ................... 17

مدل مالکولم بالدریج................ 19

مدل بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت ((EFQM   21 

ساختار و چارچوب معیارهای مدل سرآمدی EFQM   24

مقایسه سه مدل ..................... 25

مقایسه مدلهای تعالی سازمانی با ISO9000   27 

مدل ملی ........................... 29

فصل دوم : مفاهیم بنیادین سرآمدی

تشریح مفاهیم بنیادین سرآمدی در مدل EFQM    33 

معرفی مفاهیم....................... 34

سطوح مختلف سرآمدی در مفاهیم بنیادین مدلEFQM   44 

فصل سوم: معیارها و زیر معیارها

ساختار مدل EFQM.................... 48

ارتباط میان مفاهیم بنیادین سرآمدی و مدل سرآمدی 86 

فصل چهارم: خود ارزیابی

خودارزیابی در مدل EFQM ............ 88

فرایند عمومی‌خود ارزیابی............ 89

رهیافتهای خود ارزیابی در مدل EFQM.. 92

رهیافت پرسشنامه ................... 92

مزایای رهیافت پرسشنامه............. 92

معایب رهیافت پرسشنامه.............. 93

رهیافت نمودار ماتریسی.............. 93

مزایای رهیافت نمودار ماتریسی....... 95

معایب رهیافت نمودار ماتریسی........ 96

رهیافت کارگاه...................... 96

ملاحظاتی در مورد مراحل خودارزیابی ( با استفاده از رهیافت کارگاه)

برای هر کدام از 32 زیر معیار مدل EFQM  99

مزایای رهیافت کارگاه............... 99

معایب رهیافت کارگاه................ 100

رهیافت پروفرما..................... 101

مزایای رهیافت پروفرما.............. 102

معایب رهیافت پروفرما............... 103

رهیافت شبیه سازی فرآیند اخذ جایزه.. 103

مزایای رهیافت شبیه سازی فرایند اخذ جایزه   107

معایب رهیافت شبیه سازی فرایند اخذ جایزه 107

مقایسه بین رهیافتهای مختلف و انتخاب مناسب ترین رهیافتها............... 108

تعیین نقاط قوت و حوزه‌های نیازمند بهبود و نقش امتیاز دهی................ 111

خلاصه فرایند امتیازدهی ............. 114

پیشنهادهایی برای انجام خود ارزیابی در سازمانهای ایرانی.................... 116

فصل پنجم: سطوح سرآمدی

سطوح سرآمدی در مدل EFQM و فرایند دریافت جایزه 119

فصل ششم : ارکان

ساختار............................. 124

شورای سیاستگذاری................... 125

کمیته راهبردی...................... 127

کمیته علمی‌......................... 131

کمیته داوری........................ 133

مجری طرح........................... 135

پیوستها

پیوست شماره 1: نحوه امتیاز دهی در ارزیابی 138

پیوست شماره 2: پرسشنامه خود ارزیابی برای مدل EFQM 141

پیوست شماره 3: فرم شماره 1 – درخواست گواهینامه 171

پیوست شماره 4: فرم شماره 2- درخواست تقدیرنامه  175

پیوست شماره 5: فرم شماره 3- درخواست تندیس  179

منابع و مأخذ.....................183

 

مقدمه

رهبری و مدیریت سازمانها در کشورمان با چالت‌های فراوانی روبروست شمارش معکوس برای پیوستن ما به منظومه تجارت جهانی آغاز شده است پیوستی که چندان نیز از روی اختیار نیست. چشم‌های خبرگان صنعت و اقتصاد این خاک نگران آثار این پیوستن است. آیا سازمان‌های صنعتی ما توان رقابت در این فضا را دارند؟ در چه معیارهایی ضعیف هستیم؟ سازمان ما چگونه باید باشد تا در رقابت پیروز میدان باشیم؟ تفاوت سازمان ما با یک سازمان سرآمد درمقیاس جهانی چیست؟

این ها همان سوال‌هایی است که در کشورهای صنعتی و پیشرفته امروز، سالها قبل و در دوران رکود اقتصاد جهانی مطرح شد. کشورهایی نظیر: ژاپن،آمریکا  کشورهای اروپایی این سوالات را طرح کردند و کوشیدند که الگویی از یک سازمان موفق و سرآمد ارایه کنند. سازمانی که نیازهای اصلی جامعه را به بهترین نحو برآورده می‌کند و در این راه سرآمد دیگر سازمانهاست. به الگوهایی که از این سازمان ها ارایه گردید مدل‌های سرآمدی کسب و کار می‌گویند که به ادعای بسیاری از صاحب نظران نقش اساسی در جهت گیری صحیح سازمان‌های تجاری در این کشورها داشته است( گر چه حوزه عمل بعضی از این مدل ها وسیع تر از حوزه تجارت است  و مثلاً در حوزه‌های آموزش و بهداشت نیز استفاده می‌شود.) این مدلها الگویی از یک سازمان ارایه می‌کنند که در ایده و عمل سرآمد سازمان‌های دیگر است و نشان می‌دهد برای رشد و سرآمدی چه تغییراتی در اجزاء سازمان باید انجام شود.

سوالی که عموماً در اینجا مطرح می‌شود این است که با توجه به اینکه کشور ما از لحظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارای ویژگیها و بافت خاصی است آیا استفاده از این مدلها می‌تواند برای سازمان‌های ایرانی عملی و مفید باشد؟ و در صورت استفاده از آنها تا چه حد باید در آنها تغییر ایجاد کرد؟در بین مدلهای سرآمدی کسب و کار مدل EFQM به دلایل متعددی از جمله دلایل زیر، اهمیت بیشتری برای صنایع و سازمانهای پیشتاز در کشور ما دارد:

1) تحقیقات نشان می‌دهد که این مدل در سطح جهان بیش از دیگر مدلها به عنوان مدل مرجع جوایز ملی انتخاب شده است.

2) از آنجا که این مدل در اکثر کشورهای اروپایی، به عنوان مرجع انتخاب شده است امکان الگو برداری از طیف وسیعی از سازمانها در کشورهای مختلف اروپایی با شرایط و ویژگی‌های متفاوت وجود دارد و امکان مراجعه و بازدید از سازمان سرآمد
( یا سازمانهایی که برای رسیدن به آن کوشیده اند) در برخی از این کشورها مثل ترکیه برای متخصصین کشور ما آسانتر است.

3) روابط کشور اروپایی، عموما روابط خوبی بوده است که امکان انتقال دانش و استفاده مستقیم از خبرگان این مدل را برای سازمانهای ایرانی فراهم می‌کند.

4) دیدگاه سیستماتیک قوی: توجه دقیق به مدیریت مبتنی بر فرآیندهای سازمانی و نتیجه گرایی مدلEFQM برای سازمانهای ایرانی که معمولا در این حوزه ها با مشکلات جدی روبررو هستند. بسیار آموزنده و اجرایی است.

5) مدلی که مبنای ارزیابی و اهدای “جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمان” در بخش صنعت و معدن ایران قرار گرفته است ( و قرار است توسط وزارت صنایع و معادن به سازمانهای واجد شرایط احراز جایزه داده شود) منطبق بر مدل EFQM است.

متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

/images/spilit.png

دانلود فایل


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره معرفی مدل سرآمدی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.