لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"
فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات: 17
فهرست مطالب
چکیده: 3
هدف های انجام این پژوهش : 3
مقدمه: 4
هدفهای آموزش خواندن در دبستان : 5
فرضیه های پژوهش: 6
بیان مسئله و توصیف وضعیت موجود 7
گرد آوری شواهد اوّل (گردآوری اطّلاعات ) 7
تجزیه وتحلیل داده ها 8
خلاصه ی یافته ها : 9
چگونگی اجرای راه حل ها 9
راه حل ها ی انتخابی 10
گرد آوری شواهد دوم 12
تجدید نظر در روش های انجام گرفته واعتبار بخشی 13
نتایج 14
نتیجه گیری 15
منابع وماخذ 16
مقدمه:
اقرأباسم ربک الذی خلق بخوان به نام پروردگاری که تورا خلق کرده است(سوره علق آیه 1)
خواندن از جمله وسایل مهم فهمیدن در دنیای کنونی است. فرد می تواند نتیجه ی تحقیقات و مطالعات دیگران را که مدّتها به درازا کشیده است ، را ازطریق خواندن در مدّت زمان کوتاهی فرا گیرد .
خوب خواندن از عوامل مهّم پیشرفت و سرگرمی ولذّت بردن ورفع خستگی است. امروز باید به کودکان خود خواندن را بیاموزیم تا فردادبتوانند بخوانند ویاد بگیرند. نکته ی مهّم در امر خواندن توجّه وتأکید بر امر فهمیدن می باشد نه صرفاً که به صورت عادت در آمده است .
یکی از علل ضعف دانش آموزان در درورس مخصوصاً ضعف در حل کردن مسئله های ریاضی و نفهمیدن آنها مربو ط به ناتوانی آنها در روخوانی و عدم درک آنچه مطالب می باشد .
اغلب مشاهده می شود دانـش آموزی مطلبی را می خواند یا اولیـای او عقیده دارند مرتّب درس می خواند اما نمی فهمد یا دانش آموز دیگری با وجود این که تلاش می کند اما در املانویسی مشکل دارد تمام این اشکالات بر می گردد به ضعف دانش- آموز در روخوانی و آگاه نبودن او به روش مطالعه
اقدام پژوهی حل مشکل روخوانی دانش آموز پایه پنجم